Fiften - Last day Junior

1K 34 0
                                    


hari ni hari terakhir bg sesi form 4 aku. so dorm kena kemas, kosong kan locker. sbb kita xkan taw form 5 nanti dorm sama atau tidak.

malam tadi.

flashback.

"dek malam ni lepak eh dgn akak kt dorm akak.."

"tapi saya ada barang xkemas lg..."

"alah.. lepas sekolah la nanti kemas... jum la lepak2 dgn akak dulu..." kak ayu merayu. barang aku ada yang tak kemas lg.

"okok la."

"yeay. luv u dek.." kak ayu sweet2 pulak.

endflashback

seusai kemas locker aku yg dah xmcm locker tu, aku g dorm kak ayu. dalam pukul 11.30 kot lepas lightoff.. 

mcm biasa bgtaw KD aka ikin dulu. krg tah pasal2 dorg cari aku aku merata.

"ikin saya lepak dorm kak ayu taw mlm ni.. " aku buat muka pling lembut, paling manis.

diam

dia senyap xmau layan aku.

"kin.... boleh x?"

dia pandang dengan mata nak makan org.

"pegi la.. masuk form5 nanti siap la..."

"siap? siap apa?" aku blur.. mmg blur. dia ni ugut aku ke mcm mane?

"ok.. bye.."

dalam dorm kak ayu, kitorg borak2, baring2 sampai la aku tertido. tido mcm biasa . dipeluk. sedap tido dipeluk ni.



++++++

hari jumaat lepas sekolah, aku terus ke dorm sambung kemas saki baki barang. 

masuk asrama barang sikit, nak keluar asrama ttbe brang semua beranak pinak..

famili aku amik lewat petang. 

kak ayu dah balik. tapi senior2 akan datang balik ahad. sebab nk spm kan..

dak dorm lain pon dah balik..

aku nampak barang ikin ada lg dlm dorm. maybe lambat balik ke mcm mana?

ikin masuk dorm, maybe baru lepas mandi.  masuk2 je terus pegi kat aku... naseb dia berbaju.. wangi betul bau dia. tak taw kenapa aku kaku je kt depan locker tu.. sampai je dia depan muka aku, "jgn tengok lama2 sgt syg..."

ikin start buat suara  goda dia...

aku tersedar ke alam nyata bila ikin sapu tapak tangan dia yang sejuk tu kat muka aku. terus aku tolak dia jauh dari aku. tolak perlahan je. kekasaran bukan sifat aku.

"famili awak lama lagi ke nak sampai?" tanya ikin.

"eth.. kejap lg kot.."

"jum la angkat brg letak kat pagar depan tu... "

"oh ok..."

barang aku xbyk, tapi beg aku semua kecik2.. so beg tu byk.. barang ikin dua beg sederhana besar... lepas dia abis bwk turun beg dia, dia tolong angkat beg2 comel aku.

dari jauh dah nampak mak ikin. naseb mak dia je, malu la klu ada ayah dia..

mak ikin tanya famili xsampai lg ke? aku just geleng je la. malu kot.. muka mak ikin ni garang. haha



yang pelik nya, dorang ni xbalik lg. duduk situ dok tanya2 aku, asal mana, tadika kat mana, duduk berapa ramai, eh mcm2 la...

ikin duduk ngadap aku sengih2.. jahat betul.. perangai on off gila.

naseb baik x lama kemudian, nampak kelibat kereta famili aku.. ayah aku sorang je yg datang.. yeah..

dah selesai masuk brg dlm kereta dibantu ikin, kitorng pon salam menyalam. last aku salam ikin. ikin mintak peluk. aku pon peluk la kan. tiga kali laga pipi, lagaan terakhir tu, ikin bisik something kat telinga aku.

"see u first day form 5 nanti sayang.. miss u.. cup.." sempat dia cium kat telinga aku. naseb ayah aku busy borak2 dgn mak ikin.. muka aku automatik jadi panas giler. padahal masa tu mana ada matahari atas kepala.. dah nak petang kot..

tanpa menghirau kan ikin, terus aku masuk dalam kereta. ayah aku pon tengok aku dah masuk kereta terus dia pon masuk kereta, gerak balik.

dalam hati aku, ikin kena sumpah serana dengan aku. aku jadi takot nak masuk form5 nanti tapi dalam masa yang sama suke.. eh..














tbc

















.

🫣

Menengah Atas [GxG] ✅Where stories live. Discover now