Yuhee pov..
Aku tgk semula alamat rumah yg di berikan oleh Yoshi tdi. "hmm betul lah ni". "tapi besar juga rumah ni". "tk hairan lah diorg ni kaya". Aku berjalan ke arah pintu rumah dn mengetuk perlahan. Lama juga aku tunggu tapi tkde siapa yg buka pintu.
"mwoya? Tkkn aku nk kena terus masuk je?". Lama juga aku tunggu. Aku ketuk pintu untuk kali yg terakhir tapi masih tkde org yg buka. "masuk jelah. Tkpe kan?". Pintu tombol aku pgg. "Yoshi?". Aku terdiam. Perlahan-lahan aku toleh ke blkg.
Shit. Apa dia buat kt sini?
Aku nmpk Doyoung berjalan ke arah aku. Bahu aku juga dirangkul menyebabkan aku tertolak dia secara tk sengaja. "ahh!". Aku terkejut. "eo. M-Mian". Dia pndg aku pelik. "neo waegurae?". "mianhae". Aku cuba bantu dia bangun. "kau buat apa tunggu dkt luar? Masuk jelah"
Aku senyum nipis. "ahh gurae". Aku berdiri di hadapan pintu. Heol aku mana tahu password rumah ni. "mwohaseyo?" soal Doyoung. "ahh hmm". "kau lupa password lagi?". "nae!" jwb aku. "biar aku lah buka. Kau ketuk pintu ni smpai esok pun tk masuk rumah".
Selepas dia selesai menekan password. Aku pun masuk ke dlm rumah tersebut. Aku nmpk ada beberapa org namja yg sdg duduk di sofa smbil menonton tv. Aku terdiam. "aku ketuk pintu byk kali tdi. Tkkn tk dgr?" gumam aku.
"eo Doyoung! Yoshi! Annyeong!" sapa Haruto.
Aku senyum nipis. "annyeong" bls aku. Doyoung mula melangkah pergi sementara aku masih kekal statik berdiri dkt sini. "yah! Neo mwohae?". Aku toleh ke kiri dn nmpk Junkyu yg sdg berjalan menuruni tangga. "nae?"
"bukan ke kau ada kelas piano kejap lagi? Wae kau tk bersiap lagi?".
Ah! Piano lessons!
"ahh nae. Saya lupa". Aku tekup mulut aku.
Shit!.
Junkyu memndg hairan. "saya..?"
"ah ani a-aku lupa. Mian. Hmm apa pun gumawo sbb tolong igt kan. Bye!"
"yah! Yoshi! Jakkaman!"
Aku berhenti dn tokeh ke blkg.
"gaja. Kita pergi sama-sama. Kau lupa ke? Kita berdua kan masuk akademi yg sama" kata Doyoung.
"ahh..gurae"
Skip..
Yeonhwi Piano Academy..
Yuhee duduk di sebelah Doyoung. Dia menghela nafas berat. Tgn nya juga mula menggigil.
"jebal andwae.." bisik nya.
Tgn nya yg menggigil cuba di sembunyikan kan namun Doyoung sempat melihat nya. "neo waegurae?". Bibir nya di gigit cemas. "yah Yoshi! Waegurae?" soal nya risau.
Yuhee hnya diam. Mata nya di pejam rapat.
"jebal gumanhae"
"Yoshi!"
━━━━
Hanyang University Hospital..
Aku buka mata perlahan-lahan dn perkara pertama yg aku nmpk adalah siling putih. Tgn aku yg dicucuk jarum iv drip , hampir saja aku buat tgn aku berdarah ani tgn Yoshi.
"Yoshi?"
Aku bangun dn nmpk wajah Doyoung yg risau. "neo gweanchana?". Aku angguk perlahan. "wae-". "aku tk tahu pun yg kau ada trauma Yoshi?". Aku terdiam. "nae?".
"doktor ckp kau pengsan sbb kau trauma. Setahu aku kau tk prnh ada trauma. Apa yg kau rahsiakan dri aku ni?" soal nya. Aku mengeluh. Aku rasa aku patut bgitahu dia.
"Doyoung shii". "hmm?". "boleh tak kau call Yuhee?". Aku nmpk wajah dia yg terkejut.
"Yuhee? Waeyo?"
"jebal".
"a-arasso". Dia mengambil phone nya lalu mula membuat panggilan.
Skip..
"kau nk apa?!". Aku pndg Yoshi yg sdg memndg aku dgn pndgn yg geram. "kau gila? Kau nk bgitahu dia? Kau..kau dh gila ke?". "sekali sudah lah. Tk perlu lah panggil saya gila byk kali" jwb aku.
"ani. Tk boleh!". "habis tu? Kalau kita bgitahu dia sekurang-kurang nya dia boleh tolong kita". "tolong apa maksud kau? Kita sendiri tk tahu cara nk betul kan balik keadaan.."
"kau nk dia tolong apa? Bgitahu ramalan hujan?". Aku menghela nafas berat. Susah lah bercakap dgn dia ni. "sudah lah kau buat aku skip kelas piano aku sbb kau tiba-tiba sakit".
Aku terdiam. Okay yg ni aku terasa.
"bukan nya saya sengaja-"
"dhlah aku nk balik" kata dia dn terus berlalu pergi. Aku menjeling nya dri jauh. "ugh! Tk membantu lgsung!". Doyoung berjalan ke arah aku. "kau kenal dia?" soal nya lalu aku angguk. "sejak bila kau rapat dgn dia ni?". "bru je" jwb aku.
Aku pndg riak muka dia yg mcm tk suka. "waeyo? Kau mcm tk suka je?" soal aku. "hmm mmg aku tk suka dia". Aku terdiam. "wae?". "dia prnh baling bola dkt aku". Ahh. Bola tu.
"dia mesti tk sengaja". "ani dia kata dia mmg sengaja buat mcm tu sbb tu aku tk suka dia".
"baik kau jgn terlalu rapat dgn dia. Aku takut yg dia akan buat benda sama dkt kau juga". Aku terdiam. Terasa tapi tu kenyataan.
Tbc..
- dh baca jgn lupa vote tau :)
YOU ARE READING
sᴡɪᴛᴄʜ | ʏᴏsʜɪ | ᴛʀᴇᴀsᴜʀᴇ
Fanfiction𝐀 𝐬𝐭𝐨𝐫𝐲 𝐨𝐟 𝐚 𝐛𝐨𝐲 𝐚𝐧𝐝 𝐚 𝐠𝐢𝐫𝐥 𝐰𝐡𝐨 𝐮𝐧𝐢𝐧𝐭𝐞𝐧𝐭𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥𝐥𝐲 𝐬𝐰𝐢𝐭𝐜𝐡𝐞𝐝 𝐭𝐡𝐞𝐢𝐫 𝐢𝐝𝐞𝐧𝐭𝐢𝐭𝐢𝐞𝐬 𝐬𝐭𝐚𝐭𝐮𝐬 : 𝐨𝐧-𝐠𝐨𝐢𝐧𝐠 [𝐦𝐚𝐥𝐚𝐲 𝐥𝐚𝐧𝐠𝐮𝐚𝐠𝐞] ©𝐬𝐨𝐨𝐡𝐱𝐧𝐱