Zvečerievalo sa a na Aedwyn opäť doľahlo vyčerpanie po udalostiach predchádzajúcich dvoch dní.
Únava sa jej rozlievala telom spolu s teplým jedlom a udržať oči otvorené bolo čoraz ťažšie.
Vedela, že nasledujúci deň bude musieť začať získavať informácie o Normouthe, svojej rodine a pripraviť sa na ďalšie stretnutie s kráľom a Tostigom.
No ešte predtým bude musieť nabrať silu. Už teraz jej zostávali iba posledné zvyšky.
Obrátila sa k Eirikovi sediacemu vedľa nej.
„Kde budem spať?" spýtala sa. „Zavrieš ma na noc do toho vášho žalára?"
Tvár čiernovlasého severana okrem pobavenia nedávala najavo nič.
„Nie," pokrútil hlavou, „ibaže by si na tom trvala. Zostaneš u mňa v stane. Môj príbytok je skromný, lady ale musí pochopiť, že sme vo vojne."
Aedwyn zažmurkala. Musela zle počuť.
„V severských zvykoch sa nevyznám, ale v Anglicku je neprípustné aby žena nocovala u niekoho, kto nie je jej manžel." Zamračila sa. „Neviem koľko kresťaniek už si zviedol, no moja viera je silnejšia."
Eirik jej neodvetil hneď. Povedal niečo Skeggovi ktorý sa stále napchával duseným mäsom. Znelo to akoby mu prekladal slová Aedwyn.
A to sa bál, že ho otrávim, pomyslela si Aedwyn.
Statný severan odrazu vyprskol smiechom. Kúsky jedla z jeho úst pristáli v ohni a Aedwyn nakrčila nos.
Skegg vstal a popri Eirikovi prišiel k Aedwyn bližšie. Potlačila chuť vzdialiť sa, či sa aspoň odtiahnuť. Neukáže strach.
Červenovlasý obor vzal Eirika za ruku a ukázal Aedwyn jeho zápästie. Prizrela sa bližšie.
Všimla si tenkú jazvu akoby po zvieracích zuboch. Okrem nej mal Eirik na ruke koženú šnúrku a na nej... Kresťanský kríž.
Skegg niečo povedal v severskom jazyku.
„Hovorí, že som kresťan. Tak ako väčšina z nás." Kútik sa mu zdvihol keď uvidel zmätenie v Aedwyninej tvári.
„Nevieš o našich ľuďoch dosť na to, aby si nás mohla odsudzovať, vesle. Mimochodom, máš zaujímavú mienku o mne a ženách. No dovoľ mi ťa opraviť. Väčšinou to nie som ja, kto láka ženy do svojej postele. Ak si nedám pozor, prešmyknú sa tam ako myši."
Nadýchla sa, napokon však nepovedala nič. Jeho slová jej nedávali zmysel, zároveň ju však nútili uvažovať, prehodnocovať spôsob akým dovtedy videla svet.
Kresťania? Títo divosi zo severu, ktorí rozsievajú skazu kamkoľvek prídu?
Aedwyn tomu odmietala uveriť. No kríž na jeho ruke hovoril jasne. Ktorý z pohanov by smel nosiť niečo také?
Navzdory odporu ktorý voči nemu cítila mu v jednom dala za pravdu. Naozaj toho nevie veľa o svete mimo Normouthu.
Iba to, čo sa dozvedela od otca a brata. Jej brat dostal vzdelanie budúceho lorda, ona ale nemala to šťastie narodiť sa ako muž.
Zovrela látku svojho hangeroku rukami položenými na kolenách a pohľad pritom upierala do ohňa.
„Tak ma o vašom ľude nauč viac, Eirik Hallgrimsson." Aedwyn zabodla pohľad do jeho sivých očí. „Hovorí sa predsa že najlepšou stratégiou je poznať svojho nepriateľa."
Pohľad v očiach severana ju niečím desil i vábil zároveň. Zdalo sa jej že vyzerá ako vlk ktorý po dlhom hlade zavetril laň.
To ale ešte nevie, že táto laň nebude utekať. Aj vlk môže cúvnuť pred kopytami a parohmi.
YOU ARE READING
Oheň v jej vlasoch
Historical FictionAnglicko, rok 1066 Na nechránené pobrežie Northumbrie udrú neľútostní severania a rozpútajú krvipreliatie. Mladá pani hradu Aedwyn robí všetko preto aby chránila svoj domov a rodinu, musí však utiecť a padne do zajatia severana Eirika. Až po jeho bo...