"Eh abang...sorry Flora tak perasan abang, bila abang masuk?"
"Baru je.. sedapnya suara isteri abang...abang tak pernah tahu pun isteri abang boleh nyanyi."
Danial berjalan ke arahku. Dia duduk di kerusi hitam yang sama denganku.
Aku tanpa diduga memeluk lengan sasa Danial. Automatik kepalaku dilentokkan ke bahu Danial.
Kaku sebentar jejaka tampan itu. "Kenapa peluk abang tiba tiba ni?" Soalnya lembut.
"I love you for a thousand years, and I'll love you for a thousand more.." aku mula beranikan diri untuk mengungkapkan kalimat cinta ku dari lirik lagu tadi.
Danial kelihatan terharu dengan kata kata ku. Senyum manis dia saat mendengar ungkapan cintaku itu.
"And I always love you my sweet Flora." Balasnya pula.
Kepalaku ditegakkan, tangan ku masih memeluk lengan sasa Danial.
"Abang janji dengan Flora satu benda boleh?" Aku bertanya.
Berkerut dahi Danial "What sayang?"
"Abang kena janji yang abang tak boleh tinggalkan Flora macam daddy tinggal kan Flora. Flora tak nak hilang abang. Flora dah betul betul jatuh cinta dengan abang."
Pipi mulusku disentuh Danial. Perlahan tangannya mengusap pipiku.
"I'll never leave you sweetie.. you are the only women that I love. Satu satunya perempuan yang abang cinta selain mama." Dia berkata dalam senyuman.
Bibirnya dirapatkan ke dahiku, lalu dikucup lembut dahiku itu.
Aku memejamkan mata saat terjadinya perkara itu. Selepas beberapa saat terlerai lah kucupan Danial dari dahiku.
Mata biru kehijauan Danial itu memandang tepat ke arah wajahku. "I seriously loving you sayang.." luahnya. Tersentuh lagi hatiku saat mendengar itu.
"I know.." jawabku lalu mengeflip rambut panjang ku. Mataku juga turut dikelipkan.
Tertawa Danial melihat aksi comelku itu.
Walaupun gembira kerana akhirnya hati ini boleh menerima Danial sepenuhnya tetapi masih terdapat pelbagai persoalan yang bermain di fikiran ku.
Mungkin sudah tiba masanya aku bertanya tentang apa yang berlaku.
-----****-----
"Abang.." lembut suaraku memanggil.
"Abang tahu apa yang sweetie nak cakap. Ni pasal kes siang tadi kan?" Hah. Macam tahu tahu je aku nak tanya.
"Apa yang dah jadi sebenarnya? Siapa Dato Sufian tu pada abang? Pasal pencuri tu? Apa kena mengena semua ni sebenarnya?"
"Ok..relax abang boleh cerita..but slow slow ok?"
Aku hanya mengangguk kepalaku.
"First.. abang nak tahu.. selama sweetie jadi isteri abang pernah tak sweetie terfikir kenapa rumah ni banyak bodyguard?"
Aku hanya menggeleng kepala.. sememangnya betul aku tak pernah terfikir kenapa.
"Ok.. uhmm.. macam ni.. sweetie tahu yang company abang tu hanya cuma syarikat penerbitan buku kan?"
YOU ARE READING
MY HUSBAND MR. DANIAL ✓
RomantizmStand alone series 1 Selalunya kita dengar orang bukak kedai macam kedai bunga, butik, restoran, tapi Flora, dia gunakan duit arwah mommy dia untuk buka library atas namanya. Unik kan? Golden Books Sdn. Bhd. . Satu syarikat penerbitan bu...