Luku 14 • Kusipäinen isoveli

13 6 0
                                    

Maoxue ei ollut koskaan nukkunut.

Se oli hänen epäonninen voimansa; Loputon energia, jonka takia hän ei yksinkertaisesti voinut nukahtaa.

Hän oli aina omien ajatustensa armoilla, eikä mikään keino auttanut häntä pakenemaan niiltä.

Elämä Caralla oli ollut rasittavaa, sillä Maoxuen harteille oli kasattu kovia taakkoja, jotka väsyttivät häntä psyykkisesti. Ei hän ollut voinut jättää Lanxiaa oman onnensa nojaan, kun heidän vanhempansa jättivät pikkutytön yksin moneksi tunniksi töidensä takia. Jonkun täytyi huolehtia tytöstä, ja Maoxuen oli pakko olla se joku.

Mutta miten mies olisi pystynyt tasapainotella nuoralla, kun hänen käsissään oli pikkusisko, bisnesopinnot, työharjoitukset Li yrityksessä sekä salainen menninkäistyttöystävä, jonka hän oli tavannut netin kautta? Voisiko Maoxue koskaan tavata rakastamaansa naista?

Taakka oli liian suuri, joten lopulta nuora katkesi. Maoxue menetti järkensä ja karkasi kotoa.

Paratiisilaakso tarjosi hänelle hetkeksi vapauden ja helpon elämän, sillä tyttöystävä oli lähettyvillä ja kojutyöt riittivät muonan ostamiseen. Lopulta Maoxue sai kuitenkin tietää Azkeirran työskentelevän huvitalossa. Vaikka kuinka mies uskotteli itselleen, että Azkeirra rakasti häntä ja että naisen työ oli vain työ, hän ei voinut olla kiehumatta kateudesta ja ahdistuksesta. Ajatus siitä, että muut miehet saivat laskea näppinsä hänen kumppaniinsa, satutti hänen sydäntään liikaa. Oliko Maoxue tärkeä Azkeiralle, vai oliko hän samalla tasolla kuin muut miehet?

Vaikka kuinka hartaasti Maoxue rakasti Azkeirraa, hänen täytyi lähteä. Hän halusi päästä eroon näistä kamalista ajatuksista, jotka pyörivät hänen mielessään päivät ja yöt, uudelleen ja uudelleen. Hän tarvitsi jotain, joka kääntäisi hänen huomionsa pois omasta mielestään ja todellisuudesta.

Loputon talo oli täynnä salaisuuksia, yllätyksiä ja yllin kyllin tekemistä; se oli juuri sitä, mitä Maoxue tarvitsi. Huumeet ja alkoholi eivät olleet Maoxuen suunnitelmissa, mutta ne olivat ainoa asia, joka suojeli häntä hänen omalta mieleltään.

Vähitellen mies unohti entisen elämänsä.

"Sinä et hakenut minua pois kotoa, vaikka tiesit minkälaista siellä oli", Lanxia pillitti ja vetäytyi pois halista lyödäkseen veljensä olkapäätä uudelleen.

Maoxue ei tiennyt mitä tehdä tai sanoa.

Hän olisi halunnut hakea Lanxian pois Caralta, mutta hänellä oli niin paljon huonoja muistoja kodista, että hän ei uskaltanut palata. Hän muisti vieläkin kaikki ne unettomat yöt, jolloin hänen päänsä kävi ylikierteillä.

"Mä yritin aina vakuuttaa itelleni, että sä oot vielä elossa, mutta et vaan jostain syystä pystynyt hakea mua. Toivoin, että sä-" Lanxian sanoista ei enää pystynyt saada mitään selvää, sillä hän niiskutti nenäänsä ja itki samaan aikaan. "E-Että sä olisit edes yrittänyt-"

Maoxue taputteli siskoaan olalle neuvottomana. Hän oli vielä täysin sekaisin, humalassa ja pilvessä. Maoxue katsoi sumein silmin pelitilan sisäänkäynnillä seisovaan tummatukkaiseen pukumieheen, joka pyöritteli päätään tyytymättömästi. Pukumiehen vierellä seisoi lyhyt menninkäistyttö, joka tuijotti takaisin tuomitsevasti.

"Minä olin täällä jumissa, Lanxia. En löytänyt tietä ulos."

Lanxia pyöritteli päätään ja niisti raivokkaasti nenäänsä. "Miksi kaikki esittävät kuin täältä olisi vaikeaa päästä ulos? Ovia pitää vain rämpätä auki kunnes aula tulee vastaan!"

Maoxue aukoi suutaan kuin kala. Lanxia istahti hoiperrellen divaanille ja alkoi hinkata palavia silmiään turhautuneena. Hänen vierellään istuva robotti työntyi kauemmas pelokkaana. "Mitä mä nyt teen, Mao? Minne mä menen nyt, jos sä et tule mun mukaan? Ja entä Azkeirra?"

Naabot mo na ang dulo ng mga na-publish na parte.

⏰ Huling update: Apr 13 ⏰

Idagdag ang kuwentong ito sa iyong Library para ma-notify tungkol sa mga bagong parte!

ᴇɪʟɪꜱᴇɴ ᴋᴜʟᴛᴀɪɴᴇɴ ʜᴜᴏᴍɪɴᴇɴTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon