23

9 1 0
                                    

Yoshi pov..

Aku berjalan menuju ke kelas seorg diri. Lps apa yg jadi semalam , aku lgsung tk bertegur dgn Doyoung. Diri nya yg terlalu obses nak kan Yuhee. Aku pula yg di salah kan.

Aku rasa yg aku seolah-olah diperhatikan dri jauh. Aku pun toleh ke kanan dn nmpk Doyoung yg sdg memndg aku dgn tajam.

Kini aku perasan mata nya beralih ke seseorang dn aku pun mengikut nya. And betul tekaan aku dia sdg memndg Yuhee yg sdg berjalan ke arah kelas nya.

"mwoya?". Apa ni? Maksud Doyoung apa? Lps apa yg dah jadi dia masih tetap nk kan Yuhee.

Skip..

"Yuhee!". Terkejut Yuhee apabila dijerit nama nya dri jauh. Dia pun toleh ke blkg dn nmpk Yoshi yg sdg berjalan ke arah nya.

"annyeong!" sapa Yoshi dgn ceria. "nae annyeong" bls nya. "mwohae?". "hmm saya nk ke rooftop. Wae?". "boleh aku ikut?" soal nya. "hmm..okay" bls nya.

------

Yuhee pov..

Aku melihat keindahan di kota Seoul dri atas. Dgn angin yg bertiup perlahan. "waa..cntik" gumam Yoshi. Aku tersenyum nipis.

"neo gweanchana?" soal Yoshi. Maybe dia hairan sbb aku hanya mendiam kan diri dri tdi. "nae. Saya okay" jwb aku.

"aku rindu appa aku". Aku terdiam. "tpi aku lagi kesian kan kau Yuhee. Kau dh tkde siapa-siapa" kata nya. "wae awak kesian kan saya? Saya okay je"

Tiba-tiba aku dipeluk oleh Yoshi. Terkejut aku. Terdiam , terkedu dan segela mcm ter aku rasa skrg.

Kepala aku juga diusap perlahan. "aku tahu kau tak okay. Tkpe kalau kau jujur. Tkde siapa marah kau. Rindu pada seseorang yg sudah tiada mmg sakit"

Mood aku bru saja nk elok , kata-kata buat aku makin sedih adalah.

"Yuhee". Aku hnya mendiam kan diri.

"aku suka kau"

"sebagai kawan?"

"lebih dri kawan".

Dup dap dup dap. Hampir meletup jantung aku. Dgn refleks dri badan aku , aku tertolak dia dn dia pun terjatuh.

"ack!". "yah! Neo waegurae?" soal nya terkejut.

"loceng dah bunyi. Saya nk pergi class dulu. Bye!"

Terus aku berlari ke arah pintu dn berlalu pergi dri situ.

Smpai je dkt tangga aku nmpk Doyoung yg sdg berdiri di tepi. "kamchagiya!". Terkejut beruk aku bila nmpk dia berdiri kt tepi tu.

"kelas kau dh start. Kau buat apa lagi kt sini" kata nya. "awak tu buat apa kt sini? Stalk org?". "ssaem cri kau" bls nya. "wae?". "molla. Lps habis kelas jumpa ssaem kt bilik guru". "nae" jwb aku.

Doyoung pov..

Aku berjalan ke arah Yoshi yg sdg membetul kan baju nya. "kau buat apa kt sini? Dgn Yuhee?" soal aku. "yg kau sibuk kenapa. Kau tu pula buat apa kt sini? Menyibuk je" bls nya.

"teruskan duduk kt sini lama-lama. Aku lapor dkt ssaem pasal kau". Yoshi tergelak sinis. "kau nk lapor kan aku? Buat lah aku tk kesah. Tapi jebal jgn ganggu Yuhee. Dia tk suka kau"

"habis tu? Dia ada ckp dkt kau dia suka kau?". Yoshi menjeling ke arah aku. "jgn yakin sgt Yoshi. Yuhee tak tahu lagi psl ex kau. Aku dgr ex kau nk pindah sklh sini?" kata aku.

Yoshi terus mendiam kan diri. "dia tak tahu lagi psl Yuri kan?" kata aku lagi. Nmpk muka dia yg sdg menahan amarah buat aku suka.

"dhlah aku nk masuk kelas. Ouh ya. Balik nnti kau jgn terus balik. Kau kena denda ya? Sbb apa? Sbb kau ponteng kelas"

Kringg..

"tu loceng dh bunyi. Jgn lupa ya"

Yoshi melihat kelibat Doyoung yg mula menjauh dri nya.

"Yuri. Mcm mne dia tahu?"

Tbc..

author's note :

vote + comment :)

Aku kan kalau dpt tahu spe yg jenis suka baca tpi tk vote..aku santau kau eh..perangai mcm korg mmg bodo tau :)

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 09 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

sᴡɪᴛᴄʜ | ʏᴏsʜɪ | ᴛʀᴇᴀsᴜʀᴇWhere stories live. Discover now