13

606 82 7
                                    

----

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

-
-
-
-

"Diminta semua pelajar duduk dengan kumpulan kamu. Cikgu akan lepaskan kamu secara berkumpulan ya. Kamu kena ikut je setiap anak panah dalam hutan ni. Cari setiap keyword yang kamu jumpa." Jelas Cikgu Hoseok. Semua pelajar cuma mengiyakan penjelasan Cikgu Hoseok.

Aku duduk dengan Jaehyuk. Alamak, nak masuk hutan sekali dengan crush sendiri pulak tu. Tacod lah.

"Chagi kau okay? Kau sure ke nak masuk dalam hutan?" Soal Yoora yang datang kat aku dengan Jae.

"Waegurae?" Soal Jae yang rasa macam ada yang tak kena.

"Takdalah Chagi ni takut gelap." Jujur Yoora.

"Shhhhhh!" Menyembur sekali air liur si Chagi ni.

"Air liur kau lah Gi!" Yoora lap air liur yang menyembur kat muka dia.

"Jinjja? Kau takut gelap?" Jaehyuk terus pandang aku. Aku angguk sambil tersengih kekok. Garu kepala aku sebab malu. Ni semua salah si Yoora la ni.

"Jae, jaga Chagi leklok dalam hutan tu. Aku risau dia meraung dalam tu kang. Dahlah minah ni penakut gelap." Ujar Yoora.

"Jangan tinggalkan dia sorang sorang. Aku tahu dia ngadu kat aku macam macam. Siap kau!" Pesanan yang cukup menakutkan daripada Jeongwoo.

"Ishh dah dah. Pergi beratur sanalah." Aku jeling je dua ekor ni. Habis rahsia aku. Gangster gangster takut gelap ciss.

"Comel juga kau ni takut gelap." Jaehyuk tergelak kecil sambil pandang aku. Aku? Comel? Seriouslah?! Aku diam je duh, suka campur malu.

Tak lama lepastu, giliran aku dengan Jaehyuk masuk dalam hutan. Cikgu Yoon pandang aku tak puas hati je sebab satu team dengan anak dia. Alah anak kau yang nak satu team dengan aku. Walau pun aku suka, tapi tetap anak dia yang nak juga. Kalau aku je sorang beria tak jadi juga.

Suasana gelap nak mampus. Cuma berpandukan lampu picit seketul je dekat tangan Jae. Kau tahu tak feeling aku masa masa ceni? Bodohlah aku overthinking tetiba ada benda terbang ke apa ke. JUON?!!! CHAGI! JANGAN PIKIR YANG BUKAN BUKAN.

"Kalau kau takut, pegang lengan aku." Ujar Jae. Aku dengan tak malunya plus aku dah takut nak mampus aku genggam je lengan Jaehyuk selamba. Jarang lah aku jadi pemalu. Benda dah offer, takkan nak tolakkan?

UUUKK ~ UUUKKK ~

"BODO ANAK ANYENG!" Aku terus peluk lengan Jae.

"Tenang Chagi, tu bunyi burung hantu je." Jaehyuk cuba untuk tenangkan aku. Aku ni kalau dah terkejut memang auto tercarut. Ter okay ter.

Hampir setengah jam kitaorang pusing pusing. Tapi tak jumpa jumpa jalan keluar. Anak panas tu pun satu je jumpa lepastu tak jumpa dah.

"Aku penatlah, asal tak sampai sampai lagi?" Soal aku, lutut aku dah goyang dah. Penat gila jalan. Nak langkah itu ini, batu besarlah, dahan besarlah, batang pokok tumbanglah. Aku ni dahlah pendek. Kena guna pergerakkan kaki yang banyak tau.

"Pelik, dah setengah jam. Aku rasa kita dah masuk dalam sangat ni Gi." Ujar Jaehyuk. Aku terus duduk kat bawah sebatang pokok besar. Jae sibuk tengok peta. Agaknya dia salah masuk jalan ke apa tak tahulah.

Tetiba lampu suluh yang jae pegang tu terpadam. Wehh gelap nak mampus.

"ARGHHH!!" Jerit aku dah macam tarzan dah. Dahlah dalam hutan. Ada juga binatang datang kang.

"JAE! MANA KAU? WEH AKU TAKUTLAH!" Aku teraba raba jalan sebab gelap nak mampus. Memang gelaplah dalam hutan.

"Aku kat sini." Jae guna flash telefon dia suluh kat aku. Aku terus lari peluk Jae. Peribahasa mengatakan menyelam sambil minum air. Gituuuu. Benda depan mata kan. Alang alang dah takut tu.

"Aku ada ni." Ujar Jae sambil usap lembut kepala aku. Damn, blushing teruk ek aku sekarang ni.

"Sorry, aku rasa bateri lampu suluh ni habislah. Nasib aku bawak telefon." Sambung Jae lagi. Wehhhh soft gila sia dia minta maaf.

Aku terus lepaskan pelukkan aku kat dia. Yelah peluk lebih lebih nanti nampak sangat kemiangan aku ni.

"Kalau kau takut, peluk je aku. Aku tak kisah."

Lagi sekali, soft nak mampus eh NSBCUSBEEYAJEUDBAIAM. NUH JELAH AQUE!!

"Takpalah, nanti awek kau marah kang." Jawab aku. Cehhhh padahal aku nak korek rahsia dia.

"Awek? Sejak bila ni?" Soal Jae.

"Alah aku nampaklah kat pantai masatu, kau siap usap usap lagi kepala dia." Balas aku. Sambil tu aku kuis kuis tanah. Jae pandang je aku.

"Kau jealous eh?" Soal Jae. Laju aku pandang dia. Dia gelak je.

"Ma-man-mana a-a-ada." Aku cepat cepat alihkan pandangan.

"Sebabtulah eh kau ada kat kedai bunga dia eh?" Soal Jae lagi. Wehh malu teruk aku. Tak guna la. Macam mana dia tahu ni?! Aku diam je duh, aku tak tahu nak jawab apa. Jae tak benti gelak.

"Tak lawaklah weh. Asal kau ni gelak gelak?" Aku cuba bersuara.

"Kelakarlah, bila kau cakap perempuan tu awek aku." Jae tahan ketawa dia bila nampak aku dah marah.

"Eleh, siapa tak siapalah akan syak tu awek kau. Kemain rapat sampai usap kepala bagai." Balas aku. Moody sekejap, cehhh.

"Tu sepupu akulah. Aku dah anggap dia macam adik beradik aku sendiri dah." Jae senyum pandang aku.

"Jinjja?!" Aku dah buruk sangkalah ni? Aigo Chagi-ah. Jae mengangguk.

"Kau cemburu ke? Kalau kau cemburu aku tak usap dah kepala dia." Ujar Jae.

"Eh? Asal pulak aku nak cemburu? Aku bukannya awek kau pun nak cemburu cemburu." Balas aku. Jae pandang je aku.

"Asal kau pandang pandang aku?" Soal aku garang.

"Kalau aku nak kau jadi awek aku? Boleh ke?" Soal Jae. Kitaorang tengah eye contact masalahnya. Pipi aku dah start panas, sumpah.

-
-
-
-

To be continue <3

[ C ] Crush Aku Pengawas Sekolah Where stories live. Discover now