Eighteen - before Junior came

1K 35 0
                                    

aku dengan ikin makin hari makin rapat. mana dia pergi aku ada. mana aku pergi dia ada. cuma dalam sekolah je la lain2 kelas.

jadi rutin aku setiap malam kalau xley tido, aku akan ke katil ikin.. tido dengan dia. kalau aku bole tido, xdala aku tido dgn dia.

jiran katil sebelah aku pulak dah pindah katil. katil dia belah sana. nama dia ila... sejak bila dia pindah katil? aku perasan sejak aku tido ikin ritu. lantak la kan. ila ni mana pernah ckp dgn aku pon. sejak form4 lg pon. kalau cakap pon, bila penting ajer. so i guess ila ni xsuke aku.

one day. night....si ila ni ttbe mengamuk dalam dorm. kitorg ponx taw nape. nak kata kena sampok, xjugak.

ikin sebagai KD, dia pon pergi kat ila ni. pujuk. mintak dia cerita, kenapa. masalah apa.
aku just tengok dari jauh. ikin bila dia pujuk org, memang cair.. sebelom ikin pujuk si ila gedik tu, ikin bg satu eye contact pada aku. aku seolah2 faham apa yang dia nk sampai kan. aku anggok je la kepala aku.. eh. xsangka pandai jugak aku baca eye contact ikin.

si ila pon meluahkan lah perasaan dia. dak2 yang lain ada je berdekatan dia. bg support la.

ila cerita yang dia rase mcm terasing, selalu kena palau.. dalam dorm pon ikin xnak layan dia... aku terkejut bila si ila ni mention nama ikin.. "dalam dorm pon ikin xnak layan aku" kata ila. aku dah 'pehal minah ni ttbe..'

mula dari situ aku dapat hidu bau2 jeles ya. ada orang jeles dgn ikin. or maybe dengan aku.

lepas si ila ni dah ckp mcm tu, dia nangis dan terus keluar dorm.. siap langgar aku yang berdiri tepi meja. banyak je ruang dalam dorm tu dia bole lalu kot. dak2 dorm ni pon ada yang kejar, ada yang g katil baring. lol.

ikin?

dia maseh duduk kat tempat dia pujuk si ila tu. dlm beberapa minit, baru dia bangun. lalu sebelah aku

"jgn risau.. kejap jer tu.. awk tido la dulu.." sempat dia bisik.. xley ckp kuat2 nnt ada pulak yg ngamok jeles.

aku pon g katil sendiri, baring tido. tapi x tido pon. pusing kiri pusing kanan, akhirnya dapat tido.

tengah sedap aku tido, ttbe ikin suruh semua bangun. dia nk buat perjumpaan dorm. aku dengan mamai yer bangun. sempat tgk jam pukul 12 mlm. lah aku baru tido 30 min je...

aku mamai2, blur2, sebenarnya x dgr pon apa ikin ckp. sepatah aku xdengar...

bila semua dah ckp FAHAM, aku pon ikut ckp faham. baru la bole tido balik.

aku tido sorang jer malam ni..

++++++

rutin kitorg sebagai senior kena kemas dorm sendiri. aku mcm biasa paling lambat siap, paling lambat buat duty. paling lambat jugak la aku yg kuar pagar aspuri.

pagar aspuri ni dekat je dgn kelas aku. dekat jugak dgn opis. so aku xkisah lambat pon.

sebelom aku keluar dorm, ikin akan jadi org terakhir keluar, sbb dia kena check sebelom warden datang check dorm kemas ataupon x..

dah siap pakai kasut sekolah, "malam tadi apa yang saya cakap awak dengar x? faham x?" ah sudah.. aku mmg xdengar pape..

"faham.." selambe aku jawab.

"dahtu nape lambat lg ni g kelas?"

"eh..."

"hah.. awak xdengarkn malam td. awak tido.."

"sori .. saya ngantok sgt mlm td..." aku terus turun, lari dari ikin. klau stay je situ, mau kena bebel.. aku xnak permulaan hari aku dengar bebelan orang.

++++++

prep siang.

aku lepak dengan dak kelas aku. sebab ada homework. byk pulak tu.. aku pulak jadi tutor dak klas aku.. sampai abis prep, solat asar, riadah...

aku g riadah sendiri. dak dorm aku semua mcm xnak layan aku. xnak ajak pon turun sekali. aku xnampak kelibat ikin. maybe dia dah turun sekali.

aku yang xda member ni, turun g dorm kelas mate aku. jadi nya riadah dengan dorg.

aku rase mcm aku kena palau.

ok fine. xheran pon.

prep malam aku prep jugak dgn classmate aku campor dgn dak dorm dorg.. meriah.. kawan shikin pon ada. echa nama nyer. dia ni jadi perantara aku dgn bff aku, shikin. mcm2 hal..

dah abis buat homework, aku didatangi ikin.
ikin disapa dak dorm echa, classmate aku.

"hey.." ikin tegur. aku xlayan.

ikin terus tegur yg lain, siap borak2 gelak ketawa. dia still duduk sebelah aku.

bila waktu prep tamat, aku bingkas bangun, gerak ke dorm. ready for sleep.

lightoff

disebabkan xda org nk layan aku dlm dorm tu, aku tido..

tido aku terganggu bilamana ada orang masuk dlm selimut aku. aku pusing sikit. ikin. tangan gatal duk peluk perut aku.

"sori saya busy sikit rini..jahat dorg palau awk.. xpe nnt saya pukul dorg.. dak lain pon dah mintak maaf.."

air mata aku pecah. aku nangis. tp maseh dapat dikawal.bodo aku ni asyik nak nangis je..

rupenyer ada gosip yang mengata kan aku couple dgn shikin. my bff sendiri. dalam masa sehari je benda ni berlaku. maybe echa, kawan shikin ada bgitaw something tuk menjernihkan keadaan.

tapi aku dapat agak siapa punya keje ni....

xpe one tuhan balas..













tbc






🫣
.

Menengah Atas [GxG] ✅Where stories live. Discover now