Eight - Ordinary day

1.5K 38 4
                                    

hari2 aku berjalan mcm biasa. siang aku dalam dorm sendiri, nak tido jer kekadang aku hilang.  lama2 aku terbiasa kalau nk tido kena ada orang peluk.

ada satu hari, kepala dan badan aku tiba2 rase mcm burnout teruk.. letih, xda mood langsung.

balik sekolah, makan, prep tengah hari.. lepas prep tengahari tu, aku terus baring atas katil. tido.

"awak, bangun riadah..." ikin kejut aku. aku memang malas gila nak bangun. longlai habis, tanpa sengaja airmata aku turun mcm orang baru putus cinta. kkdg airmata aku keluar ni sama ada org buat atau badan aku mmg tgh sakit tapi diri sendiri xrasa.

per lagi terkejut la ikin, aku blur weyh. otak kosong, badan longlai, sampai dorang sarung kan aku tudung, sweater, papah aku turun g naik kereta warden. pehal tah masa tu.

sampai2 masuk ER hospital. ramai giler doctor dalam 4 5 org macam tu. sorang doctor tanye nama siapa.. ah sudah.. gagap aku ckp nama aku..  dah kenapa semua ni...

tuptup gelap.

entah berapa lama aku blackout. bangun2 kat katil ward. dua botol air pulak yang masuk dalam badan aku. aku sorang pulak tu xda orang teman. kesian yer.

bila ada nurse datang, aku terus cakap nak balik asrama. nurse tu datang check nadi la apa la. dia tekan butang merah. beberapa saat, doktor pulak datang.. aku kena ceramah dgn doktor tu.

xda air 

kurang air

jgn stress

tido 8 jam

exercise

blablabla

dah abis keluarkan jarum, dapat ubat, tunggu kat luar ER.. pikir aku, siapa lah nak amik ni? duit xda klau nak naik teksi, tepon pon xda. nak call siapa pon xtaw. ttbe ada kereta benti depan tu..

'eh... mcm pernah naik je kereta tu..'

"sori2, saya lambat datang. jum.. saya hantar kamu balik.. kamu ok x ni? boleh jln? nak cikgu amik kerusi roda x?"

'oooooo .. ni la kot warden yang hantar aku td'

"xpa cikgu. saya ok.. boleh jalan.."

"alrite. doctor ckp apa je td. sori cikgu keluar jap beli barang"

"xda pe yg bahaya pon. sy sihat je.. hihi"

"yela tu... balik dorm ni, rehat, malam xpayah turun prep. nanti cikgu suh sesiapa amik kan makanan kamu.. esok kalau rase xsihat, xyah pergi sekolah. faham?"

"faham cikgu.." garang yer..

++++++

asrama aku xda la jauh sgt dengan hospital, dekat je. 

turun kereta, aku naik dorm. senyap xda orang. oh lupa dorang tengah riadah sekarang. tapi mcm bising je kat DM. tengah makan mlm la tu. aku nak makan, lapa, tapi malu la nk masuk DM tu...

terus aku baring, lelap kejap..

"assalamualaikum.. dek..." akak ayu datang.

aku xjawab salam, tutup je mata. malas nak ckp. dia duduk dibingkai katil aku. aku dapat rase tapak tangan dia kat dahi, leher, kaki.. naseb bukan kat perut.

dtg lagi sorang bg salam.. sah, dorg dah balik.. tapi dorng masuk senyap, ckp bisik2. aku dlm hati nak tergelak masa tu.. aku bukan sakit teruk pon, saje baring lelap kejap. aku dengar ikin bawakkan makanan tuk aku.

"dek.... bangun lah. makan kejap.."

bila akak ayu suh makan, aku bangun slow2, ye a .. tengah lapa kot..

Menengah Atas [GxG] ✅Where stories live. Discover now