4. BÖLÜM: EL YAZMASI

10 1 0
                                    

Kilidinden kurtulan kitabın kapağını büyük bir heyecanla açtı. Kilidinden kurtulunca sayfa sayısı sanki daha bir fazlaydı diye düşündü. Kapaktan sonra ki sayfa da yazarın adı soyadı imzası ve kaleme aldığı tarih yazılıydı.

"Aden Ardea. Odlus I. Çağ 2022." el yazmasının ne kadar eski olduğunun bir kez daha farkına vardıktan sonra nasıl oldu da neredeyse üç bin yıl boyunca hiç hasar almadan eline ulaştığını merak etmeye başladı. Lakin pek uzun sürmedi nitekim korumak için üzerinde kilit büyüsü bulunan bir kitapta kim bilir başka ne tarz akla hayale gelmeyecek büyüler ve tılsımlar vardır diye iç geçirdi.

İlk sayfanın bir sonra ki sayfasında uyarı notu yazılıydı. Odlus ortak dilinde ki bu not nasıl olduysa bir anda Ülgen kıtası ortak diline çevrilmişti hem de hiçbir şey yapmadan. Harfler birden değişivermiş cümleler farklılaşmış bazı harfler, eski dilde olup da yeni dilde kullanılmayan şapkalı harfler, sayfanın kenarından aşağı atlamış ve Aril'in yatağına düşünce de yok olmuşlardı.

Bu durumu şaşkınlıkla izleyen Aril, daha nelerle karşılaşacağını merakla bekleyen gözlerle okumaya koyuldu.

"Uyarı! Bu el yazmasını okuyan sen; burada edineceğin bilgiler, erişeceğin sırlar, gizemler ve gerçeklerle efsanelerin, mitlerin, destanların, halk hikayelerinin ve antik çağların unutulmuş ve terk edilmiş kadim öğretilerinin kapısını araladığını unutma. Öğreneceklerinin yükünden ve ruhunda açılacak yaralardan sorumlu olan da sen olacaksın.

Şunu da aklında bulundur; ellerinde tuttuğun sırlarla ve kadim öğretilerle dolu, yazmak için ömrümü adadığım, tecrübelerimi birebir aktardığım el yazmasının eğer bilgiye erişim niyetin masum ve içtense sana faydası tüm Odlus tepelerinin zirvelerinde biriken kardan daha fazla olur. Eğer masum ve içten değilse lav çukurlarını kavuran alev denizleri gibi yüreğini yakar.

Masumiyetinle ve içtenliğinle kadim öğretilere, unutulmuş tarihe ve geçmişin ağırlığı altında ezilip kalmış nice yaşanmışlığa erişmen umuduyla."

Uyarıyı arka arkaya iki kez okuyan Aril, korktuğunu itiraf etmişti ve kitabı kapatmadan yastığın üzerine bırakıp geri çekilmişti. "Sadece ben değil kim okusa korkar ama bunu bana Ulam verdi. O kötülüğümü istemez ve eminim ki el yazmasını masumiyetim ve içtenliğimle okuyacağıma inanıyordu." Ulam'ın kendisine güvendiğini hissetti ve Onun güveninin hakkını vermek istedi. "Hem zaten yarın Ulam bana el yazması hakkında soru sorar bende korktum okuyamadım diyemem. O yüzden devam etmeliyim."

Derin bir nefes aldı, gözlerinin önüne düşen saçları geriye attı ve el yazmasını tekrar eline aldı. Uyarı sayfasını hemencecik geçti. Arka sayfa da maddeler halinde el yazmasının içinde yazılı olanlar belirtilmişti.

ODLUS HARİTASI 3-4

ODLUS'A GELMEDEN ÖNCE İNSANLIK 5-29

ODLUS'DA İLK İNSAN VARLIĞI 30-80

ODLUS SAVAŞLARI 81-114

LEFFİNLERİN GEÇMİŞİ 115-127

MALEFLERİN SIRLARI 128-142

FALDESYALAR 143-150

İKİ IRKA AYRILMA: ÜLGEN VE ERLİK 151-180

BİR BÜYÜCÜ EFSANESİ: BİR SÖZCÜK BİR BÜYÜ EDER 181-202

ODLUS DESTANININ BİLİNMEYENLERİ 203-210

ODLUS IRKLARININ MİTOLOJİK YARATIKLARI 211-234

ODLUS'DA KURULAN İLK YERLEŞİM YERİ EFSANESİ 235-246

ÇAĞININ EN YETENEKLİ BÜYÜCÜSÜYLE BİR HAFTAM 247-260

ERLİK TOPRAKLARINDA BİR AYIM 261-310

ANTİK DİLLERİN TERCÜMESİ 311-360

ODLUS: TİRAN OKYANUSU LANETİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin