15

37 6 2
                                    

Aku menilik baju yg ada dkt situ. Semua cntik. Tpi bila aku tgk harga dia hmm mahal nya!! Sehelai baju ni boleh beli makanan kot.

Harga dia mencecah berjuta won!

"awak nk beli apa ni? Mahal lah. Cuba cri kedai yg murah sikit" kata aku.

"aku yg byr bukan kau".

Yelah anak org kaya kan?

"hello?" panggil Doyoung ke arah seorg pekerja yg kebetulan lalu di situ.

"nae. Boleh saya tolong?"

"boleh tolong saya pilih kan baju yg sesuai untuk dia" kata nya smbil jari nya di tuju ke arah aku.

Pekerja tersebut tersenyum.

"ikut saya cik" kata nya ke arah Yuhee.

"untuk saya?"

"pergilah dulu. Nnti dh siap aku dtg balik"

"yah! Kim Doyoung!"

Skip..

Yoshi pov..

Yuhee suka Doyoung ke? Then wae dorg rapat?

Atau

Aku suka Yuhee?

Ting!

Aku menoleh ke arah skrin telefon aku lalu terpapar satu mesej dri seseorang.

"ishh sibuk lah dia ni!"

"tak habis-habis kacau aku. Mesej lah org lain" gumam aku. Mesej dri Eunbi aku biar kan.

Mls aku nk balas.

Kalau dia dh mesej tu adalah benda dia nak tu. Mls lah aku.

Tok! Tok!

"masuk lah".

"Yoshi..jom turun makan. Mashiho masak sedap tahu hrini" kata Jaehyuk smbil tersenyum.

"eo. Gurae. Nnti aku turun ya. Aku nk mandi dulu".

"eung!"

━━━━

"so?". Mereka semua menoleh ke arah Mashiho. "huh?". "sedap tak?" soal nya. "eo. Haah. Sedap! Nnti hyung masak kan lagi ya?" kata Junghwan.

"gurae? Tpi Yoshi nmpk mcm tk suka je?". Skrg semua mula mengalihkan perhatian ke arah Yoshi.

"Yoshi?" panggil Yedam namun dia hnya mendiam kan diri. "Yoshinori" panggil Asahi dn kali ni dia menoleh ke arah nya. "nae?".

"neo waegurae?" soal Jihoon. "wae? Aku okay je". "hyung tk suka ke makanan tu?". "ani. Aku suka je cuma aku tkde selera" bls nya.

"tapi mana Doyoung?" tnye Yoshi. "eo. Rasa nya dia belum balik lagi. Kata nya dia ada extra class" jwb Jaehyuk.

"ahh gurae?". "Yoshi. Kalau kau tk sihat pergi lah rehat" kata Hyunsuk. "mianhae Mashi". "ani gweanchana" bls nya.

Yoshi pun bangun lalu berlalu pergi.

Jeongwoo melihat keadaan sekeliling yg mula sunyi sepi. "guys! Yoshi okay tu. So mari lah kita smbung makan. Kesian Mashiho dh masak byk ni"

━━━━

Doyoung pov..

Lama pula class ni nak habis. Perut aku dh lapar ni. Lps habis sklh tdi aku cuma dpt makan ramyeon je lpstu pergi sini pula.

Aku alihkan pndgn aku ke arah Yuhee yg duduk di sebelah tingkap.

Bru hrini aku nmpk dia masuk class. Mungkin dia bru daftar masuk dkt sini. Tpi dlm byk byk kelas kenapa kelas ni juga yg dia ambil?

Entah-entah dia stalk aku.

"saya tk stalk awak"

"huh?". Yuhee melihat ke arah aku smbil mulut nya berkata sesuatu.

"mcm mne kau-?"

"Kim Doyoung?"

"hah?". Aku terjaga dri tidur aku. Aku menoleh ke arah tingkap dn kosong. Tiada bayangan Yuhee pun di situ.

Tok! Tok! Meja aku diketuk.

"Kim Doyoung. Wae awak tidur dlm kelas saya?" soal Puan Yoo selaku guru yg mengajar aku.

"t-tertidur? Saya tertidur ssaem?" soal aku.

"sudah. Awak pergi cuci muka awak. Lagi setengah jam saya kelas saya akan habis dn saya harap awak boleh fokus ya?" pesan nya.

Aku terdiam.

Aku tertidur? So maksud nya Yuhee tkde?

Aku mimpi dia? Yuhee? Joo Yuhee tu?!

Wae?!

Tbc..

author's note :

off topic but Yoshi reminds me of Hwall / Hur Hyunjun ex the boyz so much. That's why he's my bias T_T

Btw i made new ff and yes it's treasure ff :)

Anyway vote + comment

sᴡɪᴛᴄʜ | ʏᴏsʜɪ | ᴛʀᴇᴀsᴜʀᴇWhere stories live. Discover now