𝐑𝐚𝐢𝐝𝐞𝐧𝐑𝐢𝐟𝐪𝐚𝐡 𝟐𝟕

63 4 0
                                    

Rifqah keluar dari syarikat Raiden untuk menunggu Raiden. Tiba-tiba dia rasa diikuti oleh seseorang dan orang itu adalah Riyana. Rifqah yang kelihatan cantik berpakaian casual menyilang tangannya. Beg tangan dipegang kuat olehnya.

"Eh perempuan sini kau!" kata Riyana yang mengejar Rifqah sehingga ke luar syarikat Raiden.

"Kau nak apa Riyana?" Tenang sahaja riak wajah Rifqah. Riyana berdiri di hadapan Rifqah.

"Kau ni perempuan tak tahu malu ke rampas Raiden dari aku?" ujar Riyana lalu membetulkan rambutnya itu. Rifqah memandang kosong ke arah Riyana.

Setakat kau ni bukan saingan aku, desis hati Rifqah.

"Bukan aku tapi kau sendiri tak tahu malu nak kat Raiden. Sedangkan kau tahu Raiden tu tak pandang kau. Masih nak kejar suami aku? Maaflah aku dah menang. Dia pilih aku jadi isteri dia," balas Rifqah.

Riyana ingin menampar Rifqah namun suara kuat Raiden membuatkan Riyana menghentikan tindakannya.

"Eh kau ada hati nak tampar wanita kesayangan aku?" kata Raiden yang pantas berdiri di sebelah isterinya.

"Riyana tahu Raiden suka Riyana kan? Sebab Raiden ada melawat Riyana kat hospital dulu," kata Riyana. Raiden ingin muntah mendengar suara kepit Riyana.

"Aku melawat atas dasar timbang rasa. Aku tak nak kau mati kalau kau mati siapa nak bayar hutang kau? Aku? Memang tak nak aku tolong sebab tu hidup jangan nak berhutang," jawab Raiden lagi. Rifqah tersenyum.

"Eh jomlah cinta malas aku nak layan orang gila yang takde otak ni. Dah hilang agaknya otak dia," kata Raiden yang menarik tangan Rifqah untuk masuk ke dalam kereta.

"Raiden! Raiden!" jerit Riyana yang ingin menyentuh lengan Raiden. Raiden mengelak dari disentuh.

"Apa sibuk sebut nama aku? Dasar songkek perempuan ni," kata Raiden lalu pantas masuk ke dalam kereta. Kereta terus dipandu oleh Raiden. Riyana menghentakkan kakinya tanda protes.

"Suara dahlah kepit lepas tu ada hati nak suka kat aku? Memang sampai bila-bila pun aku tak suka dia," bebel Raiden sambil memandu kereta. Rifqah memandang hairan ke arah suaminya.

"Nak je aku humban dia dalam gaung eh nasiblah perempuan. Rengsek aku macam ni," ucap Raiden lagi. Rifqah kerut dahi. Rengsek? Apa pula perkataan yang suami aku sebut ni?

"Rengsek tu apa Raiden? Aku tak faham..." Tidak habis lagi bercakap, Raiden memarahi kereta yang berada di jalan raya itu.

"Ish gila betul kereta Honda ni tak tahu nak bagi signal ke? Macam manalah boleh dapat lesen memandu? Rengsek!" bebel Raiden lagi. Rifqah mencubit pinggang suaminya.

"Kau ni kan aku bercakap kau buat tak tahu tak habis-habis dengan rengsek. Ada aku tendang kau keluar dari kereta ni," ujar Rifqah.

"Kau ni tengah memandu cuba kawal sikit marah tu? Tahulah marah kat Riyana. Jangan sampai orang lain jadi mangsa," tegur Rifqah dan Raiden menenangkan dirinya.

"Mana aku tak marah kalau dia nak tampar kau? Sibuk nak sentuh isteri aku," kata Raiden.

"Kalau dia tampar aku, aku tarik rambut dia," balas Rifqah selamba. Dia membetulkan awning tudungnya. Sejujurnya dia tidak akan menjadi wanita lemah dipijak seperti tiada maruah. Raiden adalah hak dia selamanya.

Raiden memarkir keretanya di dalam perkarangan rumah. Dia menarik handbrake keretanya. Rambutnya diusap perlahan.

Masuk sahaja ke dalam rumah, Rifqah terus pergi ke arah dapur kerana tekaknya terasa haus. Dia mengambil air yogurt yang dibeli di pasar raya.

𝐇𝐢𝐬 𝐒𝐩𝐞𝐜𝐢𝐚𝐥 𝐎𝐧𝐞 | 𝐎𝐆Where stories live. Discover now