"Yaa!"
"Wae?"
Sorin tersentak bila Mark menjerit kembali ke arahnya. Kakinya yang tadi laju melangkah ikut terhenti bila lelaki itu berhenti dan berpaling ke arahnya.
"Wae? Yaa, kau tak nak mengaku lagi ke salah kau?" soal Kwon Sorin berang.
"Salah apa?"
Sorin berdecit perlahan mendengar soalan itu.
"Tadi tu, kau layan diorang kenapa? Kau tahu kan aku tak suka Mina dengan kawan-kawan dia?"
Mark diam sambil mengurut dahinya seketika.
"Yaa, Kwon Sorin. Berapa kali aku kena bagitahu kau yang aku layan Mina tu sebab dia kawan lama aku. Takkan tu pun kau nak cemburu?"
"Cemburu? Aku bukan cemburu cuma aku tak suka. Aku tak suka Kang Mina!" jerit Sorin geram.
"Itu lah masalah kau, selalu sangat ada rasa benci dekat orang. Padahal Mina tu baik je dengan kau," ujar Mark.
"Mwo? Kau back up dia?" soal Sorin terkejut.
"Ini bukan masalah aku back up sesiapa. Aku cuma berpihak pada yang benar. Mina tak buat salah pun,"
"Tapi dia suka kau. Aku tak suka dia!"
"Yaa, Kwon Sorin,"
Mark nampak sudah mula hilang sabar dengan gadis itu.
"Wae? Nak putus dengan aku sebab Mina pula? Kalau-,"
"Haa, elok lah. Kita putus," ujar Mark selamba.
"Mwo?"
"Aku penatlah nak bergaduh dengan kau pasal benda-benda macam ni,"
Sorin mengetap bibir dengan penuh rasa geram.
"Penat? Okay fine! Kita putus! Betul-betul putus kali ni!"
Tanpa menunggu balasan Mark, Sorin terus melangkah dengan laju pergi dari situ dengan penuh rasa kesal.
"Takpe Mark, kau buat benda yang betul," Mark mengusap dadanya sebelum dia juga mula meneruskan langkahnya.
Happy Birthday Mark Lee <3
YOU ARE READING
Together
Fanfic"The universe brought us back together this time," Start|02/08/2022| End|02/08/2022|