نبدا بالصلاة علي سيدنا و حبيبنا محمد (عليه افضل الصلاه والسلام)
-اللهم انت ربي لا اله الا انت خلقتني و انا عبدك و انا علي عهدك و وعدك ماستطعت ابوء لك بنعمتك عليا و ابوء لك بذنبي فاغفر لي فإنه لا يغفر الذنوب الا انت ......💜
متنسوش الفوت ي قمراتي
الكاتبه :"Rahma hanafy
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
...في فيلا عاصي الكيلاني (والد ملاك)..........كان يجلس عاصي و زوجته و ملاك علي سفره العشاء منهم الصامت و منهم من يتحدث عن يومه و بعد انتهاءه من العشاء طلب من ملاك بعد انتهاءها ان تاتي خلفه الي المكتب .....
عاصي : ملوكتي بعد متخلصي اكل تعالي ورايا علي غرفة المكتب ...
ملاك بتوتر خفي : حاضر يا بابا ....
- و بعد انتهاءها ذهبت خلفه ملاك الي غرفة المكتب ...
ملاك : نعم يا بابا كنت عايزني في حاجه ضروريه ...
عاصي : اقعدي يا ملاك طبعا انتِ اتخرجتي بقالك شهر و قاعده قولت ترتاحي شويه بس دلوقتي لازم تنزلي معايا الشركه بقا تساعديني شويه و لا مش عايزه ....
ملاك : لا طبعا ي بابا دا انا كنت هطلب منك كده النهارده حتي بس انت سهلت عليا و قولتلي ....
عاصي : ماشي ي حبيبتي روحي ارتاحي انتِ و حضري حاجتك عشان من بكره هتنزلي معايا الشغل ....
ملاك : ماشِ يا حبيبي عايز حاجه قبل مَ امشي ....
عاصي و هو يقبل مقدمه راسها عايز سلامتك ي حبيبتي ....
ثم ذهبت ملاك الي غرفتها و قررت فعل شئ ما سريعا .....
🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋🦋
عند ستيفن كان يجلس هو و ايفن يتحدثون بشأن الحرب الذي سوف تنشب بين الجن الاصلي و الجن الفرعي .....الجن الاصلي : هو الجن الذي لم يتحول في حياته منذ ان خُلق علي سطح الارض ....
الجن الفرعي : هو الجن الذي كان بشري من الانس و تحول الي جن او العكس كان جن و تحول الي انس (بشري).....
ستيفن بقلق : ماذا سوف نفعل ايفن انت تعلم بان جيشا لا يعاد جيشهم حتي اذا قلنا ان كل جني من جيشنا يعادل ثلاثه اضعاف واحد فقط منهم و لكن الكثره تغلب الشجاعه ....
ايفن : لماذا هذا التشاؤم ستيفن اتركها الي الله العلي الجبار و هو سوف يحلها من عنده :
*ان الله مع الصابرين اذا صبروا *
-هذا كلام ربك عز و جل انتظر ف انا سوف ادمرهم جميعا حتي لو فعلت شئ من الممكن ان ادمر بسببه .....
ستيفن : لا تتهور ايفن ف انت لديك ملاك زوجتك ولديك ايضا اختك يمني و يمني ليس لها احدا غيرك انت و زوجها .....
أنت تقرأ
عشقك الشيطان ايتها الملاك
Science Fiction"في أعماق تلك الغابه القديمة، حيث تتلاشي الحدود بين الواقع و الخيال، اكتشف سرًا كان مدفونًا منذ قرون ." "لم تكن تعلم أن تلك الليلة ستغير حياتها إلي الابد ، و أن عالم الجن الذي كانت تعتبره مجرد أسطورة سيصبح حقيقتها المريرة ." "هل هو بشر أم جن ؟ هذا ا...