-
-
-
-Hari cuti sekolah paling hari yang dinantikan bagi semua pelajar. Dapat rehat, berseronok, tapi homework selalu menganggu hari hari bahagia macam ni.
Aku bangun awal harini, sebab dah janji dengan Yoora and Jeongwoo nak pergi jalan jalan kat streets mart. Like pasar malam macam tu. Syurga makanan bagi manusia macam aku.
"Makanlah, jangan malu malu." Ujar omma kat Jeongwoo and Yoora yang malu malu kucing. Padahal memang tiap minggu datang lepak kat rumah aku.
Aku dengan omma duduk kat rumah kedai. Bawah kedai omma jual buah buah. Tingkat atas rumah kami. Walau pun tak sekaya orang lain, tapi aku tetap bersyukur ada omma yang ambil berat pasal aku and ada kawan kawan aku dua ekor yang sekepala dengan aku. Tak lupa jugak, crush tersayang aku Yoon Jaehyuk <3
"Hah tu Chagi turun pun. Kawan kawan kamu ni lama tunggu." Bebel omma.
"Nae nae, berak tadi lama. Sakit perut." Jawab aku. Omma geleng kepala je.
"Dah, makan dulu lepastu baru pergi." Ujar omma.
"Gwaechanayo, dah lambat dah ni. Nanti ramai orang." Balas aku, aku ambil sesudu sup daging omma buat. Buat buat rasa jelah. Lepas rasa tu, aku terus cium omma and gerak. Diikuti Jeongwoo dan Yoora yang bow dulu kepada omma baru ikut aku.
"Aigo budak budak ni." Geleng kepala Puan Park dibuatnya.
-
-
-
-Kitaorang naik bas lagi senang. Tapi aku tak tahulah kenapa ramai nak mampos harini.
Streets mart tu memang baru bukak. Tak tahulah kalau diorang semua ni nak pergi tempat yang sama aku nak pergi ni. Lagipun harini memang hari cuti. Kalau sampai sana ramai, aku tak kira. Memang aku rempuh je semua.
"Ramai gila harini Gi." Ngeluh Yoora. Bas pun penuh. Kitaorang terpaksa berdiri.
Tak lama tu, bas pun berhenti kat perhentian seterusnya. Takda yang nak turun. Makin bertambah orang naik adalah. Disebabkan ramai yang masuk. Aku dengan Yoora and Jeongwoo berpisah. Diorang terpaksa ke belakang.
"Tumpang lalu, beri laluan." Ujar seorang lelaki yang berdiri sebelah aku. Berpeluh peluh dia sebab tempuh seksa dalam bas ni.
Aku diam jelah.
Tiba tiba bas brek mengejut.
"ARGH!" Satu bas menjerit. Dengan aku aku sekali kedepan sampai terlanggar lelaki yang sebelah aku tu.
"Gwaechanayo?" Soal lelaki tu. Aku cepat cepat berdiri tegak semula. Buat malu je sia. Aku mengangguk bagi menjawab soalan dia tu.
Handsome gak mamat sebelah aku ni. Tapi aku setia pada Yoon Jaehyuk :> Park Chagi takkan pernah berubah hati.
Tenetnetnet ~
Telefon lelaki tu bunyi. Dia jawab panggilan tu.
"Hai. Arigato." Ujar dia dalam panggilan tu. Lah orang jepun ke? Tapi lancar je dia cakap hangul.
Dia matikan panggilan dia.
"Japanese ke?" Soal aku. Dia mengangguk.
"Appa japanese, omma korean." Jawab dia sambil tersenyum. Aku meng-oh-kan jawapan dia.
"Nak pergi streets mart ke?" Soal aku lagi.
"Haah, awak pun nak pergi streets mart ke?" Soal dia semula. Aku mengangguk.
"Jomlah pergi sekali." Ajak aku. Aku tengok budak Jepun ni pun macam baru baru lagi kat sini.
"Boleh, apa salahnya." Jawab dia.
"Btw, nama?" Soal aku lagi.
"Yoshinori imnida. Panggil je Yoshi." Jawab dia sambil tersenyum ke arah aku.
"Oh arraseo, aku Chagi. Panggil je Chagi." Takda bezakan? Hah sukahati akulah nak suruh orang panggil aku apa kan.
"Chagi? Comelnya nama." Ujar dia. Aku blushing teruk kena puji.
"Ehek mana ada."
Aku be like :
-
-Sampai je kat street market, kitaorang semua pun turun. Finally, syurga makanan.
Jeongwoo sebok borak dengan Yoshi. Adalah dia geng baru kat sini. Kalau tak hari hari ngadap aku dengan Yoora je.
"WAHHHH TTEOKBOKKI STREET MARKET SUMPAH PALING SEDAP!" Pantas aku pergi ke gerai yang menjual pelbagai jenis tteokbokki.
"Ya dik, nak yang mana?" Soal makcik yang jual tu.
"Nak yang cheese spicy satu!" Jawab aku. Yoshi berdiri sebelah aku.
"Suka betul eh awak dapat makan hahahaha." Yoshi tergelak kecil.
"Yup, makanan ni bagaikan kebahagiaan tau bagi orang macam saya." Balas aku. Mata aku fokus je pandang tteokbokki aku yang makcik tu tengah isi dalam bekas.
"Ni dia dik." Ujar makcik tu sambil hulur tteokbokki kat aku. Aku pun hulurlah duit kat makcik tu. Finally, dapat jugak tteobokki.
"Kau ni en, kalau boleh setiap gerai kau nak benti beli makan." Bebel Jeongwoo bila dah penat ikut aku.
"Sukahati akulah, aku beli guna duit aku." Jawab aku. Pantas jeongwoo jeling aku tajam.
"Weh Jeongwoo, jom pergi situ!" Pantas Yoora terus menarik tangan Jeongwoo tanpa tunggu aku mahupun kata apa apa lagi.
"Eh bodoh tunggulah." Disebabkan orang ramai sangat. Aku tak nampak keberadaan dua ekor tu.
"Chagi!" Yoshi menarik tangan aku. Lalu muka aku tersembam kat dada dia. Wah wangi ~ aku toleh pandang je tempat aku berdiri tadi. Rupanya ada orang tolak troli barang barang macam sayur centu.
"Gomawo." Ujar aku, lantas aku menjarakkan badan aku sikit daripada Yoshi. Yoshi tersenyum dan mengangguk.
-
-"Siapa tu?" Soal Jaehyuk sendiri bila nampak Chagi dengan lelaki yang dia tak kenal. Nak kata Jeongwoo, memang bukan Jeongwoo.
"Kajja Jae." Ujar Puan Yoon. Kebetulan Jaehyuk menemani ommanya pergi ke sini, dimana tempat yang Chagi juga pergi. Jaehyuk mengangguk lalu mengikuti Puan Yoon. Matanya tak lepas pandang Chagi.
"Namjachingu dia ke?" Soal Jaehyuk lagi sendiri. Malah Jaehyuk menghela nafas beratnya, pandangannya dialihkan daripada melihat Chagi dengan Yoshi itu.
-
-
-
-To be continue <3
YOU ARE READING
[ C ] Crush Aku Pengawas Sekolah
Fanfic[ YOON JAEHYUK FANFICTION ] Bila kau seorang yang nakal, tak ikut peraturan sekolah. Lalu crush kat seorang pengawas sekolah. Rasanya seperti anda menjadi ironman. Start : 20/12/2021 End : 12/09/2022 Status : complete ✅ © ayamgoleknyah #1 jaehyuk [...