DISCLAIMER: (de vader van JJ heet Luke, zo zal ik hem dan ook benoemen in het verhaal. Het gedrag van Luke zal hetzelfde zijn als in de serie, dus als je hier niet tegen kan dan kan je dit hoofdstuk overslaan. In dit hoofdstuk zal niks geschreven worden wat te maken heeft over Isa en Sarah. Dus echt alleen over JJ en zn vader, dit hoofdstuk zal wel een kleine rol spelen in het vervolg, dus als je niet het hele hoofdstuk wilt lezen kan je de kleine samenvatting aan het einde even lezen zodat je toch een beetje weet waarover het gaat. Of zoek even een video op op YouTube zodat je het karakter van Luke en de relatie tussen hem en JJ beter kan begrijpen. Ook zal het taalgebruik iets grover zijn)
______________________________________Pov: JJ Maybank
Ik kijk nog even achterom naar Isa en loop dan terug naar pap. "Jezus JJ, dit is al de zoveelste keer dat ik je moet ophalen bij het politie bureau. Weet je niet hoeveel geld ik al aan je heb moeten besteden?!" zegt Luke op een aggresieve toon. "Jemig pap, ik moest voor jou zo nodig dat alcohol stelen uit de winkel, en nu is het ineens mijn schuld?" zeg ik nee schuddend. "Ja het is jou schuld! Je zorgt er maar voor dat je al het geld terug betaalt anders weet je wel wat er gebeurd. Je blijft deze week thuis, dat zal je wel leren" zegt Luke glimlachend terwijl hij mijn portomonee uit mijn broekzak haal en mijn 3 tientjes eruit trek. "Pap!!" roep ik terwijl ik mijn geld wil terug pakken maar dat loopt uit tot weer een rotklap tegen mijn hoofd aan. "Wat pap, he? Jij gaat godverdomme gewoon dat geld terug betalen!!" schreeuwt Luke in mijn gezicht en loopt door richting huis, of eerder gezegt het bouwval waar we in proberen te wonen.
We waren al even thuis maar dan krijg ik een appje van Isa, of alles oke is. Ik lees het wel maar krijg niet de kans om te antwoorden, omdat ik vanuit de woonkamer scheldwoorden hoor komen en tevens ook mijn naam wordt geroepen. Dit betekent maar 1 ding, pap heeft zich dronken gezopen en is er klaar voor om zich af te reageren op mij, wat weer betekent dat ik waarschijnlijk de grond wordt in geslagen. En al sneller dan ik wou brak het moment van woede aan.
Ook al staat de radio enorm hard, ik hoor pap zijn woorden maar al te goed. "Dit is allemaal jou schuld, hoor je!! Je kan ook verdomme helemaal niks, ik snap wel dat je moeder weg is gegaan. Je bent een enorm nutteloos rotjoch dat alleen maar geld kost en niks meer anders doet dan wiet roken aan de zuid-kust en maar wat met zijn vrienden aan het rotzooien is. Zo krijg ik nooit mijn geld terug!!! En nu kom je godverdommen hier heen!!" Schreeuwt Luke die ondertussen zo dronken is dat hij elk moment knock-out op de vloer kan vallen. Ik druk mijn handen op mijn hoofd en probeer me te beheersen, maar toch neemt de woede het over waardoor ik mijn handen kapot sla tegen de muur, en heel mijn kamer overhoop haal.
Ik draai me om en kijk dat recht in de woedende en dronken ogen van mijn vader wat maar 1 gevolg heeft. Een vuist tegen mijn wang en hoofd en een knietje in mijn buik. Ik wil uithalen naar mijn vader maar voordat ik dat kon doen wordt ik neergeslagen tegen de vloer, met eindstand flink wat bloed. En zo gaan we nog een tijdje door totdat zowel mijn vader maar ik vooral elkaar helemaal kapot hadden geslagen en belandt waren in de tuin. Ik weet wel dat niet mijn schuld was, maar die van mijn vader dat ik ben opgepakt. Van hem moest ik die alcohol stelen. Ik had geen keuze, anders zou dit weer gebeuren maar dan 10x erger.
Pap ligt inmiddels op de bank, of in slaap of half in coma. Ik weet het niet maar het boeit me ook helemaal niks. Ik heb mezelf ondertussen weer een beetje "opgeknapt" en pak de motor uit de garage, en rijd daarna weg van dit huis, van onze bouwval. Van de hell. Het is immers niks nieuws meer voor mij, ik ben het zelfs gewend. Maar ik hou mezelf groot en wil niemand lastig vallen met problemen. Al begrijpen maar eigenlijk 4 mensen op dit eiland mij echt hopelijk later 5 als ik me een beetje durf open te stellen naar Isabel toe, grotendeels zijn de bewonders op het eiland alleen maar Kooks. Die vinden zelfs dat ik het verdien, wat misschien ook wel zo is.
Ik ben een Maybank, die zorgen alleen maar voor problemen zegt iedereen. *misschien is het wel gewoon de waarheid...* denk ik en ga verder onderweg naar het Chateau.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
SAMENVATTING:JJ moest alcohol stelen van zijn vader, wat uitloopt op een arrestatie van de politie. Maar dit is natuurlijk niet de eerste keer. Luke neemt het JJ kwalijk, het is allemaal JJ zijn schuld zegt hij. Thuis drinkt Luke zich helemaal kapot en leeft zich uit op het kapot schelden van JJ, wat eindigt in een flinke knokpartij tussen vader en zoon. Maar ook dit is niet de eerste keer, bijna ontelbaar is het. Uiteindelijk als Luke in slaap of half in coma op de bank ligt, ziet JJ zijn weg uit het bouwval van een huis en gaat op de motor naar het Chateau. Onderweg begint hij aan zichzelf te twijfelen, hij is immers een Maybank. Volgens de Kooks verdient hij het en is alles zoals altijd zijn schuld, de Maybanks Luke maar vooral JJ veroorzaken alleen maar problemen. Is dat dan toch de verzonnen waarheid waar JJ in gaat geloven?
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^-----------------------------------------------------------
Hoofdstuk 9 is eindelijk uit! Ik heb lang nagedacht over dit hoofdstuk en dat heeft naar dit resultaat geleidt! Hopelijk vinden jullie het leuk geworden :)Als je je mening of tips wilt geven kan en mag dat natuurlijk in de reacties!!
En als je het een leuk deel vond mag zal ik het leuk vinden als je het een sterretje geeft. Tot het volgende deel! ♡
JE LEEST
NEW LIFE IN OBX♡||JJ MAYBANK||OUTERBANKS
AdventureDit verhaal gaat over het 17 jarige meisje Isabel Greyfield, al noemt iedereen haar Isa. Sinds de vader van Isabel een nieuwe baan heeft gevonden, moeten Isabel, haar broer Kasper en haar vader verhuizen naar het plaatsje Outer Banks. Daar ontmoet z...