12

36 6 1
                                    

Eunbi pov..

Aku campak beg tgn aku dkt atas katil. "eii! Yuhee!" jerit aku. Mujur appa tkde kt rumah skrg ni kalau tak mesti dia mrh aku sbb bising.

Aku berjalan ke kiri dn kanan smbil menggigit kuku aku.

"eottheoke?"

Hati aku berharap sgt yg Yoshi dgn Yuhee tkde apa-apa hubungan pun.

Jebal!!

Sejak bila dorg mula rapat?!

Aku berhenti berjalan seketika.

"seolma..sbb hritu?"

Hri yg mana aku buli Yuhee. Ani bukan aku tpi kwn aku. Si Rina tu pun! Semua salah dia!

"kalau dia tk buli Yuhee mesti dorg tkkn rapat mcm skrg!"

Aku diam sejenak smbil berfikir. Aku pening. Apa yg patut aku buat supaya Yoshi tk rapat dgn Yuhee lagi. Tiba-tiba aku teringat sesuatu. Terus aku tersenyum sinis.

Skip..

"dh 3 bulan Yoshi! Eottheoke?" soal aku. Yoshi hnya mendiam kan diri smbil leka bermain dgn phone nya. Aku mengeluh panjang. "yah!". "mwo? Haih kau nk aku buat apa?"

"at this point , aku dh mula tk kesah dn tk ambil peduli lagi. Kalau aku dgn kau jadi normal semula. Aku happy. Aku mls nk ambil tahu Yuhee".

Aku terdiam.

Tiba-tiba aku dgr bunyi guruh yg sgt kuat. "eo? Hujan ke?" gumam aku. Terus aku menjengah ke arah tingkap dn betul tekaan aku. Hujan turun dgn lebat.

Serta merta aku menarik tgn Yoshi dn bawa dia keluar dri kelas. "yah! Odie ga?"

"palli! Hujan lebat ni!"

Yoshi menarik tgn nya semula dn memndg Yuhee. "seolma..kau nak-". Aku angguk perlahan. "gaja!"

"ahh sireo!".

"palli gaja!"

Skrg aku dgn dia berdiri dkt tengah kawasan padang. Dgn keadaan hujan yg turun dgn lebat. Baju sekolah aku juga turut basah lencun.

Aku mendongak ke atas. "jebal"

"Yuhee! Hujan lebat ni! Jomlah masuk kelas!" jerit Yoshi. "jakkaman. Mana tahu kita boleh jadi normal balik?". Yoshi mengeluh.

"aku tahu tpi skrg hujan lebat sgt! Aku tk nk kau sakit!". "kejap lah!". "Joo Yuhee!"

Bang!

Tbc..

author's note :

vote + comment :)

I don't even know what did i wrote at this point..I'm slowly losing my motivation to continue this ff honestly T_T

sᴡɪᴛᴄʜ | ʏᴏsʜɪ | ᴛʀᴇᴀsᴜʀᴇWhere stories live. Discover now