KAPITEL 5 - IN AMSTERDAM (PART 1)

1.1K 29 3
                                    


TAK FOR DE 2,1k READS! I ER DE BEDSTE OMG


UNDSKYLD, mit immunforsvar var ikke lige med mig her i weekenden. Jeg har valgt at splitte dette kapitel op i tre dele fordi det var for langt til hvad wattpad lige kunne klare. Enjoy :)



Jeg vågner op i mim mors lejlighed, her er helt stille. På mit natbord ligger en seddel, det er en af de der man kan klistre fast, kan ikke huske hvad de hedder. På sedlen står der: Skulle skynde mig på arbejdet, der er pandekager i køleskabet hvis du har lyst. Ellers bare tage hvad du vil. Knus og kys mor.



Jeg havde ellers troet at vi skulle lave noget sammen, men okay så kan jeg da gå på opdagelse i hendes lejlighed. Jeg har ikke været her før, hun flytter vistnok meget. Jeg hører ikke så meget fra hende hun har meget travlt. Det er vist nok også derfor at mine forældre blev skilt. De havde for travlt til at elske hinanden..



Jeg står op og tager et par sweatpants og en hættetrøje på. Jeg sætter mit hår op i en hestehale og går ud i køkkenet. Væggene er malede hvide, huset er meget hvidt og lidt kedeligt. Jeg åbner det kæmpe store kølskab og finder pandekagerne. Love is an open door, køleskabet er gigantisk. Heaven for sådan en som mig der elsker mad.



Da jeg er færdig med at spise mine pandekager stiller jeg min tallerken i opvaskemaskinen. Jeg går ind og henter min telefon inde på mit værelse. Telefonen ligger ved siden af sedlen. Jeg kan se at jeg har fået 6 sms'er fra Thor. Jeg orker ikke at tjekke dem så jeg lægger den ned i min bukselomme. Nu skal jeg på opdagelse.



Lejligheden er stor og hvid. Der er mange gange og rum. Et efter et træder jeg ind i et mærkeligt rum med reoler over det hele, hvornår er min mor begyndt at være så mystisk? Der er også mange tomme rum, og nogle hvor der kun hænger billeder. Da jeg når enden står der en stol, jeg sætter mig i den og fisker min telefon op af lommen. 9 ulæste beskeder, alle sammen fra Thor. Jeg åbner beskederne, det er nærmest kun spam. Jeg griner lidt af hans sillyness og putter den tilbage i lommen. Men den bliver ved med at vibrerer så jeg vælger at svare:



Mig: "Hvad sker der?<3"


Thor: "Jeg vil bare gerne have dig med på date<3"


Mig: "hvad tid?<3"



Thor: "henter dig klokken 18.00<3"


Mig: "super, glæder mig <3"


Thor: "glæder mig mere <3"



Sætter mig tilbage i stolen og hviler min telefon i skødet. Jeg kan mærke at den ringer. Det er min mor. "Hej mor", "hej, jeg skal skynde mig lidt, men jeg har lagt 30 euro på bordet ude i entreen, dem kan du bruge på en kjole til i aften". "hvordan ved du det?" spørg jeg forundret. Hun griner "En rigtig gentleman kontakter altid moren først". Jeg griner lidt. "søde jeg bliver altså nød til at smutte, men nu må du altså hygge dig ikke". Også lægger hun på. Sikke en mor jeg har mig var. Har ikke tid til sin egen datter.



Jeg vælger at finde noget andet tøj, fordi man skal ikke gå rundt i Amsterdam by i "hyggetøj". Jeg går ind i kufferten og finder en sød skaterkjole med blomster, mine sandaler og en stor solhat. Jeg går ud mod entreen og snupper en af min mors mange håndtasker på vejen. Det gør nok ikke noget. Jeg tager mine sandaler på og hapser de tredive euro. Hold on Amsterdam, here i come.



Igen, mange tusinde gange undskyld. Både på mine og wattpads vegne! Hvad syntes i? Jeg arbejder stadig på konkurrencen til jer. Glæd jer.


 


Hvis i har ideer til hvad de kan lave i Amsterdam så sig til


 


Adios amigos :-)


just a citygirlWhere stories live. Discover now