Één jaar later.
Het is een geweldig jaar geweest maar ook heel zwaar.. Het ging super goed met me hier in New Zeeland en Danger heeft het ook naar zijn zin. Ook heb ik hier veel vrienden gemaakt. Benjamin, Theo en Mauries zijn er daar drie van. Met zen drieé doen we de gekste dingen. Verder heb ik ook een meisje leren kennen waarmee ik nu een paar maanden samen woon. Haar naam is Bella. Ik heb haar door mijn werk leren kennen. Ze kwam op een dag bij mij bungeejumpen en we hadden eigenlijk gelijk een klik. Ze heeft blauwen ogen en blond haar. Verder is ze heel avontuurlijk en zorgzaam. Ik ben echt heel blij met haar.. Maar het afgelopen jaar is Nicole heel erg ziek geworden en is het mij helaas niet gelukt om naar Nederland te gaan. Hoe graag ik ook wou en hoeveel moeite ik er ook voor gedaan heb was het toch niet gelukt.. Ik heb elke dag met haar geskyped en gebeld om haar toch te kunnen steunen .. Ik heb er nachten van wakker gelegen.. Gelukkig heeft Bella me heel veel gesteund. Helaas is Nicole vorige week overleden.. Helemaal alleen.. En dat vind ik nog het ergste.. En het is allemaal zo snel gegaan. Het begon allemaal met hoofdpijn en vergeetachtigheid.. En uiteindelijk bleek ze dus hersen Tumoren te hebben .. Er zijn zelfs momenten geweest dat ze me Freddy heeft genoemd.. Ik vind het zo vreselijk .. Ze was zo een goed mens! Ze had dit echt niet verdient !! Vandaag is de dag dat ik samen met Bella naar Nederland ga voor haar begrafenis die ik vanaf hier geregeld heb samen met vriendinnen van Nicole .. Hun hebben mee besloten over alles.. Bella? Jaa? Ben je klaar? Jaa hoor en jij heb je alles? Jup alleen nog even wachten op Mauries en dan kunnen we gaan. Mauries en Theo passen deze week op Danger. Hij moet natuurlijk gevoerd en uitgelaten worden. En hun vertrouw ik wel met hem. Dan gaat de deurbel. Het zijn Theo, Mauries,Benjamin, Rick en Matheo. Rick en Matheo heb ik leren kennen bij het surfen. Op een dag gingen Theo, Mauries, Benjamin en ik naar de zee om te surfen. En toen kwamen Matheo en Rick er aan zwemmen en hebben ze ons wat vette trucjes geleerd en jha vanaf toen gingen we steeds vaker met elkaar surfen en zijn we zo vrienden geworden. Heeyy jongen man! Hee jongens. Kom binnen. Even gaan we met zen alle nog op de bank zitten.. Ik leg ze nog even alles uit over Danger. Dus jha dan eh zien we jullie over een week weer terug .. Jha heel veel sterke man .. En ze geven me allemaal nog een knuffel. Bedankt jongens.. Zonder jullie was ik niks en ik kijk Bella ook aan. Awh gast .. Nou we moeten nu echt gaan anders komen we nog telaat zegt Bella dan. Ja je hebt gelijk. Doeei en let goed op Danger ! Ik geef Danger nog een aai over zijn bol. Mauries hier is me sleutel. Thanks nou doeei en veel sterkte ! En ze zwaaien ons met zen alle uit. Je hebt echt goede vrienden Jay. Haha ja he.. Hoe krijg je ze toch gevonden haha. Nou jij hebt toch ook hele goede vriendinnen? Jaa ja dat klopt. Eenmaal onderweg naar het vliegveld ben ik een beetje stil en staar ik maar wat uit het raam.. Bella rijd omdat ik er niet echt helemaal bij ben de laatste week .. Ik ben zo overstuur van Nicole .. Een maal aangekomen kijken we snel waar we heen moeten en checken we in. Net op tijd komen we aan. Even kijken o hier moeten we zitten Jay. O ja ehm Bella? Vind je het goed als ik bij het raam zit?O jaa tuurlijk. Dankjewel. Ik heb in dit jaar zo goed Engels leren spreken dat ik benieuwt ben of ik nog wel Nederlands kan. Natuurlijk heb ik veel met Nicole gepraat maar dat was ook maar één keer op een dag. Al was dat de laatste dagen meer. Het is een hele langen vlucht dus besluit ik maar te gaan slapen..
Dan maakt Bella me ineens wakker. Jaimy we zijn er word je wakker? Uhhum jhaa. Moeizaam doe ik mijn ogen open en stap ik uit me stoel. We lopen het vliegveld binnen en we zoeken naar onze bagage. Pff het is zo langgeleden dat ik hier ben geweest.. Ik heb het echt gemist hier.. Iedereen praat Nederlands.. Dat klinkt zo raar maar ook zo bekent in mijn oren. Dan zien we onze bagage en spring ik op de lopende band. Samen lopen we naar buiten. Zou mijn auto hier nog staan ? Ik heb hem eigenlijk nooit verkocht of op laten halen.. Ik heb de sleutels wel bij me. Je weet maar nooit. Bella als het goed is staat mijn auto van een jaar terug hier nog. Echt waar? Haha die is denk ik al wel weggehaald hoor. Nou je weet maar nooit. Maar naar een half uur gezocht te hebben hebben we hem nog steeds niet gevonden. Awh jammer .. We lopen richting de taxi's en dan zie ik heb ineens. Omg dat is hem !! Roep ik dan ineens. Oo echt? Weet je het zeker?? Ik druk op mijn sleutel en de auto begint te bliepen. Jaa het is hem wahaha ! Wauw hij is wel mooi zeg. Jaa he. Ik ben benieuwt of er nog benzine in zit. O ja hij zit nog helemaal vol ! Ik zet onze koffers achterin en we rijden richting mijn oude stad .. Bella weet alles van me. Zelfs van Karin en Alicia. Het maakt haar allemaal niks uit. Ze vertrouwd me honderd procent. En dat waardeer ik heel erg. Naar twee en een half uur rijden komen we aan bij Nicole's huis.. Ben ik eindelijk thuis .. En dan is ze er niet meer.. Wie had dit ooit gedacht. Ik denk vaak bij mezelf was ik maar nooit weggegaan.. Maar ik kon ook niet weten dat dit ging gebeuren. Er zitten al meerderen mensen binnen. Iedereen is in het zwart net als Bella en ik. Bella spreekt geen Nederlands dus zal ik alles voor haar moeten vertalen maar dat komt wel goed. Hee Jay kom eens hier. Één van de ouden vriendinnen van Nicole geeft me een knuffel. Gaat het een beetje? Nou eigenlijk niet .. Gelukkig is Bella er om me er doorheen te slepen.. Awh jongen toch.. Nou veel sterkte! Bedankt u ook. Bella en ik lopen hand in hand naar de keuken waar ik haar wat te drinken aan bied voordat we gaan. We hebben namelijk een lange reis achter de boeg. Ik schenk voor ons beide wat koffie in. Dan komt Alicia ineens met tranen in haar ogen naar me toe gelopen. Jaimy!? Hee Aliesje. En ik geef haar een knuffel en kan het niet laten om een traan te laten. Bij Alicia stroomt het al over haar wangen. Hoe gaat het met je ? Je ziet er goed uit. Jha het gaat .. Bedankt. Jij ook. Ben je hier alleen? Nee met Tom.. Ow hebben jullie toch maar weer eh.. Jha.. Oké.. En jij ? Ben je hier alleen? Nee ik heb me vriendin mee genomen. Bella? Yes ? Come over here and meet Alicia. Hii i'm Bella. Hi my name is Alicia. You look beautiful ! Thankyou you to. Jha ze spreekt geen Nederlands haha. Nee dat merk ik. Maar ik spreek dan ook vloeiend Engels gelukkig. Okee en hoe heb je haar leren kennen? Via mijn werk.. Ze kwam bij me bungeejumpen en toen zijn we aan de praat geraakt en jha zo is het eh allemaal begonnen. Oo leuk. Ik hoor de sarcasme gewoon in haar stem. Wat zegt ze Jay? Vraagt Bella. Ik vertelde net hoe we elkaar hebben leren kennen. En ze vond het leuk haha. Okee lief van haar. Jha als ze het meende hahaha. Dames en heren mag ik even u aandacht? We gaan nu richting de kerk dus als jullie mijn auto zouden willen volgen alsjeblieft. We stappen allemaal de auto weer in. Dan hoor ik Alicia ineens roepen. Hee Jay heb je je ouden auto nog ? Jaa hij stond nog op het vliegveld haha. Oo haha lachen! We rijden richting de kerk en gaan daar naar binnen. Het is een hele langen maar wel hele mooie begrafenis. Hierna gaan we naar de begraafplaats. Maar eerst doe ik nog een woordje voor Nicole voor een overvolle kerk. Ik haal nog een keer goed adem en begin dan.
Lieve Nicole.. Ik weet nog de eerste dag dat we elkaar ontmoette. Ik kwam binnen in je kapsalon als een dakloze zwerver met gaten in mijn broek en mijn gezicht vol schrammen. Maar jij stuurde me niet weg maar besloot me te helpen. Je kocht nieuwe kleren voor me, deed mijn haar en je nam me zelfs bij je in huis. Je had een hart van goud. Zo een persoon als jij had dit echt niet verdiend.. Nooit ! In je laatste dagen had je me nog veel verward met je zoon Freddy die nu pas anderhalf jaar uit ons midden is. Vreselijk.. Ik hoop dat jullie nu samen zijn.. Maar lieve Nicole.. Moeder, vriendin tante.. We zullen je nooit vergeten. Ik hou van je..
Naar die woorden loop ik het podium af en geeft Bella me een dikke knuffel. Ik hou het niet meer droog en moet huilen.. Vervolgens gaan we naar de begraafplaats waar nog een paar mooie woorden worden gezegd en dan laten ze de kist zakken en gooien ze haar graf dicht. Over een paar dagen word haar grafsteen er op gelegd. Als alles klaar is komt Tommie naar me toe gelopen. Hee Jay.. Hee Tom. Het spijt me jongen.. Van alles.. Ik weet niet wat me bezielde .. Ik liet me lijden door jaloezie en wou Alicia voor me zelf.. Ik was egotistisch.. Het spijt me. Ik geef hem een knuffel. Ik vergeef het je.. En dan laat ik hem weer los. Strekte met je groten verlies. Dankjewel. Als iedereen weg is gaan we naar het huis van Nicole waar we deze week verblijven. Het voelt zo raar om hier weer te zijn.. Ik besluit Karin te bellen en te vragen of ze iets wilt komen eten met Bella en mij. We zij vrienden nu dus kan dat gewoon en dat vind Bella gelukkig ook. Heey Karintjee ! Jaimy ben jjj dat !? Ben je in Nederland !? Jaa Nicole haar begrafenis was vandaag .. O dat meen je niet !? Helaas wel.. Awh gecondoleerd! Dankjewel.. Maar ik had de vraag of je vanavond bij wou komen bij kletsen en wat te eten. O jaa isgoed. Maar ehm mag mijn vriend dan mee? Oow heb je een vriend? Jaa .. Leuk ! Ik wil hem graag ontmoeten. Mijn vriendin is er ook bij. O leuk. Jaa dus ehm half zes bij plaza di mama? Jaa is goed. Oke dan zie ik jullie vanavond. Jup tot vanavond. Nou Bella, Karin en haar vriend komen vanavond eten met ons bij Plaza die mama. Oo leuk ! Wat is dat voor iets ? Een restaurant. Dus er zit zeker wel iets bij dat je lust. Oo oke mooi. Maar Jay weet je zeker dat je niet liever even hier mee wilt wachten ? Het kan ook morgen? Nee dat hoeft niet .. Ik moet door Bella. Maar je mag wel verdrietig zijn Jay.. Je moet het niet weg duwen.. Ugh jha ik weet het.. Maar ik wil vanavond gewoon een gezellige avond hebben. Oké dan als jij je er goed bij voelt. Bedankt bell en ik geef haar een kus. Het is bijna half zes dus besluiten we maar aan te rijden. Als we aankomen zijn Karin en haar vriend er al. Hee Jay ! En ze geeft me een dikke knuffel. Nou dit is Ricardo. Hoi Jaimy. Nou dit is mijn vriendin Bella. Hii Bella. En ze geeft ze allebei een hand. Hee Karin. We gaan zitten en bestellen iets lekkers. Karins vriend is echt iets voor haar. Echt een spierbundel met een klein hartje. Ik ben blij dat ze hem heeft gevonden. Ondanks alles is het toch een hele gezellige avond geworden. Maar om acht uur besluiten we toch maar om te gaan. Nou het was gezellig. Tot in de toekomst nog een keer haha. Jaa inderdaad ! Tot ooit. Byeee. Doeei.
Eenmaal thuis springen we gelijk in bed. Echt raar dat tijdverschil. Jay je vrienden zijn echt heel aardig. Dankjewel en ik geef haar een kus. Had je het een beetje naar je zin ? Jaa hoor. Fijn dat ze engels voor me pratte haha. Ja dat was heel lief. Maar Jay? Ja? Gaat het wel een beetje met jou? Jha hoor.. Het gaat. Als je wilt huilen mag dat he? En ze pakt me vast en aait door mijn haar. Ik mis haar zo erg .. Dat snap ik .. Naar alles wat ze voor je gedaan heeft.. Jaa ze was net als een moeder voor me.. Ik voel me ook zo schuldig dat ik niet bij haar was in deze moeilijke tijd .. Awh schatje dat hoeft helemaal niet ! Je kon er niks aan doen. Dan kan ik even mijn tranen niet inhouden en laat ik het maar even gaan. Bella troost me maar ook al stoppen mijn tranen.. Ik ben toch ontroostbaar. Ik zal voor altijd een lege plek in mijn hart voelen..
Dagen gaan voor bij en Nicole haar grafsteen is aangekomen. Heel haar graf ligt vol bloemen. Vandaag is de laatste dag dat we hier zijn. Ik heb Bella veel van de Nederlandse cultuur laten zien en haar veel mee uit eten genomen. Vandaag ga ik afscheid nemen van Nicole bij haar graf en dan gaan we weer terug naar New Zeeland. Even zit ik alleen bij haar graf.. Bella wacht in de auto. Nou Nicole dit was het dan .. Het spijt me zo erg .. Echt waar.. Dit had ik je echt niet gegund en ik mis je zo erg ! De tranen stromen over mijn wangen. Je blijft voor altijd in mijn hart. Ik geef een kus op haar foto en dan gaan we. Are you okay? Ja het gaat wel .. Een maal bij het vliegveld geef ik mijn auto weg aan een vreemde op straat en dan gaan we. Naar tien uur zijn we weer terug. Hee jongens !! Ze staan allemaal voor mijn huis en Danger komt hard naar me toe gerent. Awh jongen had je me gemist! Kom eens hier en ze geven me allemaal een knuffel. Hoe was het? Jha emotioneel.. Maar wel heel mooi .. Haar graf was ook heel mooi. Awh het spijt me voor je gast. Achja niks aan te doen .. Je moet toch weer door he.. Ja dat klopt. We lopen naar binnen en pakken meteen onze spullen uit. In de middag zijn we nog lekker naar de zee geweest met zen allen en Danger was ook mee. s'avonds hadden we nog lekker gegeten maar nu zijn we toch echt moe. Kom we gaan naar bed. Jaa is goed Jay ik ben echt moe. Ja ik ook. We wensen elkaar welterusten en vallen dan in elkaars armen inslaap.
JE LEEST
You don't know who i am.
RandomIk loop weer alleen over straat net als altijd. Het is ijskoud en ik heb alleen maar een dun vestje aan. Dan komt er opeens een auto naast me rijden en hij doet zijn raam open. Hee ben jij Jaimy ? Jha? En jij bent? Nino. Ik ben je opdracht gever. Hi...