-
-
-
-"Kau pergi mana tadi? Lama, tak cakap apa apa pun main blah je." Bebel Jihoon bila aku datang semula kat dia.
"Aku pergi tandas sekejap tadi." Jawab aku sambil tersengih.
"Sekejap? Lama nak mampos. Sampai habis dah ni waktu rehat." Balas Jihoon.
"Hehe mianhae." Aku garu kepala yang tak gatal.
"Dah jom masuk kelas." Ujar Jihoon lalu capai bekal makanan dia. Aku ikut Jihoon daripada belakang.
-
-Waktu balik, aku balik dengan Jihoon. Macam biasalah kan. Kebetulan aku teman Jihoon pergi bilik guru sebab dia kena hantar buku. Aku tunggulah dia kat luar bilik guru.
Aku nampak Cikgu Yoon keluar daripada bilik guru. Dia pandang aku, aku bow la ke arah dia. Yelah sebab hormat. Dia jalan je terus, buat bodoh je daripada aku. Wehhh sakit gila.
Tiba tiba Jaehyuk pun keluar daripada bilik guru tu. Kami ter-eyes contact. Jaehyuk terus jalan depan aku tanpa senyuman mahupun tegur aku.
Rasa macam kami ni 'stranger'. Sakit.
Jihoon pandang Chagi daripada pintu bilik guru. Berkerut dahi Jihoon pandang situasi diorang.
-
-aku dengan jihoon jalan kaki balik. malas nak naik bas, bersenam sikit jalan kaki sampai rumah.
"Kau okay Chagi?" Soal Jihoon. Aku terdiam. Kenapa tetiba dia tanya macam tu?
"Aku okay je, wae?" Soal aku semula. Jihoon mengangguk.
"Aku tanya je." Jawab Jihoon.
Kitaorang teruskan perjalanan ke rumah.
-
-
-
-Sejak Jaehyuk bagi kata putus tu, aku tak tahulah kenapa rasa macam ni. Macam ni ke rupanya broken? Sakit. Hanya mampu pendam.
Aku tak mampu nak pertahankan. Aku tak mampu nak tanya kenapa. Yang aku jawab hanya 'okay'. Kenapa Chagi? Kenapa kau tak tanya? Kenapa kau tak halang? Padahal kau sayang dia.
Aku tak berani nak tanya. Aku tak berani nak bersuarakan hak aku sebagai yeojachingu dia. Aku penakut.
Chagi dah tak sama macam dulu. Sekarang ni dia banyak berdiam. Sehinggakan pada suatu hari Jihoon dapat agak apa yang jadi kat Chagi.
-
-
-
-"Ada apa kau nak jumpa aku?" Soal Jaehyuk setiba di kedai computer.
"Aku ada benda nak tanya dengan kau." Ujar Jihoon serius sambil matanya tekun melihat skrin monitor.
Jaehyuk mendiamkan diri dan hanya menyalakan computer di mejanya saja.
"Kau putus dengan Chagi?" Soal Jihoon.
Wajah Jaehyuk tetiba berubah.
"Kenapa kau tak tanya dengan bff kau tu sendiri?" Soal Jaehyuk semula.
"Jadi lelaki, kena gentle Jaehyuk. Jangan jadi lemah." Ujar Jihoon. Terdiam Jaehyuk sekejap.
"Kalau aku putus dengan dia sekalipun, apa urusannya dengan kau?" Soal Jaehyuk lagi.
"Baguslah kalau kau dah putus dengan dia. Sekurangnya aku boleh ambil alih tugas kau tu." Jawab Jihoon.
Jaehyuk terus toleh pandang Jihoon.
"Aku harap, bila kau dah buang dia macam sampah sekarang ni kau takkan kutip dia balik. Sebab aku sendiri yang akan kutip dia macam permata yang bersinar." Sambung Jihoon lagi.
Jaehyuk geram. Tangannya digenggam. Rasa tercabar.
Jihoon terus mematikan monitor computernya.
"Aku tak suka tengok dia sedih disebabkan lelaki yang tak reti nak hargai dia. Jadi tolonglah lepasni, jangan rapat semula dah dengan dia. Sebab benda tu akhirnya akan menyakitkan dia." Jihoon terus bangun dan beredar daripada situ.
Jaehyuk menyuak rambutnya kebelakang. Rasa sakit hati dengan apa yang dikatakan Jihoon. Tapi, ini adalah jalan yang terbaik bagi dirinya dan Chagi.
-
-
-
-Seminggu berlalu. Relay aku dengan Jaehyuk hancur. Aku dengan dia memang stranger sekarang ni. Tak bertegur langsung. Lalu sebelah pun langsung taknak pandang.
Sayang? Rindu? Semua ada. Tapi apa aku boleh buat. Semuanya dah jadi. Tak boleh nak patah balik.
Semua orang rehat. Aku duduk termenung dalam kelas. Tak tahulah, sejak aku putus dengan Jae. Aku jadi kurang nak bergaul. Broken la kot.
Aku termenung sampailah waktu rehat habis. Semua pelajar jalan masuk kelas masing masing.
Yoora and Jeongwoo pun masuk ke kelas dengan classmate aku yang lain.
"Tak sangka kan sampai rehat ni je Jae last kat sekolah ni."
Aku terdengar classmate aku dok borak borak pasal Jae.
"Kenapa dengan Jae, Yoora?" Soal aku.
"Hah, dia dah nak pergi Australia dah." Jawab Yoora.
"Mwo? Pergi Australia?" Aku terkejut gila. Kenapa aku tak tahu apa apa?
"Yelah Australia. Tadi dia umumkan kat cafe. Sempatlah tadi bebudak ni jumpa dia sebelum dia gerak pergi Australia."
"Mwo?! Kau biar betul Yoora?"
"Kalau kau tak caya, kau tanyalah Jeongwoo. Takkan kau tak tahu kot." Jawab Yoora lagi.
Aku terus berdiri dan berlari keluar dari kelas.
Jaehyuk! Tunggu aku!
Aku lari selaju yang mungkin.
Sampaikan aku tergelincir jatuh dari anak tangga ketiga.
"Aduh!" Aku cuba kuatkan diri aku untuk bangun and turun tangga sambil berpaut kat besi pemegang.
Aku lari perlahan. Dari jauh aku nampak Jaehyuk naik kereta Cikgu Yoon.
Mulut aku berat betul nak panggil nama dia.
"Mana Chagi?" Getus hati Jaehyuk yang naik kereta.
"YOON JAEHYUK!" Jerit aku sekuat hati. Tapi tak didengari Jaehyuk.
Kereta Cikgu Yoon bergerak keluar daripada sekolah. Aku tak kuat nak kejar sekarang ni.
KENAPA YOON JAEHYUK, KAU BUAT MACAM NI?!
Menggigil tangan aku. Aku lambat.
Gomawo Yoon Jaehyuk. Untuk segala kenangan yang kau bagi.
-
"Aku harap kau takkan tunggu untuk aku balik Park Chagi. Kau berhak bahagia dengan lelaki yang tepat untuk kau."
-
-
-
-To be continue <3
Hi korang, sorry kalau author terpaksa cepatkan cerita. Nak habiskan cepat. Sebab ada 3 book lagi nak kena siapkan and ada beberapa book lagi dalam draft.
Book ni otw ending dah hehehe. Tq for ur support tau! ( ◜‿◝ )♡
YOU ARE READING
[ C ] Crush Aku Pengawas Sekolah
Fanfiction[ YOON JAEHYUK FANFICTION ] Bila kau seorang yang nakal, tak ikut peraturan sekolah. Lalu crush kat seorang pengawas sekolah. Rasanya seperti anda menjadi ironman. Start : 20/12/2021 End : 12/09/2022 Status : complete ✅ © ayamgoleknyah #1 jaehyuk [...