hari sukan menjelang kembali. di tahun2 akhir aku sebagai senior, sebagai student yg pakai baju putih biru berkasut hitam berstokin hitam. btw masa tu, hanya sekolah teknik saja yang berkasut hitam. sekolah harian biasa kasut putih.
macam biasa , hari sukan aku x join pape. hanya wakil sekolah untuk hoki. dapat la jugak anugerah pasukan paling aktif.
hari sukan ni lah aku dan ikin boleh duduk berdua mengumpat. cerita drama yang berlaku ritu belom pernah dia citer kat aku. alasan nya sbb si ila tu ada.. asal nk bukak citer dia ada. semak.
makcik si ila ni sebenarnya dia jeles dgn aku. dia sendiri yang cakap, meluah perasaan ritu kat ikin. jeles tiap malam kami org tido sama2, prep sama2. mujur dia xtaw lebih dri itu pon dah buat.oppss.. cium jer. kalau si ila ni taw, aku rase aku kena buang asrama kot.
so ikin ignore jer si ila ni.
kesian bah. dia kurang kaseh syg.+++++
selesai upacara penyampaian hadiah, pelajar dibenarkan balik. rumah atau asrama.
dalam perjalanan pulang ke asrama, aku ternampak susuk wanita yang cukup aku kenali, yang aku rindui.
kak ayu.
bila dia toleh belakang, dia senyum dan mendepakan tangan dia.. aku lari terus peluk dia. dah macam org yng xpernah jumpe beribu tahun. pelukkan kitorg disambut pelukkan ikin. aku mmg balik dgn ikin kan bru mengumpat.
lama aku peluk dia. nangis la jugak. sapa xnangis kan? orang yang kau rindu tiba2 muncul. perlahan2 masing2 melepaskan pelukkan.
"dah la .. jgn nangis.. " pujuk kak ayu..
"hah ikin, adek akak ni ok kan kamu jaga?""ok jer kak. terlebih ok.." usap ikin belakang aku.
"akak napa dtg sini?""akak ada hal tadi kat pejabat.. alang2 tu tunggu korg abis hari sukan..."
"akak xley lama ni.. ni nombor tepon akak. dek.." aku xmenjawab. dtg kejap je?
"xpa kak ayu. meh saya simpan kan. nnt saya msg2 skli dgn nombar adek akak ni.."
"ok...... ok la adek ku syg. akak nk gerak ni.. jgn la mcm ni... cuti lama nnt kita keluar nak?" padahal mmg tiap2 bulan pon jumpe kak ayu ni.. cuma aku xciter je dlm ni.
aku nganggok saje la. xmampu bersuara.
aku salam kak ayu, peluk dan satu ciuman di dahi aku dapat. rindu.
ikin salam kak ayu mcm biasa.
"bye syg.."
aku babai kak ayu. sampai la dia hilang dlm selokbelok bangunan sekolah.
"dah jum.... makan. nnt abis pulak lauk.. jum syg.."
"hrmm jum.." sedih yer hati jumpe kejap je..
tbc.
.
YOU ARE READING
Menengah Atas [GxG] ✅
Romantikkisah dari Menengah Rendah... Kisah aku yang membawa lara dalam hati ke negeri orang. Menuntut ilmu, melupakan kisah lara. Menjumpai lara yang baharu. Menyakiti lara yang sedia ada. [100% true story] -nama diubah untuk melindungi diri sendiri.