Roleplay

24 2 0
                                    

Aria tidak dapat menahan diri daripada ketawa. Kelakuan kakaknya sentiasa menghiburkan hati sunyi. Segala kerisauan lesap begitu sahaja pada ketika itu.

"Betul la apa yang aku ceritakan ni. Jangan kata aku tipu lak, aku jujur tau."

"Ye ye Aria percaya...." Dia masih menyebarkan suara tawanya yang kuat ke setiap penjuru bilik wad.  Kakaknya, Arina putus asa untuk menghalang sikap Aria. Pasrah mempunyai adik sebegini. "Tiada sesiapa mahu beli ke adik aku ini?" itulah yang difikirkan.

Langsir hospital ditarik ke tepi, memberikan ruang untuk cahaya matahari menerangi isi bilik. Cuaca masih cerah seperti yang diramal dalam berita. Namun, musim hujan bakal tiba tidak lama lagi.

Aria berasa sedih apabila matanya mencuri lihat air muka kakaknya yang sakit. Di depan, dia senyum dan bertindak acah kuat. Padahal, Aria sangat sedar tentang keperitan yang dihadapai oleh kakaknya.

Oleh itu, Aria cuba untuk menceriakan suasana.

"Kak, jom roleplay!"

Fokus Arina terhadap tingkap terhenti. Dia melihat adiknya dengan tanda tanya, "Roleplay?"

"Yep! Kak rindu main Genshin kan? Last kak main sebelum masuk hospital. Now, jom roleplay."

Wanita berumur lingkungan 30+ itu menghadiahkan senyuman lembut tanda dia gembira. Pantas dia setuju.

"Character apa?"

15 minit kemudian...

Arina (Ayato)
Thoma, I'm out of paper and ink. Please bring me some.

Aria (Thoma)
Yes, my lord. Please wait for a moment. I will bring everything.

Arina (Ayato)
Good. Oh, don't forget to serve some tea. My throat is dry.

Aria (Thoma)
Alright!

"Thoma, lekas la bawa kertas dengan ink

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Thoma, lekas la bawa kertas dengan ink..." Arina berpura-pura merungut sambil menampar lembut bahu adiknya.

Aria cuma "eii sabarlah" akibat meluat akan suara ala-ala comel itu.

Arina (Ayato)
This tea is good. Perhaps, it would have been better with some—

Aria (Thoma)
Boba right? My lord, you must not drink to often that drink. I advice you have it once three days. Boba tea for everyday is a little unhealthy.

Arina (Ayato)
Is that so? Haha, thanks for always worry about me. I appreciate it. However, I couldn't help it because boba tea is my favourite.

Aria (Thoma)
Still, I want you to priority your health. My lady would be worry as well.

Arina (Ayato)
Ahh, I see now. It must be my sister the one who told you that? Just tell her, boba tea is the best.

Daily Life of Genshin Player [Malaysia]Where stories live. Discover now