Park Geun-hye, Güney Koreli siyasetçi ve Güney Kore'nin 11. cumhurbaşkanıdır. Görevden ayrılma önerisinin onaylanmasından ötürü cumhurbaşkanlığı yetkileri ve görevleri 9 Aralık 2016 tarihinde askıya alındı ve Başbakan Hwang Kyo-ahn bu yetkileri ve vazifeleri Cumhurbaşkanı vekili olarak üstlendi.
Güney Kore Devlet Başkanı Moon Jae-in, geniş çaplı bir yolsuzluk skandalı nedeniyle 22 yıl hapis yatmakta olan eski Devlet Başkanı Park Geun-hye'yi affetti.
69 yaşındaki eski devlet başkanı, bir önceki yıl görevden alınmasının ardından 2018 yılında görevi kötüye kullanmaktan ve baskı kurmaktan suçlu bulunmuştu.
Park Geun-hye, Güney Kore'de demokratik yollarla seçildikten sonra görevden alınan ilk lider olmuştu.
4 yıldır hapiste olan Park, kronik omuz ve bel ağrısı nedeniyle bu yıl üç kez hastaneye kaldırıldı.Yerel basın kuruluşu Yonhap, Moon'un yeni yıl için çıkardığı özel aftan yararlananlar arasında yer alan Park'ın, kısmen sağlık durumunun kötü olması nedeniyle af listesine alındığını söyledi.
Hatta başkan 14.11.2015 tarihinde
G20 Liderler Zirvesi'ne katılmak üzere Antalya'ya geldi.Doğum tarihi: 2 Şubat 1952
𝗣𝗮𝗿𝗸 𝗚𝘂𝗲𝗻-𝗛𝘆𝗲 𝗮𝗻𝗻𝗲𝘀𝗶 𝗸𝗶𝗺𝗱𝗶𝗿? 𝗩𝗲 𝗻𝗲𝗱𝗲𝗻 ö𝗹𝗱ü?
Eski Güney Kore Cumhurbaşkanının Eşidir.
3. ve 4. Cumhuriyetlerin Devlet Başkanı Bak Jeong-hi'nin eşi olarak bilinen Yuk Yeong-su, Yuk Jong-Gwan ve Lee Jyeong-ryeong'un ikinci kızı olarak dünyaya geldi. Kocası Tümgeneral Bak Jeong-Hi liderliğindeki 16 Mayıs 1961'deki başarılı askeri darbe, kocasının cumhurbaşkanlığı seçimlerini arka arkaya iki kez kazanmasıyla sonuçlandı. Bu nedenle, sonunda kocasına 11 yıl boyunca first lady olarak yardım etti. Tutumlu davranışı ve zarif saygınlığı ile birçok yönden çok aktifti. Gizlice birçok iş yaparak iyi bir itibar kazandı.
Park göğsünden ve kafasından vuruldu ve neredeyse anında öldü. Dört koruma ve bir başkanlık şoförü de öldürüldü. Olay, Güney Kore'de genellikle "10.26 " veya "10.26 olay " olarak anılır.
konuşması sırasında Başkan'a yaklaşmaya çalıştı ama istemeden Smith & Wesson Model 36 tabancasını erken ateşledi ve kendini yaraladı. Güvenliği uyardıktan sonra, tiyatro koridorunda çılgınca ateş ederek koştu. İkinci kurşunu, Park'ın konuşmasını yaptığı podyumun sol tarafına isabet etti. Üçüncü kurşun bir teklemeydi.
Dördüncü kurşunu Yuk Young-soo'nun kafasına isabet etti ve onu ciddi şekilde yaraladı. Son kurşunu bir bayraktan geçti. Başkanın güvenlik ekibinin bir üyesi olan Park Jong-gyu tarafından Mun'un saldırısına yanıt olarak ateşlenen bir kurşun, bir duvardan sekerek lise öğrencisi Jang Bong-hwa'yı öldürdü. Mun'un yakalanmasının hemen ardından Park, karısının yaralanmasına ve sahneden taşınmasına rağmen planlanan konuşmasına devam etti. Bitirdikten sonra karısının çantasını ve ayakkabılarını aldı ve gitti.
Yuk, Seul'ün merkezindeki Wonnam-dong'daki Seul Ulusal Üniversite Hastanesine kaldırıldı . Hastanenin beyin cerrahisi bölümünün şefi olan Dr. Shim Bo-seong, beş saatten fazla süren Yuk'ta sabah 11'de ameliyata başladı. Mermi beyninin sağ tarafındaki en büyük damara zarar verdi ve beynin içinde kaldı. Ameliyat hayatını kurtaramadı ve aynı gün saat 19:00'da öldü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SEWOL FACİASI VE ÖĞRENCİLER HAKKINDA BİLGILER.
Randomkendi iddiamı, ailelerin iddiası ve insanların iddiası türkçeleştirmiş şekilde yayınlayacağım.