Hoofdstuk 3

169 3 0
                                    

Pov: Isabel Greyfield

Ik wordt wakker door het felle zonlicht dat door het raam schijnt, ik kreun en draai me snel om. Al heeft het niet veel nut want nog geen 5 minuten later wordt ik geroepen door mijn vader dat het eten klaar is. Mijn kleren had ik gister al klaar gelegen. Ik pak ze van mijn stoel en loop naar de badkamer en neem een snelle douch, waarna ik me in een zomerse outfit (witte croptop, korte spijkerbroek, witte sneakers) omkleed en mijn haar in een hoge staart doe en vervolgens de trap af ga en de woonkamer in loop. "Goed geslapen allebij?" vraagt m'n vader en Kasper en ik knikken tegelijk ja. "Ik heb dadelijk een gesprek op werk dat tot vanmiddag duurt, dus jullie hebben de vrije keuze om iets te doen!" zegt pap terwijl hij zijn jas aandoet. "Oke isgoed, dan kunnen wij de omgeving gaan rondkijken" zegt Kasper terwijl hij me aankijkt. Ik knik ja en maak snel een ontbijtje klaar.

Als Kasper en ik uitgegeten zijn en onze vader weg ik ruimen we even op, pak ik mijn zonnebril en lopen we naar buiten om de buurt te gaan verkennen. We kletsen wat en gaan een pad in wat uitkomt op het strand. "Wow, hier kunnen we goed gaan surfen!" Zeg ik met een glimlach tegen Kasper en hij kijkt me eerst beetje boos aan maar lacht daarna toch. "Oke oke je bent nog niet de beste maar nu kunnen we veel oefenen!" Zeg ik lachend en we lopen daarna verder over het strand. Onderweg zie ik een 3 jongens surfen en 2 meiden die op het strand liggen en naar ze aan het kijken zijn. Terwijl Kasper naar het tentje verderop gaat om wat drinken te halen blijf ik staan en kijkt hoe ze over de golven surfen. "Ze zijn goed he?" Hoor ik ineens achter me en als ik omdraai staat er een meisje achter me. "Ja inderdaad!" Zeg ik en lach wat nerveus. "Ik ben Kiara maar ja mag me Kie noemen want dat doet toch iedereen" zegt ze lachend. "Ik ben Isabel maar mij noemen ze Isa" zeg ik lachend terug. "Ik heb je nog niet eerder gezien, ben je nieuw hier?" vraagt Kie terwijl ze op de grond gaat zitten. "Ja we zijn vanochtend aangekomen want we moesten hier naartoe verhuizen vanwege mijn vaders werk" zeg ik en kijk hoe de ene jongen over een grote golf gaat. "Aah oke, nouja welkom dan in OBX" glimlacht ze en ze roept naar het andere meisje die dan ook komt aangelopen. "Hoi! Ik ben Sarah, leuk je te ontmoeten!" Zegt het meisje. "Ik ben Isabel maar je mag me Isa noemen hoor" zeg ik en schud haar hand die ze had uitgestoken. We praten wat met z'n 3e en dan begint Kiara over de 3 jongens die aan het surfen zijn. "De gekleurde jongen helemaal links is Pope, hij is aardig en slim maar soms ook raar" legt Kiara uit en Sarah lacht. "Die bruine krullenbol in het midden is John B en is ook het vriendje van Sarah" verteld Kiara verder. "Jup al denk ik soms wel zo van, waar ben ik aan begonnen" lacht Sarah. "En de rechter is JJ. Houd van feestjes, surfen en is vaak te vinden waar de politie is want dan heeft hij weer iets gedaan wat niet mag" zegt Kiara en we schieten meteen in de lach.

Na een tijdje gezellig kletsen komt Kasper eindelijk terug maar zonder drankjes. "Echt waar is die tent?! Ik heb een half uur lopen zoeken!!" Zegt hij wat geïrriteerd en dan kijkt hij naar Kiara en Sarah en dan weer naar mij. "Juist ja, dit zijn Kiara en Sarah! 2 meiden die ik net heb ontmoeten, en de 3 jongens daar zijn Pope, John B en JJ" leg ik uit. "Aangenaamt kennis te maken" zeggen Kiara en Sarah tegelijk, ze kijken elkaar droog aan en beginnen dan te lachen. "Insgelijk, ik ben Kasper. De oudere broer van Isa" zegt hij en kijkt dan naar de jongens die het water uit waren gekomen en onze kant op kwamen.

Toen we ook kennis hadden gemaakt met JJ, Pope en John B hadden we nummers uitgewisseld met elkaar zodat we nog een keer konden afspreken. Of nouja alleen ik had met ze nummers uitgewisseld want zoals gewoonlijk had Kasper weer een meisje ontmoeten en was daar druk mee in gesprek. "Hey Isa, heb je anders zin om morgen met ons mee te varen? Dan kunnen we je beter leren kennen?" vraagt John B. "Ja isgoed, gezellig!" antwoordt ik en kijk dan om naar Kasper die nogsteeds druk aan het praten is. "Ik kom wel alleen want Kas die heeft volgensmij alweer belangrijkere dingen" zeg ik lachend en de andere lachen ook. "Om 2 uur afspreken? Ik app je dan wel de locatie waar je moet zijn" zegt Kiara en ik knik dat dat goed is.

-----------------------------------------------------------
Hoofdstuk 3 is alweer uit!! En dit is pas de 2e dag dat ik schrijf😂 maar ik ga nu weer even leuke ideeën bedenken voor het volgende hoofdstuk! Ik denk dat die deze week nog wel online komt!

NEW LIFE IN OBX♡||JJ MAYBANK||OUTERBANKSWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu