Amsterdam er mega hyggelig. Der er mange fede tøjbutikker. Jeg går og hører lidt musik, da sangen things We do kommer på. Jeg bliver varm nede i maven da jeg hører Thors stemme i mine earplugs.
Jeg går forbi en starbucks og beslutter mig for at jeg har lyst til en. Så jeg køber en frappotino med karamel. Den smager endnu bedere end i Danmark. Den er også en helt del billigere. Jeg begynder at gå ned mod en lille butik der ligger for enden af sidegaden ved starbucksen.
Butikken er meget lille og den er malet hvid. Oppe under loftet er der malet babylyserøde prikker.
Tøjet derimod er noget af det flotteste jeg nogensinde har set. Der hænger flere forskellige kjoler, der er ikke en eneste af kjolerne der er ens. Jeg går længe og kigger og overhører damen bag disken snakke om at hun selv har syet dem. Hvor er hun dygtig. Jeg får øje på en hvid kjole med noget lyserødt og blåt print nede for enden af rummet. Jeg går med hastige skridt over mod den, fordi igen må få øje på den, det er der heldigvis ikke nogle som gør.
Jeg prøver kjolen, den passer perfekt. Jeg tager med ud til disken, damen bag den smiler stort da hun for øje på mig
"You found something huh? Its so beautiful, did it fit you" siger hun med en meget Hollandsk accent. "Yes, im totally in love with it" siger jeg og smiler tilbage til hende. Hun tjekker den ind og siger : "39 euro please". Fuck, jeg har kun 30... Jeg går i panik, jeg forlader ikke uden kjolen. Jeg får øjenkontakt med hende og smiler. "What do you need it for?" Siger hun til mig. "A date" siger jeg og håber at hun ikke syntes at det er latterligt at jeg skal på date i min alder. "Young love" siger hun og ser helt fortryllet ud. "You can get it for 15 euro" hun smiler. Jeg rækker hende sedlen, og smiler stort, jeg er målløs. Hun har lige redet min dag.. Hun tager pengene og jeg får 15 euro tilbage. Hun pakker den i en pose og lægger en lille æske ned i den. Hvad mon det er?
Jeg skynder mig ud af butikken og løber så hurtigt jeg kan hjem. Da jeg kommer ind af hoveddøren er klokken blevet omkring 17, fint en time til at gøre sig klar i, det skal jeg nok klare.
Jeg får hurtigt fundet et par hvide indershorts som jeg kan have på inde under kjolen. Jeg tager dem på og kjolen ud over. Jeg krøller mit hår med min mors easycurl krøllenjern. Jeg føler mig som en prinsesse.
Jeg kan høre at døren åbner sig og bliver lukket lidt efter igen. Et par nøgler lander i en skål og jeg høre et suk. Jeg stikker hovedet ud af døren og for øjenkontakt med min mor, hun smiler. "Må jeg se dig?" Jeg træder ud og snurrer rundt. "Hvor har du fundet den smukke kjole henne?" " i en sød lille butik et stykke herfra". Hun smiler stolt, "sikke en datter jeg har mig var? Hun skal på date med Danmarks mest kendte dreng, under 20" jeg griner af hende.
Jeg går ud på badeværelset og gør mig hel færdig da jeg hører et bank på døren. Mit hjerte hamre, min mor åbner døren. "Hej Thor" siger hun. Jeg træder ned i mine nye hvide Converse sko og går ud af døren med hjertet i halsen. Min mor går til siden og jeg for øjenkontakt med Thor, han er målløs. "Wow" siger han og ladder kæben falde.
FORFATTERS NOTE
Ja, det gjorde jeg faktisk ;)
Wattpad er ikke lige min bedste ven for tiden, dont judge.. Det sidste afsnit af "In Amsterdam" kommer lørdag inden frokost. Glæd jer, der kommer en del romance :)Adios Amigos
KAMU SEDANG MEMBACA
just a citygirl
Fiksi Penggemar~ DANSK ~ Det er sommeren 2015. Dine forældre er skilt, og din mor bor i Amsterdam (Holland), din kæreste har lige været dig utro til en fest, så du trænger til at komme lidt væk efter det hårde brud, er Amsterdam sagen eller hvad? Hvis du er fan af...