Dalkomm cafe..
"mian". Yoshi mengeluh. "gweanchana. Kau tk sengaja". "tapi semalam-". "aku mrh sbb dlm seumur hidup. Semalam kali pertama aku skip kelas. Aku tk berapa kesah tapi parents aku".
Yuhee memndg risau. "apa maksud awak parents awak?". "peraturan dkt academy tu agak strict. Kalau aku skip. Dia akan call parents aku" jwb Yoshi.
"omo! Mian! Eottheoke?"
"kan dh ckp tk pyh risau. Lagi pun ni kali pertama so aku rasa tkpe kot" jwb nya. Yoshi menyedut air minuman nya perlahan. Dia berdehem perlahan. "kau sakit apa?". "nae?". "kau sakit apa smpai terpaksa masuk hospital?"
"ahh yg tu.." Yuhee diam sejenak. "tkde apa lah. Sakit biasa je. Pening. Letih. Benda normal je" jwb nya. "jeongmal?". Yuhee mengangguk perlahan. Yuhee melihat pakaian yg di pakai Yoshi. "baju ni..". "hmm?". Dia melihat baju nya.
"ahh aku jumpa dlm kotak dkt atas almari bilik kau. Kotak ni terjatuh so aku nmpk baju ni" jwb nya. Yuhee tersenyum nipis. "baju yg omma bagi". "cntik kan?" soal nya lalu Yuhee angguk.
"awak lebih pndai bergaya dri saya" kata Yuhee. "kau pulak. Baju tu..". "ahh saya nmpk baju ni mcm sesuai so saya pakai" kata nya smbil tersenyum. "gurae. Kau tk rasa ke yg baju tu terlalu menonjol?"
Yuhee melihat diri nya. "saya rasa okay je?". "rosak lah gaya aku. Bertuah kau tkde org nmpk kau pakai baju tu". "eo? Tapi kwn awak nmpk. Siapa nama dia eh? Hmm. Jihoon?". "arasso" jwb nya acuh tk acuh.
"hmm awak tk usik apa apa dkt dlm bilik saya kan?". "nae?"
"eo. Joa. Brg mekap Yuhee ni lagi bagus dri aku punya". "siap!". Yoshi bangun dn dia tdk sengaja terlanggar sesuatu. "ahh! Aishh ada je benda nk jatuh". Dia mengambil brg yg jatuh dn terdiam apabila dia ternmpk sesuatu.
Sekeping gmbr.
"eo? Yuhee?". "tempat ni mcm academy tu". Gmbr Yuhee yg sdg duduk bermain piano.
"dia boleh main piano?"
"hmm tk lagipun tkde apa yg menarik dlm rumah kau". Yuhee tersenyum. "nasib baik" bisik nya. "hmm so gaja. Kita mula aturkan plan skrg"
Skip..
"okay so awak ada piano lessons hampir setiap hri pada wktu petang. Then malam awak ada extra class dkt academy. Cuti plk awak ada music class. Hmm jadual awak padat. Awak tk penat ke?".
"aku manusia. Bukan robot. Mesti lah aku penat".
"Bila masa awak rehat?"
"bila ada masa aku rehat lah" jwb Yoshi.
Yuhee menghela nafas berat.
"beruntung lah awak tukar badan dgn saya" kata Yuhee smbil mengemas alat tulis nya.
"waeyo?"
"sbb awak boleh rehat. Jadual saya tk padat mcm awak. Saya tkde piano lessons , extra class atau music class".
"tapi aku kena buat kerja sukarelawan dkt rumah org tua dn kerja part time"
"so? Okay lah tu. Kerja saya ni tk susah pun"
"kau di bayar ke buat kerja tu?.
"nama pun sukarelawan Yoshi" jwb Yuhee.
"hmm maja".
"ah aku lupa!". "mwo?" soal Yuhee. "kau pndai drive?". Yuhee menggelengkan kepalanya perlahan. "wae?" "eottheoke? Kereta aku dh siap service. Esok kau kena ambil".
"tapi saya tk pndai drive. Lesen pun tkde"
"ah tkpelah. Yg tu nnti jelah kita fikir"
"arasso. Gaja kita balik. Saya nk balik rumah kejap" kata Yuhee lalu mereka berdua pun berlalu pergi dri cafe tersebut.
"awak boleh tidur ke semalam?"
"boleh je. Waeyo?"
"ani. Rumah saya tk besar mana pun. Kecil je so saya takut awak tk selesa".
Yoshi tergelak perlahan. "aku tk kesah asal kan ada rumah". "kau? Tidur dgn Junkyu okay ke?" usik nya. "mwoya? Saya terpaksa tidur atas sofa bila dia tk sedar sbb saya tk suka".
Yoshi tergelak kuat. "lama lama kau okay-"
"Yoshi?"
Yuhee dn Yoshi terdiam. Mereka berdua menoleh ke blkg. "Eunbi?". Eunbi berjalan ke arah mereka berdua. "Yoshi. Awak buat apa kt sini? Dgn Yuhee?" soal nya hairan. "bukan masalah kau pun kalau dia keluar dgn aku" jwb Yoshi kasar.
Eunbi dn Yuhee terdiam. "mwo?". "gaja" Yoshi menarik tgn Yuhee dn berlalu pergi. Eunbi tergelak sinis.
"wah. Tk guna kau Yuhee"
Tbc..
author's note :
worst day on my birthday :)
YOU ARE READING
sᴡɪᴛᴄʜ | ʏᴏsʜɪ | ᴛʀᴇᴀsᴜʀᴇ
Fanfic𝐀 𝐬𝐭𝐨𝐫𝐲 𝐨𝐟 𝐚 𝐛𝐨𝐲 𝐚𝐧𝐝 𝐚 𝐠𝐢𝐫𝐥 𝐰𝐡𝐨 𝐮𝐧𝐢𝐧𝐭𝐞𝐧𝐭𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥𝐥𝐲 𝐬𝐰𝐢𝐭𝐜𝐡𝐞𝐝 𝐭𝐡𝐞𝐢𝐫 𝐢𝐝𝐞𝐧𝐭𝐢𝐭𝐢𝐞𝐬 𝐬𝐭𝐚𝐭𝐮𝐬 : 𝐨𝐧-𝐠𝐨𝐢𝐧𝐠 [𝐦𝐚𝐥𝐚𝐲 𝐥𝐚𝐧𝐠𝐮𝐚𝐠𝐞] ©𝐬𝐨𝐨𝐡𝐱𝐧𝐱