-
-
-
-Aku masih tak mampu nak bagi jawapan untuk Jaehyuk. Kenapa Chagi?! Kenapa kau tak terima je dia. CRUSH KAU DAH SUKA KAU KOT! BODOHNYA AKU!
Aku tak balik lagi. Jaehyuk dah balik dulu. Aku still duduk lagi kat taman tu. Nak ambil angin. Nak fikirkan jawapan untuk Jaehyuk.
"Takpa, kau fikirlah seberapa lama yang kau nak. Tapi aku harap jangan terlalu lama. Aku tunggu jawapan kau tau Chagi."
Baiknya dia, sanggup tunggu jawapan aku.
"Kamu Chagi kan?" Soal seorang makcik ke arah aku. Aku berdiri lalu bow ke arah makcik tu.
"Nae, saya Chagi. Kenapa ya makcik?" Soal aku semula.
Makcik tu tersenyum ke arah aku.
-
-
-
-Aku dengan makcik tu kat hospital, and kitaorang sekarang berada kat depan bilik seorang pesakit.
Kanemoto Yoshinori-
Aku still tak percaya nama yang ada kat bilik pesakit ni nama orang yang aku kenal. Daripada cermin kat pintu tu aku perhatikan Yoshi yang terbaring atas katil dia.
"Makcik tak tahu nak cari kamu kat mana dah. Setiap hari dia sebut nama kamu. Makcik cuba cari apa apa yang penting kat dalam bilik Yoshi. Makcik jumpa gambar kamu dengan dia. Sebab tu makcik kenal muka kamu macam mana." Omma Yoshi bagi gambar tu kat aku. Aku ambil. ya memang gambar aku dengan Yoshi.
"Yoshi taknak makan ubat. Puas makcik pujuk dia."
"Jjakaman, Yoshi sakit apa makcik?" Soal aku.
-
-Aku masuk dalam bilik Yoshi. Doktor terpaksa tidurkan dia kerana bertindak terlalu aggressif.
"Mian Yoshi, aku tak tunaikan janji aku kat kau lepas balik bercuti." Ujar aku perlahan.
Aku betul betul tak sangka, lelaki depan aku yang happy go lucky ni mempunyai masalah mental yang teruk. Hidup dia hanya bergantung pada ubat semata mata.
Teruknya aku, tak pernah ambil tahu masalah kawan aku sendiri.
Aku menyesal sebab tak pernah tanya apa masalah Yoshi. Yang aku tahu dia takda pape. Yang aku tahu dia okay je.
Sampai ke malam aku jaga Yoshi. Memang lamalah dia tidur.
Mata Yoshi dibuka perlahan. Dia memandang sekelilingnya. Baru dia perasan ada susuk tubuh wanita yang tertidur di tepi katil dia. Berpakaian sekolah.
Yoshi perlahan bangun.
Aku tersedar bila Yoshi bangun. Aku ni memang tidur senang nak terjaga walaupun bunyi perlahan.
"Kau dah sedar dah?" Aku happy tengok Yoshi dah sedar.
Yoshi tercenggang pandang aku.
"Chagi? Awak buat apa kat sini?" Soal Yoshi.
"Aku datang melawat kau." Jawab aku. Tetiba aku teringat, dah berapa lama aku tertidur kat hospital ni. Aku capai telefon aku, dah pukul 10 malam.
"Omoo, dah lewat. Mesti mak aku risau." Aku bingkas bangun gelabah zip beg aku.
"Yoshi, aku balik dulu tau. Esok aku datang semula." Ujar aku.
"Kajima." Ujar Yoshi. Terdiam aku bila dia cakap macam tu.
"Wae?" Soal aku.
Pantas Yoshi berdiri dengan bertongkatkan besi gantung air tu.
"Kajima, jebal." Tetiba Yoshi menarik tangan aku di dalam pelukkan dia. Terbeliak mata aku.
"Kajima, je-jeb-jeballl." Suara Yoshi menggigil. dia menangis ke?
"Kau menangis ke?" Aku nak leraikan pelukkan sebab nak tengok betul ke dia menangis. Yoshi menarik aku semula dalam pelukkan dia, dia tak bagi aku bergerak.
"Tolong jangan gerak Chagi. Saya rasa tenang bila dengan awak." Ujar Yoshi perlahan. Aku dapat rasa kan esakkan dari dia.
Aku ada buat salah ke?
"Saya tak tahu nak bagitahu kau macam mana. And saya tak pasti awak dapat terima atau tak apa yang saya nak cakap sekarang ni. Tapi jebal, dengar betul betul apa yang saya nak cakap." Sambung dia lagi. Aku membatu je.
"Saya sayang awak."
"M-mwo?" Aku nak pastikan apa yang aku dengar ni betul ke tak. Serius.
"Saya sayang awak Chagi, saya sayang awak lebih daripada seorang kawan." Ujar Yoshi lagi.
"Saya tak terlambatkan Chagi untuk luahkan apa yang saya nak luahkan? Maaf saya terpaksa luahkan isi hati saya dengan cara yang macam ni. Saya tak boleh luahkan bila tengok muka awak."
Membeku aku. Kenapa dengan semua orang harini?
Perlahan aku tolak pelukkan Yoshi. Aku dongak pandang tepat mata Yoshi.
"Takpa Chagi, saya bagi awak masa untuk fikir. Jebal fikir sebaik baiknya." Ujar Yoshi sambil tenung mata aku balik.
"Awak baliklah, nanti omma awak risau awak tak balik balik."
Aku bow ke arah dia. Serius aku terdiam seribu bahasa, eh bukan seribu tapi sejuta rasa!!!
"Saya harap awak datanglah tengok saya esok." Ujar Yoshi bila aku dah buka pintu bilik dia. Aku toleh pandang dia sambil tersenyum.
"Jangan risau, esok aku datang okay?" Jawab aku ceria.
Lantas aku keluar dari bilik dia.
Jaehyuk luahkan, Yoshi luahkan. Apa benda ni? Kenapa semua jadi macam ni?
Aku terlalu cantik ke?
Author : Perasan minah ni, kau tak cantik pun. Aku yang buat cerita ni supaya diorang berdua tu suka kau. Nak dibandingkan kau, aku lagi cantik tchhh.
Chagi : Sampai hati authorrrr T-T
-
-
-
-To be continue <3
YOU ARE READING
[ C ] Crush Aku Pengawas Sekolah
Fanfiction[ YOON JAEHYUK FANFICTION ] Bila kau seorang yang nakal, tak ikut peraturan sekolah. Lalu crush kat seorang pengawas sekolah. Rasanya seperti anda menjadi ironman. Start : 20/12/2021 End : 12/09/2022 Status : complete ✅ © ayamgoleknyah #1 jaehyuk [...