5.BÖLÜM

2.1K 297 235
                                    


5.BÖLÜM

Mor ve Ötesi: Bir Derdim Var.

***

"Ben Sümeyra'ya bu yaz nişan yapmayı düşünüyorum sen dans kursu diyorsun."

Babamın, kelimeler ağzından öylesine kolay öylesine sıradan bir şeymiş gibi döküldü ki cümlesi büyük salonda yankılandı ve sırasıyla hepimizin yüzene tokat misali indi.

Kalbime binlerce cam kırığı saplanmış gibi nefes almakta zorlandım. Kulaklarımın duyduğu cümle fazla acımasızdı. Kendime gelebilmek için gözlerimi kapattım, ellerimi sıktım.

"Sen ne dediğinin farkında mısın Ekrem?" dedi annem ortamdaki sessizlik bir anda uçup gitti.

Babam hiçbir şeyin farkında değildi.

"Elbette farkındayım Melek." diyen babamın sesiyle kapattığım gözlerimi araladım. Bakışlarımı annemin, babamın ve Cihan abimin üzerinde gezdirdim. Üçü de henüz benim varlığımın farkında değillerdi ya da farkındaydılar sadece görmezden geliyorlardı.

"Ben ne dediğimin de ne yaptığımın da farkındayım. Ama görüyorum ki siz farkında değilsiniz ya da farkına varmak istemiyorsunuz. Galiba söylediğim her şey size ninni geliyor. Çünkü bir kulağınızdan girip diğer kulağınızdan çıkıyor." İşaret parmağını annemin yüzüne doğru salladı. "Tamam, anladık yanımda değilsiniz ama karşımda da olmayacaksınız!"

Bakışlarını annemden çekip Cihan abime yöneldi ve sadece birkaç adımla aralarındaki mesafeyi kapatıp tek eliyle Cihan abimi ensesinden kavradı. "Ve sen Cihan..." derken sesi sır verir gibi fısıltılı çıktı. "En çok sen karşımda durmayacaksın! Benim onaylamadığım hiçbir şeyi onaylamayacaksın! Yanımda olmaman sana zarar vermez ama karşımda durman seni yok eder!"

Babam yine en iyi yaptığı şeyi yapıyordu. Tehdit ediyor, gözdağı veriyordu. Zaten bizimle iletişime girmesinin yüzde doksanını gözdağı vermek ve tehdit etmek kapsıyordu.

Cihan abim, babamın söylediklerinin önemsiz olduğunu vurgulamak istercesine kafasını iki yana salladı. "Neyse ne." Babamın ensesinde duran elini tek hamleyle çekip indirdi. "Bu söylediklerini kaç kere dinlediğimi inan unuttum amca. Hep aynı şeyler, bunlar beni çok ilgilendirmiyor açıkçası ama tek bir şey var nişan meselesini unut. Nişan, evlilik gibi kelimeleri Sümeyra'nın adının geçtiği cümlelerde kullanmazsan sevinirim."

Cihan abimin karşısında babamın öfkesi giderek arttı. Yapmacık bir şekilde dalga geçer gibi güldü. "Yapma ya başka bir isteğiniz var mı Cihan Bey?"

Cihan abimde tıpkı babam gibi yapmacık bir şekilde güldü. Hatta samimiyetten uzak insanı delirten cinsten küçük bir kahkaha bile attı. Babama babam gibi cevap veriyordu. Mimikleriyle, hareketleriyle, konuşmasıyla her şeyiyle babama babam gibi cevap veriyordu. Bu da babamı öfkeden kudurtuyordu.

Bu adam keşke işi gücü bırakıp psikolog olsaydı.

"Başka bir isteğim yok amca, iyiliğinizi sağlığınızı isterim." Gömleğinin yakalarını düzeltti sonra aklına bir şey gelmiş gibi "Haa unutmadan," dedi ve ekledi. "Sümeyra yarın o dans kursuna gidecek!"

"CİHAN!!!" diye resmen bağırdı babam.

"Konuşmamız bitti amca." Başını hafifçe öne doğru eğip selam verdi. "İyi günler." Dedi ve babama arkasını dönüp çıkışa doğru ilerledi. Yanımdan geçerken bakışlarımız birleşti ve bana gülümseyerek göz kırptı.

KARATEPELİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin