Zhongli or Ayato?

38 3 3
                                    

"Siapa lagi hot?"

Ema senyum lalu gelak dengan penuh sinis, "Hot? Sexy? Of course la...."

Dia menekan gambar character dari Pinterest lalu ditunjukkan kepada Mila sambil membuat posisi ala-ala Fischl.

"....Ayato!!"

"...Zhongli!!"

Kedua-dua insan menjadi senyap. Mata saling merenung antara satu sama lain. Hanya menunggu mulut masing-masing untuk memulakan sesi debat terhebat dunia.

Dan pertengkaran normal harian berlaku sekali lagi pada hari yang indah tersebut.

"Zhongli la paling hot! Kau tengok muka dia, mata dia, body dia, aura dia!! Semua sexy dan hensem! Plus, dia god!!"

"Zhongli la paling hot! Kau tengok muka dia, mata dia, body dia, aura dia!! Semua sexy dan hensem! Plus, dia god!!"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kau nak kata Ayato tak hot? Ni cuba kau tengok betapa hensem Ayato ni. Tengok mata dia, position dia...! Tengok ni!!"

"Aku tak pernah kata Ayato tak hot

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aku tak pernah kata Ayato tak hot. But, bagi aku Zhongli lagi sexy and menarik! Tambah lagi, dia tu dragon!!"

Kepala Ema terasa gatal. Dia mengusap rambutnya dengan agresif sebelum kembali bersuara.

"Hanya sebab dia tu dragon tak semestinya dia paling cantik. Ayato hot sebab personaliti dia yang penuh misteri~"

Mila menggeleng laju tidak setuju, "Zhongli lebih knowledgeable dan dia hidup lebih lama. 6000 years oke? Ayato pun hencem but aku suka Zhongli lagi. Suara dia mengancam!!"

Ini tidak boleh dibiarkan. Ema menggenggam erat phone miliknya. Hanya kerana Zhongli lebih tua, dia sudah tidak tahu apa yang dapat dijadikan sebagai hujah yang berkesan untuk menang.

Tanpa mereka sedar, gadis ketiga yang duduk bersama-sama dengan mereka di meja batu menyampuk lembut sambil menayangkan senyuman penuh makna.

"Pantalone lebih hot..."

Sebut sahaja nama Harbinger itu, dua gadis tersebut bertindak balas menolehkan tumpuan kepada sahabat mereka, Aria.

"Kau cakap apa?"

Aria masih sengih memperlihatkan gigi putihnya yang suci murni.

"Aku cakap, Pantalone lagi hensem!"

Suasana kembali sunyi untuk dua minit kehadapan. Tetapi, tidak lagi tenang apabila Mila dan Ema menghentak meja dengan serentak, "Pantalone!!!"

 Tetapi, tidak lagi tenang apabila Mila dan Ema menghentak meja dengan serentak, "Pantalone!!!"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gadis bertudung kuning cair dengan gelaran Aria hanya gelak kecil. Reaksi sahabatnya memang tidak akan pernah mengecewakan. Dia cukup kenal mereka berdua. Dua-dua sangat suka akan Harbinger bernama Pantalone itu. Sebelum ini, Mila suka Scaramouche manakala Ema amat sayang dengan Childe. Sekarang, dua characters itu dilupakan begitu sahaja. Kesian.

"Oke oke bertenang semua. Sekarang dah pukul 2 petang so jom kita pergi solat dulu. Lepastu, nak sambung sembang or main game sampai mampus pun aku tak hairan."

Mila menepuk bahu Aria lembut lalu menghadiahkan seukir senyuman pelik.

"Hehehe~ aku abc~"

"So?"

Ughh, terasa seperti anak panah menembusi tajam ke dalam hatinya. Sungguh kejam kata-katanya.

"Dah la. Jom lekas."

Ketiga-tiga ekor lantas bangun dan melangkah meninggalkan taman mini itu. Cuaca sedikit mendung. Lebih baik mereka segera menyelesaikan urusan wajib di masjid sebelum pulang ke rumah sewa dengan cepat.

°°°°°°°

"Osmanthus wine taste the same as I remember..."

"Ayoo Zhongli!! Aku mohon sangat, jangan cakap line tu lagi!!"

Lelaki berjaket hitam dengan mask gelap bercorak cakaran serigala menepuk dahi. Pasrah otaknya dengan voiceline Zhongli yang kerap menggunakan ayat yang sama.

"Bro, kau dah buat ke event tu?"

Seorang lagi lelaki yang kemungkinan sebaya dengannya bertanya sambil jari ligat menekan button skill attack Hu Tao. Mata langsung tidak lari dari skrin telefon Oppo baharu milik kawan sebiliknya.

Lelaki pertama tadi menggeleng, "Btw, kau kenapa asyik main pakai phone Ikwan? Phone kau mana?"

Dia atau namanya Aniq masih fokus dengan battle. Complete challenge, terus dia membalas dengan nada tidak rela.

"Phone aku full storage. Aku main game Apex Legends so..."

Manusia berjaket hitam itu dengan panggilan Zack mengangkat kening, menunggu Aniq menghabiskan ayatnya.

"So?"

Aniq gelak kecil, "...so yeah. Tak muat nak main Genshin."

Zack membuat muka "oke aku faham sangat situasi kau" tetapi tidak ikhlas.

Sekarang, mereka sedang bersantai di kedai makan berhampiran rumah. Barangan dapur semua sudah licin diguna dan semua isi rumah tidak mahu menjalankan tugas membeli dan restock balik semua keperluan di dapur.

Maka, beginilah kesudahan nasib mereka. Makan di luar dan terlantar selama satu jam lebih dalam menunggu kepulangan Ikwan dari tandas.

"Kejap lagi, kau pergi beli tong gas." Dengan selamba, Zack memberikan arahan kepada Aniq.

Anak teruna itu tersentak seketika. Dia melihat wajah putih Zack sambil meminta untuk ulang ayatnya sekali lagi.

Dan Zack memperkenankan dengan sukacita.

"Aku kata, pergi beli tong gas."

"Kenapa aku?!"

Mukanya berkerut geram dan jelas dapat dilihat oleh Aniq walaupun terlindung dengan mask. Apa masalah manusia ini, tidak mahu buat kerja? Dia menghembus nafas. Kemudian, menarik nafas.

"Kenapa kau? Sebab dari tadi kau main game je. Mula-mula Apex Legends. Lepastu kau main ML. Sekarang Genshin. Aku langsung tak nampak kau buat kerja satu pun. Sekarang, takde nk 'eh why me? Why me??' sangat. Lepas habis challenge, pergi beli."

Habis dia membalas diikuti dengan renungan yang maha tajam. Cukup untuk menaikkan bulu roma lelaki itu. Aniq menelan air liur sebelum pantas menghabiskan battle.

"Haa, jangan lupa beli minyak sekali."


















Zhongli atau Ayato? Ke Pantalone?

Daily Life of Genshin Player [Malaysia]Where stories live. Discover now