I Love You

832 37 0
                                    

Aku ke sekolah lebih awal dari biasa...aku sengaja kerana aku ingin meluahkan perasaan ini kepada Nizam...
Fikiranku penuh dengan pelbagai persoalan...kalau benar Nizam telah dimiliki,apa yang harus aku lakukan??
Seperti dijanjikan,Nizam datang ke sekolah lebih awal dari biasa...aku agak terkejut,seolah-olah dia boleh membaca fikiranku...Dia memasuki kelas dan mendiamkan diri...aku hanya memandang ke arahnya...
"Nizam..."sapaku kepadanya...dia hanya memandang terkejut kearahku...
"Awalnya hari ni kau pergi sekolah..."kataku...
"Ya...kau pun awal datang hari ni,kan?"jawab Nizam.Aku hanya menangguk tanda setuju...
"Ada apa-apa kelas tambahan ke sampai awal kau datang sekolah hari ni?"tanya Nizam...aku agak gugup menjawab pertanyaannya...
"Taklah...cuma awal datang sekolah hari ni sebab..."kataku terhenti.
"Sebab?"...kata Nizam lagi.
"Sebenarnya saya mahu beritahu kau sesuatu..."
"Apa dia?"katanya lagi.
Aku seperti kebuntuan idea,hanya memandang ke bawah...
"Saya suka kau...itu sahaja.."kataku...entah mengapa,ayat ini keluar dengan sendirinya..aku sedar wajahku sedang merah...aku lihat ke arah Nizam sekali lagi...ternyata bibirnya menguntumkan senyuman termanis pernah kulihat...
"Betulkah apa yang saya dengar ni?"katanya...
"Ya mestilah...kau fikir saya main-main?..."
Nizam tersengih dan wajahnya berubah merah...senyuman itu tak pernah lekang dari bibirnya...aku hanya melihatnya dengan senang hati...ternyata perasaan ini tak selamanya aku pendam...Nizam tak memberikan jawapan antara dia terima atau tidak,tapi yang pasti senyuman itu sudah memberikan jawapan yang tepat...

I love everything about you...
Your smile melt my heart of stone...

*maaflah sekiranya cerita ini agak pendek...sebenarnya saya pun tak ingat bagaimana ia berlaku,jadi ini sahaja yang saya boleh ingat...apapun,terima kasih kerana membaca cerita ini!*

My Sad Love StoryWhere stories live. Discover now