09

134 17 0
                                    

Sorin memandang jam di dinding. Kemudian dia kembali memandang buku di meja. Tidak sampai seminit, dia memandang jam lagi.

"Haish," kepalanya digeleng perlahan.

"Fokus Kwon Sorin, fokus!"

Dia mencapai kembali pen miliknya. Namun seperti tadi, fikirannya terganggu. Matanya terpandang pula kalendar yang berada di atas meja. Atau lebih tepat pada tulisan yang berada di atas tarikh yang dibulatkan.

Mark Lee's birthday <3

Ya. Hari itu hari lahir Mark. Dan seperti yang dikatakan semalam, dia tidak datang ke majlis hari lahir lelaki itu. Walaupun sudah puas Yuqi dan Lucas memujuk.

Malah Ayden yang turut menerima jemputan juga melakukan yang sama. Tetapi dia tetap enggan ke sana.

"Takpe Sorin, kau buat benda yang betul," ujarnya pada diri sendiri.

"Noona!"

Pintu bilik dibuka secara tiba-tiba dan Ayden melangkah masuk.

"Mark Hyung suruh bagitahu yang dia tunggu Noona,"

"Tch, buat apa? Dia kan dah ada Mina,"

"Mina? Siapa Mina?" soal Ayden.

"Girlfriend baru dia lah. Takde ke tadi?"

Ayden menggeleng.

"Mana ada! Girlfriend Hyung kan Noona,"

"Yaa, kau-,"

Sorin tidak jadi menghabiskan ayatnya bila telefon bimbitnya bergetar tanda ada pesanan masuk.

Song Yuqi
Yaa, aku dengan Lucas orang terakhir yang balik.
And guess what, Mark kata dia nak tunggu kau.
Dia yakin kau akan datang.

"Mengarut,"

"Kenapa?" soal Ayden hairan.

"Takde apa. Pergilah masuk bilik sana. Noona nak ulang kaji,"

Ayden akur dan melangkah keluar. Sorin terus mengulang kaji walaupun hatinya tidak tenteram saat itu.

Sejam berlalu dan Sorin akhirnya menutup buku miliknya. Jam di dinding diperhatikan. Tinggal setengah jam lagi sebelum pukul dua belas.

"Dia mesti dah masuk dalam kan? Tak mungkin dia tunggu aku lagi,"

Together Where stories live. Discover now