Yuhee pov..
Aku buka pintu bilik dn masuk. "eo? Yoshi?". Aku senyum nipis. "annyeong" sapa aku ke arah Junkyu yg sdg menyiapkan kerja sekolah nya. "kau keluar tdi?". "hmm". "dgn siapa?" soal Junkyu.
"hmm Yuhee" bls nya. "eo? Wae kau keluar dgn dia?". Aku memndg hairan. "wae? Aku tk boleh keluar dgn dia ke?". "ani cuma..kau sendiri kata yg kau tu tk suka dia".
Aku terdiam.
"huh?". "gurae. Kau kata yg dia tu suka buli org. Kau tk igt? Dia buli aku dgn Doyoung?". Sekali lagi aku terdiam. "ahh..". "aku terasa" kata nya lagi. "nae?".
"aku tk suka kau rapat dgn dia tapi aku percaya yg kau dgn dia tk berkwn. Yelah tkkn kau nk ber kwn dgn org yg prnh buli kwn kau kan?" kata nya smbil tersenyum.
Skip..
"aku tk suka kau rapat dgn dia tapi aku percaya yg kau dgn dia tk berkwn. Yelah tkkn kau nk berkawan dgn org yg prnh buli kwn kau kan?"
Aku bangun dn duduk di ats katil. Jam di dinding aku jeling sekilas. "3:20 am". Aku keluar dri bilik perlahan-lahan dn berjalan menuju ke dapur. Smpai je dkt dapur aku terus ambil cawan dn minum air.
Lampu aku tk buka sbb aku tk nk ganggu yg lain.
Tap!
"Yoshi?". "eo?" aku nmpk Jihoon yg sdg berdiri. "mwohae?". "ah aku minum air" jwb aku. Dia angguk lalu berjalan ke arah peti sejuk dn meneguk air jus anggur.
"kau nk?". "ani gweanchana". Aku menuju ke sinki dn membasuh cawan yg aku guna kan tdi. "kau agak pelik". Aku terdiam. "nae?". "kau nmpk lain" kata Jihoon.
"maksud kau?". "ani. Selalu nya lps minum kau biar kan cawan tu dlm sinki kau tk basuh pun and then kau terus pergi tapi kau..agak lain"
"aku cuma hmm tk nk susah kan org" jwb aku smbil tersenyum nipis. Jihoon angguk perlahan. "okay..bagus lh kalau mcm tu" kata nya. Aku pun terus berlalu pergi dn segera masuk ke dlm bilik.
Baru saja aku nk baring , telefon aku berdering kuat. Dgn segera aku menjawab panggilan tersebut.
"wae?"
"kau dh tidur ke?"
"kalau saya dh tidur , saya tk jwb call ni"
"waeyo?""kau kt sana okay?"
"eo? Awak risau kan saya eh?"
"aish ani! Cuma dorg ada tnye apa-apa ke?"
Yuhee menghela nafas berat. "nae"
"eh? Then? Kau jwb apa?"
"saya tk ckp apa-apa pun cuma..kwn awak semua mmg tk suka saya ye?"
Yoshi terdiam. "uhh.."
"dhlah saya nk tidur. Jalja". Yuhee mematikan panggilan telefon dn kembali tidur semula.
Yoshi pov..
Aku terdiam.
"kwn awak semua mmg tk suka saya ye?"
"maybe kalau kau tk jahat dulu , tkde siapa benci kau"
━━━━
Yuhee keluar dri bilik dn segera menuju ke arah pintu. Mcm biasa dia akan dtg awal ke sklh. Even though dia hidup sebagai Yoshi.
Bru saja dia ingin membuka pintu. Dia terkejut tatkala ternmpk seseorg yg sdg berdiri tepat di hadapan pintu utama.
"kamchagiya!".
Asahi memndg Yuhee hairan.
"awal nya kau harini Yoshi?"
"ahh terkejut aku. Wae kau berdiri dpn pintu ni?" soal Yuhee. "aku tunggu kau" jwb nya.
Yuhee berkerut dahi. "huh? Wae?"
"nk pergi sklh sama-sama lah. Kereta kau dh siap service kan? So aku nk tumpang"
"kau ada nmpk kereta ke dpn rumah ni?".
Asahi menggelengkan kepalanya perlahan.
"so maksud nya aku belum ambil" kata Yuhee lagi.
Dia menutup pintu rumah dn terus berlalu pergi.
"jakkaman! Aku ikut kau!"
"arasso!"
Bus stop..
Aku perasan yg dri tdi Asahi asyik pndg aku je. Serius aku tk selesa. "wae?" soal aku. "kau naik bas Yoshi?" soal nya.
"mwo? Kau kata nk ikut aku kan so apa masalah nya?".
"pelik. Ni bru pertama kali kau naik bas".
Aku mengeluh. Yoshi ni anak raja ke apa?
Naik bas pun tk prnh?
"so? Aku nk naik bas sbb mls nk jalan kaki"
Aku paling kan muka aku ke kanan dn mengeluh. Susah jadi Yoshi ni.
Tbc..
YOU ARE READING
sᴡɪᴛᴄʜ | ʏᴏsʜɪ | ᴛʀᴇᴀsᴜʀᴇ
Fanfiction𝐀 𝐬𝐭𝐨𝐫𝐲 𝐨𝐟 𝐚 𝐛𝐨𝐲 𝐚𝐧𝐝 𝐚 𝐠𝐢𝐫𝐥 𝐰𝐡𝐨 𝐮𝐧𝐢𝐧𝐭𝐞𝐧𝐭𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥𝐥𝐲 𝐬𝐰𝐢𝐭𝐜𝐡𝐞𝐝 𝐭𝐡𝐞𝐢𝐫 𝐢𝐝𝐞𝐧𝐭𝐢𝐭𝐢𝐞𝐬 𝐬𝐭𝐚𝐭𝐮𝐬 : 𝐨𝐧-𝐠𝐨𝐢𝐧𝐠 [𝐦𝐚𝐥𝐚𝐲 𝐥𝐚𝐧𝐠𝐮𝐚𝐠𝐞] ©𝐬𝐨𝐨𝐡𝐱𝐧𝐱