Yoshi pov..
Aku tersenyum manis smbil tgn aku mengetuk stereng kereta dgn perlahan.
"yah! Ni first time kau naik kereta aku. Tk semua org boleh dpt ni. Kau tk happy ke? Hah?" kata aku.
"hmm..berlagak"
"mestilah. Tk semua boleh naik kereta aku even my friends".
"tu kedekut nama nya"
Aku perasan Yuhee yg hnya diam kan diri. Selalu nya dia akan byk berckp.
"kau okay? Ke kau masih fikir psl soalan math tdi? Alahai biasalah tu. Kau kena belajar rajin rajin. Tu je-"
"shh! Dakcheo!" mrh dia. Lah? Terasa ke?
"aku..tnye je".
"awak pergi ke ballroom dance tu?" soal dia.
Kebetulan lampu isyarat bewarna merah. Aku pun alih kan pndgn ke arah dia.
"hmm pergi kot". "dgn siapa?". Aku terdiam. Nk ckp aku pergi dgn Eunbi ke? Aku takut dia sedih. Tpi wae dia nk sedih pula?
"hmm dgn Eunbi? Kot" kata aku. Dia mengangguk perlahan. "okay. Geokcheong hajima. Saya tnye je" kata nya.
Aku tersenyum nipis.
"neo?". "masih belum ada partner" jwb nya. "ahh okay"
"tapi.." Yuhee terdiam seketika.
"Doyoung ajak saya jadi partner dia".
Aku terdiam. Tiba-tiba aku rasa geram dan cemburu?
"so kau terima?" soal aku.
"patut ke saya tolak tpi agak tk sopan".
"follow your heart. Nak ckp nak. Tk nk sudah"
"kalau saya tolak nnti kesian Doyoung"
Aku mengeluh. Dgn pantas aku berhenti kan kereta di tepi jalan. Yuhee menoleh ke arah aku. "wae?"
"aku ada hal. Kau boleh balik sendiri kan?"
"huh? Eo okay". Yuhee turun dri kereta dlm keadaan hairan. Mian aku terpaksa.
Tanpa menoleh ke belakang aku terus memandu dgn laju ke dpn.
Yuhee pov..
"lah? Aku nk balik mcm mne ni?" soal aku.
Nak naik bas? Aku tk bawa duit. Ish!
-----
"lps ni aku tk nk tumpang kan kau lagi" kata Junkyu kpd Doyoung. "ahh! Wae?". "lama aku nk kena tunggu kau tahu tak? Bazir minyak kereta je. Kau bukan nya nk tolong isi minyak"
"lain kali ckp lah nk duit. Kan sng"
Aku dn Junkyu dlm perjalanan pulang. Kami berdua bru je lps balik dri akademi. Aku jelah. Junkyu tak.
Sdg aku melihat ke arah luar tingkap kereta. Aku ternmpk seseorg dri jauh yg aku rasa aku kenal org nya.
"eo. Tu mcm Yuhee je?".
"ah sudah! Kau jgn ckp kau nk aku tumpang kan dia" bls Junkyu. "pandai! Cpt berhenti kt situ"
----
Hmm nk tak nak aku kena jalan kaki lah kan?. Bru je aku nk pergi. Ada sebuah kereta hyundai yg bergerak ke arah aku.
"kereta spe ni?". Jgn culik aku. Aku miskin!
Tingkap kereta diturunkan perlahan-lahan dn wajah Doyoung yg sdg tersenyum ke arah aku.
Sebelah dia ada Junkyu yg lgsung tk menoleh ke arah aku.
"Kau sorg je?" soal Doyoung. "ada nmpk org lain ke kt sini?" jwb aku. Dia tersenyum kekok. "kau nak naik? Aku tumpang kan. Dh malam ni. Bahaya kau jln sorg sorg mcm ni"
"tpi-". "abaikan je Junkyu tu lagipun ni kereta aku. Dia driver je". "yah!". Aku mengangguk setuju. Terus aku berjalan ke arah tempat duduk blkg.
Skip..
"dh smpai". Doyoung melihat keadaan rumah aku. Aku pun keluar dri kereta. "gumawo sbb tolong hntr saya balik. Saya igt nak naik bas je tdi".
"tkpe aku risau takut apa apa jadi kt kau. Kau tahu kan Seoul ni bahaya". "Yuhee". Doyoung keluar dri kereta nya dn berjalan ke arah aku.
"kau dh fikir psl tu?". "hmm..since tkde siapa yg ajak saya pergi so saya pergi dgn awak jelah".
"jeongmal?!". Aku angguk perlahan.
"dress yg aku beli dkt butik hritu. Aku nk kau pakai baju tu. Boleh?". "ouh baju tu untuk saya?". "haah. Wae?"
"saya igt awak nk bgi kt yeochin awak".
"aku-". Pin! Pin!
"palli palli!" jerit Junkyu dri dlm kereta.
"pergilah balik. Junkyu dh penat tu".
"gurae. Aku balik dulu. Jalja".
"jaljayo" kata aku smbil tersenyum nipis.
Tbc..
author's note :
vote + comment :)
btw hana ada satu lagi ff treasure which is ff Hyunsuk. Kalau nak baca , sila kan :)
YOU ARE READING
sᴡɪᴛᴄʜ | ʏᴏsʜɪ | ᴛʀᴇᴀsᴜʀᴇ
Fanfiction𝐀 𝐬𝐭𝐨𝐫𝐲 𝐨𝐟 𝐚 𝐛𝐨𝐲 𝐚𝐧𝐝 𝐚 𝐠𝐢𝐫𝐥 𝐰𝐡𝐨 𝐮𝐧𝐢𝐧𝐭𝐞𝐧𝐭𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥𝐥𝐲 𝐬𝐰𝐢𝐭𝐜𝐡𝐞𝐝 𝐭𝐡𝐞𝐢𝐫 𝐢𝐝𝐞𝐧𝐭𝐢𝐭𝐢𝐞𝐬 𝐬𝐭𝐚𝐭𝐮𝐬 : 𝐨𝐧-𝐠𝐨𝐢𝐧𝐠 [𝐦𝐚𝐥𝐚𝐲 𝐥𝐚𝐧𝐠𝐮𝐚𝐠𝐞] ©𝐬𝐨𝐨𝐡𝐱𝐧𝐱