BADAN Rifqah terus ditarik kasar oleh Riyana dan Riyana merenung tajam wajah Rifqah. Rifqah meronta supaya dirinya dilepaskan namun badannya dicengkam kuat oleh Riyana. Khairin dan yang lain terkejut dengan kehadiran Riyana.
"Kalau kau tak bagi Raiden kat aku, kau akan mati kau kena ingat tu!" kata Riyana.
"Lepaskan aku! Suami aku tak cintakan kau!" balas Rifqah yang cuba melepaskan diri dari Riyana. Rifqah berjaya menolak badan Riyana dengan kuat.
"Kau tak malu datang office suami aku lepas tu serang aku? Apa lagi yang kau tak puas hati dengan aku?" tanya Rifqah lagi. Riyana membetulkan rambutnya.
"Raiden. Aku cuma Raiden jadi suami aku!" kata Riyana dan Rifqah menampar pipi Riyana. Ada hati nak jadi madu aku? Memang minta kaki !
"Aku tak rela bermadu dengan perempuan macam kau. Kau sedar tak Raiden hanya setia dengan aku. Rupanya dalam diam ada orang upahan nak hancurkan hidup aku dan Raiden," tutur Rifqah dan semua orang tergamam. Khairin hanya berlagak tenang kerana dia yang beritahu perkara ini pada Rifqah dan Raiden.
"I know everything, Riyana. Kau fikir dengan cara kau ni akan buat aku jatuh cinta? Tidak sama sekali," Suara Raiden membuatkan Riyana berpaling.
"Kau main cara kasar Raiden! Aku takkan biar kau bahagia dengan Rifqah!" balas Riyana. Tangannya sudah genggam penumbuk. Zaid terus memanggil security guard untuk membawa keluar Riyana dari syarikat Raiden.
"Terdesak sangat perempuan ni," kata Raiden perlahan lalu menghampiri isterinya.
"Minah gila tu tak buat apa-apa kat kau kan cinta?" tanya Raiden dan kepala Rifqah digeleng.
Nak tergelak Rifqah apabila Raiden memanggil Riyana tu minah gila.
"Suka hati kau panggil Riyana tu minah gila?" Rifqah menahan ketawa.
"Dari aku yang jadi gila sebab minah tu, baik aku gilakan kau seorang je," ujar Raiden selamba. Zaid berdehem.
"Tuan Raiden, ini bukan masanya nak berasmara cinta kat sini. Ada nanti saya terbang pindah planet," kata Zaid. Satu office tergelak mendengar ayat selamba Zaid.
"Suka hati akulah ini bini aku mestilah nak cintan cintun kat sini," balas Raiden. Cintan cintun? Ingat mi segera jenama Cintan ke?
Rifqah memulas telinga suaminya.
"Eh..eh aduh sakitlah. Kau ni depan pekerja aku pun nak tunjuk sikap marah kau yang comel tu?" tanya Raiden. Tidak cukup dengan itu, Rifqah memijak kasut Raiden.
Zaid, Khairin dan yang lain terus ketawa besar. Nasiblah dapat bini yang garang!
Sementara itu, Riyana menghempas pintu kereta Zafran. Dia berasa geram dan dia memukul dashboard kereta beberapa kali.
"Hoi! Kau ingat kereta aku ni tin biskut nak pukul macam tu?" kata Zafran.
"Setakat kereta kau ni macam kereta timbang kilo. Kau tahu tak aku tak puas hati dengan Rifqah dan Raiden. Siapa yang bocorkan rancangan jahat kita?" kata Riyana dan mata Zafran terbuntang.
"Mana aku tahu. Aku takde pecah rahsia aku memang pegang pada janji aku," balas Zafran. Riyana meraup kasar rambutnya.
"Aku rasa aku tahu siapa yang beritahu pasal rancangan kita ni," Riyana menyandarkan dirinya di kerusi kereta lalu menyilang tangan.
"Siapa?" soal Zafran ringkas.
"Khairin dan Nadim. Dua orang tu memang tak suka aku dari dulu lagi," ujar Riyana. Zafran hanya diam tidak tahu untuk membalas kata-kata Riyana.
YOU ARE READING
𝐇𝐢𝐬 𝐒𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥 𝐎𝐧𝐞 | 𝐎𝐆
RomansKARYA PERTAMA COVER BOOK BY LYCIAA You own my love and loyalty Muhammad Adwa, seorang lelaki yang mempunyai kafe sendiri. Seorang yang sukar didekati oleh sesiapa pun dan dirinya berubah kerana kisah cintanya dulu yang kini menjadi memori lama. Nur...