7

35 5 1
                                    

"kt sini saya dh tulis kan antara contoh kesalahan yg boleh di kena kan hukuman"

"yg di sebelah ni pula hukuman yg akan di kena kan terhadap pesalah. Saya nk awak semua salin dn hafal. Arasso?"

"nae!"

Yuhee menguap perlahan. Skrg wktu bljr untuk para pelajar yg ambil kelas khas. Haih tk sgka pula aku Yoshi ambil kelas Law.

Muka dia tk nmpk mcm nk jadi seorg pengacara atau pun peguam. Hmm..

Skip..

Yoshi pov..

Aku toleh ke kiri dn kanan. Semua pljr kt sini senyap dn fokus. Walaupun aku suka kan keadaan mcm ni sbb senyap tapi rasa kosong sbb aku sorg je.

Tkde sorg pun yg nk duduk dgn aku. Mmglah sbb aku skrg Yuhee dn bukan diri aku.

Yuhee ni agak bosan ya?

Org mcm dia ambil juga kelas menulis. Menulis yg aku maksud kan tu adalah seorg penulis buku.

Dia tk nmpk mcm org yg minat membaca pun.

Mata aku beralih ke arah Eunbi yg kebetulan lalu dkt library ni. Dia jeling aku. Ehh yeoja ni. Biadab jgk kau ya.

Nnti bila semua dh jadi normal balik. Aku bgitahu omma perangai sebenar kau.

Kringg...

Kebetulan pula loceng sekolah berbunyi. Semua pelajar mula beredar dri kawasan library. Yg tinggal cuma beberapa org pelajar saja.

Buku yg aku pinjam tdi aku letak kan dkt rak semula. Aku toleh ke kiri slps ternmpk Doyoung yg kebetulan juga ada dkt situ.

"Dobby annyeong!" sapa aku. Dia memndg aku hairan. Aku terdiam. Shit!

"Dobby? Eottheoke ara?" soal dia.

Aku telan air liur perit. "ahh. Ani maksud aku buku sebelah kau tu. Tajuk dia 'Annyeong Dobby!' hehe" jwb aku.

Dia berjalan ke arah aku. Eh apahal ni?

"kau ni pelik. Makin lama makin pelik"

Aku hnya diam. "kau tiba2 je rapat dgn Yoshi and skrg kau panggil aku Dobby? Nickname yg hnye kwn aku je tahu"

"ani. Kan aku sebut tajuk buku tu. Bukan kau. Mana lah aku tahu nickname kau Dobby ke apa? Kau kan benci aku. Mustahil aku tahu benda mcm tu" jwb aku lagi.

Ni kalau dia tk percaya tk tahu nk buat apa dah. Aku bgi alasan punya kukuh ni walaupun agak pelik.

"mana buku tu?". "eo?". "tunjuk lah kt aku mana buku yg ada tajuk mcm tu. Aku nk tgk" kata dia lagi. Aku terkejut. Kau ni knpe degil sgt. Pergi jelah Doyoung.

"Kim Doyoung!"

Aku dn Doyoung menoleh ke blkg dn ternmpk Yedam yg berjalan ke arah aku.

"Yedam? Kau buat apa kt sini?" soal Doyoung. "aku cri kau lah. Ssaem panggil kau". Aku tersenyum. Thanks Yedam! Kau dtg tepat masa!

Yedam menoleh ke arah aku. "hi Yuhee!". Aku senyum. Doyoung memndg aku tajam dn mula berlalu pergi. "gumawo Yedam ahh!"

"huh? Untuk apa?".

"bye!" aku terus berlari pergi. Mls nk pnjg cerita.

━━━━

Aku berdiri statik di hadapan pintu bilik. Tgn aku mula memegang tombol pintu. "wae aku gementar ni?" soal Yuhee.

"private room? Kt mana tu?"

"dkt hujung blok paling blkg"

"untuk apa saya kena pergi sana?"

"molla! Yg penting kau pergi je. Hyunsuk hyung kata ada hal penting dia nk bincang"

"hal penting apa tu? Eii tk nk lah"

Yoshi memndg tajam ke arah Yuhee.

"kau lupa ke yg kau skrg hidup sebagai Yoshi? Kau nk aku yg pergi? Mmg kena halau lah"

"tpi saya tk prnh dgr psl private room"

"nama pun private room. Hnya untuk kitorg je. Dhlah kau lmbt ke tkpe sbb aku mmg selalu dtg lmbt but! Aku nk kau pergi situ"

"aku harap dorg tk syak yg bukan bukan"

Pintu aku ketuk perlahan. Tpi aku terdiam lps nmpk key pad dpn pintu. "hah? Apa ni?". Aduh sudhlah aku tk tahu password nya apa. Yoshi pun bukan nya nk bgitahu aku.

"Treasure"

Aku terdiam. Eh suara spe plk tu. Aku pun toleh ke blkg dn ya wajah Doyoung yg memndg aku tanpa sebarang reaksi.

"password dia Treasure"

"kau lupa lagi ke?"

"ah nae".

"awal kau hrini. Selalu nya kau lmbt Yoshi".

Awal? Eh celah mana awal ni? Aku rasa aku dtg 15 minit lmbt dah ni. Pun masih kira awal? Aneh Yoshi ni.

"uhh aku nk cpt"

Aku masukkan password tersebut dn pintu bilik pun berjaya di buka. "nasib baik dia bgithu aku password key pad ni" bisik aku.

Masuk je dlm bilik tu aku terpegun. "uwaa". Doyoung berjalan ke arah sofa lalu duduk. Dri jauh dia memerhati kan Yuhee.

"wae? Ni bukan kali pertama kau masuk sini kan Yoshi?" soal dia. Aku terdiam. "ahh nae".

"Yoshi. Kau ada rahsia kan something ke?".

Aku terkejut. Apasal dia tnye soalan mcm tu pula ni?. "maksud kau?".

"kau-"

Aku dn Doyoung menoleh ke arah pintu tatkala terdgr bunyi bising. Hyunsuk melihat ke arah aku dn Doyoung. "eo? Awal kau hrini ya Yoshi?"

Aku cuma tersenyum. Seketika aku menghela nafas lega. Mereka semua mula duduk di sofa sementara aku yg masih berdiri.

"kau buat apa lagi tu? Cpt lah duduk!" mrh Junkyu. "nae nae". Aku pun terus berjalan dn duduk di sebelah Junkyu.

Sepanjang peebualan aku cuma diam dn hnya jwn bila perlu tapi dri jauh aku still boleh nmpk yg Doyoung asyik perhati kan aku dri tdi.

Dlm hati aku pula berharap yg rahsia aku dgn Yoshi tk terbongkar.

Tolong lah Doyoung. Aku harap sgt kau tk masuk campur

Tbc..

author's note :

vote + comment :)

sᴡɪᴛᴄʜ | ʏᴏsʜɪ | ᴛʀᴇᴀsᴜʀᴇWhere stories live. Discover now