𝐌𝐄𝐌𝐏𝐄𝐑𝐒𝐄𝐌𝐁𝐀𝐇𝐊𝐀𝐍
Membuka Tirai
ZARIEL LUTHFAN: HIS SECRET WIFE
Pertemuan mereka berdua amat sukar untuk dijangka. Sifat keterlaluan si bapa telah mengheret seorang gadis yang berusia 23 tahun itu masuk ke dalam dunia gelap yang akan menghancurkan dirinya.
King Xavier Stephan. Siapa yang tidak kenal dengan sebaris nama itu? Seorang pemilik syarikat penerbangan antarabangsa yang mempunyai sisi gelapnya yang tersendiri. Pertemuannya di antara anak perempuan lelaki yang mempunyai hutang dengannya membuatkan dia seakan-akan gila dengan gadis itu. Dengan harga yang sangat tidak masuk akal, bapa gadis itu sendiri telah menjual anaknya sendiri kepada King Xavier Stephan itu demi melangsaikan hutangnya.
Zariel Luthfan. Seorang ketua bodyguard dan dalam masa yang sama memegang jawatan sebagai orang kanan terdekat dengan King Xavier Stephan. Pekerjaannya di bawah empayar King Of Dark yang dikuasai oleh pemimpin utamanya King Xavier Stephan telah menjadikannya seorang yang paling handal dan tangkas dalam perlawanan. Bermandi darah merupakan satu kebiasaan baginya. Namun, di sebalik personalitinya yang digeruni oleh semua orang, terdapat satu perasaan dalam lubuk hatinya iaitu... mencintai seseorang yang sangat berharga di dalam hidupnya.
Humaira Alfatun Nisa. Gadis lemah lembut yang memiliki personaliti yang baik, sederhana dan pemalu. Namun, kehidupannya tidak seperti orang lain yang boleh hidup bahagia bersama dengan keluarga tercinta. Setelah kematian ibunya pada hari kelahirannya yang ke 15 tahun, kehidupannya sering diuji dalam berbagai macam rintangan. Namun, Humaira Alfatun Nisa tetap tabah dan bersabar dalam mengharungi kehidupan sehariannya yang masih dipenuhi dengan ombak duri.
Kehidupan Humaira Alfatun Nisa terus diuji dengan perangai bapanya yang sudah melampaui batas dengan membawanya ke kelab malam untuk menjual dirinya kepada sang lelaki berhidung belang. Dan pada saat itu jugalah takdir menyebelahi dirinya dengan kehadiran seorang lelaki yang sanggup melamarinya demi menjaga maruahnya.
"Be my wife and I will protect you as my secret wife, Humaira Alfatun Nisa." -ZARIEL LUTHFAN
"If this is the best way, I accept to be your wife, Zariel Luthfan." -HUMAIRA ALFATUN NISA
Pada malam itu jugalah mereka diakad nikahkan namun perkahwinan mereka harus dirahsiakan kerana Zariel Luthfan ialah seorang ketua bodyguard kepada seorang mafia. Bagi keselamatan isterinya, dia perlu merahsiakan tentang perkahwinan ini dan harus menjalani hidup bersama Eryna Qaisara secara rahsia.
[ Romace Story ]
[ Start : 30 September 2022 ]
[ End : ]
YOU ARE READING
𝐎𝐆 | 𝐙𝐚𝐫𝐢𝐞𝐥 𝐋𝐮𝐭𝐟𝐚𝐧: 𝐇𝐢𝐬 𝐒𝐞𝐜𝐫𝐞𝐭 𝐖𝐢𝐟𝐞
Romance𝐌𝐄𝐌𝐏𝐄𝐑𝐒𝐄𝐌𝐁𝐀𝐇𝐊𝐀𝐍 " 𝐙𝐚𝐫𝐢𝐞𝐥 𝐋𝐮𝐭𝐟𝐚𝐧: 𝐇𝐢𝐬 𝐒𝐞𝐜𝐫𝐞𝐭 𝐖𝐢𝐟𝐞 " Rahsia. Semua manusia yang berada di atas muka bumi ini pasti mempunyai rahsia bukan? Tetapi bagaimana pula jika diri seseorang dijadikan sebagai rahsia yang...