2

127 5 0
                                    

Sabah ilk işim bebeğe bakmak oldu mışıl mışıl uyuyordu yavaşça yataktan çıktım . Mutfağa gittim , Hatice ' nin yanağından öpüp günaydın dedim .

Hatice böyle ani gelen öpücüklere karşı hep yanakları kızarırdı . Bey kahvaltını et sonrada muhtara uğra bir çaresini bulmadan sakın eve döneyim deme ha diye konuştu. Ortamdaki havayı dağıtmak için her zaman bu yola başvuruyordu.
Tamam Hanım sen merak etme ben çözüme kavuşturacam Allah'ın izniyle.

Ali her zaman yaptığı gibi önce elini , yüzünü yıkadı . Sonra koşarak mutfağa gitmeyi düşünüyordu ama annesinin odasından bir ses duydu . Dün gelen küçük kızın evde olduğu yeni aklına geldi ebeveynlerin odasına doğru yürüdü , etrafa baktı görünürde kimsecikler yok odaya girsem kim gölür zaten anniş kahvati hazirliyordur gidip ona delsini velecem diyip odaya daldı . Küçük kızı ağlarken görünce sinirlenmeyi unuttu . Yatağın üstüne çıkıp çilkin bebek sen niden bizim evimize geldin diye sordu yanıt alamayınca yakından baktı . Gözleri yaşlar içinde kalmış bebeğe bakarak donup kaldı . Sen çilkin değilmişsin girçekte ama sini kardişim olarak gölmeyecem . Sinin farklı bir ailen val ama evimizde kilabilirsin isin veliyom . Babama diyecem . Odadan koşarak çıktı anniş bin tüçük bebeği evimizde istiyoyum talabilir .
Hasan Bey ve Hatice Hanım şok geçirdiler oğullarının kararını ne değiştirdi diye düşündüler söze Hasan Bey girdi : Oğlum önce muhtarla konuşacam eğer bir yol bulamazsam o artık bizimle yaşayacak senin kardeşin olarak tamam mı oğluşum .
Ali hemen hayıy istemiyom kardiş aykadaşım oysun sadece yoksa oymaz .
İkisi şok geçirmiş şekilde birbirine baktılar . En azından temeli kalmamasını istemedi diye akıllarından geçti .
Hasan daha fazla uzatmadan tamam oğlum nasıl istiyorsan öyle olsun dedi , hele bir muhtarla konuşayım sonra ikna ederim nasıl olsa diye düşündü .
Hatice Hanım siz oturun ben bir yavrucağa bakayım dedi.
Hasan Bey kafa saladı.
Hatice çocuğu alıp hazırladığı sütü içirmeye başladı .
Ali , annesinin bebekle ilgilenmesini görünce kıskanmaya başladı . Kollarını çiçek yapıp kimsenin onunla ilgilenmediğini fark etti. Babası , annesiyle bebeğe bakarak gülüyordu ; annesi sütü içirmekle uğraşıyordu. Kendini dışlanmış hissetti.
Hasan oğluna baktı ve ters giden şeyi anlamaya çalıştı. Oğlunun pür dikkat eşine ve bebeğe baktığını görünce oğlunun sandalyesini kendine çekti , yanağından öptü. Oğlum bak bebeğe nasıl da masum görüyor musun ?
Ali , bebeğe bakıp burun kıvırdı.
Hasan Bey bu sahneye kahkaha attı . Hatice Hanım'ın da dikkati oraya çekildi. Ne oldu Bey diye sordu?
Yok bir şey Hanım oğlumla takılıyoruz sen bize karşıma dimi oğlum dedi onay almak için.
Ali kafasını salladı . Evvet sen karişma anniş .
Bak bak laflara gel kim öğretiyor sana bunları baban mı yoksa ?
Hayyiy bin biliyoyum iste.
Tamam tamam size karışmıyorum diyip bebeğe sütünü içirmeye devam etti .
Hasan , ellerine sağlık Hanım yine döktürmüşsün dedi .
Aman Bey sende alt tarafı bir kahvaltı abartma dedi utandığı belli olmasın diye kızmış gibi yaptı .
Ben gidiyorum Bir konuşup gelecem öğle namazını kılıp öyle gelirim camiden haberin olsun dedi kapıya doğru yürüdüm .
Allah'a ısmarladık Bey kimselere bulaşmadan gel diyip yanağından öptü .

Aramızda Uçurumlar Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin