Irene har knappt pratat med mig sedan den lilla incidenten i badrummet. Man märker tydligt hur hon undviker mig och jag känner mig nästan lite sårad. Men jag vill hellre att hon ignorerar mig än att hon hackar på mig. Det har gått precis lika många dagar sedan matkriget, det vill säga fyra, och nu är det fredag. Fredag som i försöka-komma-med-i-basketlaget-fredag.
Jag rycker åt mig väskan som ligger på golvet i köket och går ut till Percy. Irene åkte för ett bra tag sedan. Hon skulle tydligen fråga någon lärare om ett prov. Vilket om man översätter det från ignorera-Kayla-språket blir... Försöka ignorera Kayla. Tyvärr är Ashton på väg ut från sitt hus precis samtidigt som mig.
Se mig inte. Se mig inte...
"Ey! Cocoa!" Herregud. Vem säger ey längre? Jag kör Irene-stil och ignorerar honom. Vem skulle kunna gissa att hon kunde komma på så geniala saker?
"Du har inte glömt bort vår deal va?" Jo.
"Såklart jag inte har."
"Okej, bra... För min mamma liksom...", börjar han samtidigt som han kliar sig i nacken.
"Spit it out."
"Jag kan ha berättat för henne." Jag förstår inte varför han var så nervös över att berätta det.
"Det är ju jättebra! Då vet hon ju att vi inte är ihop på riktigt!" Nu ser han väldigt skyldig ut.
"Jo... Om det... Jag sa typ till henne att vi är ihop, och nu vill hon köpa klänning tillsammans med dig imorgon." Den jäveln.
"Du skämtar va? Vänta vet du vad? Svara inte på det." Jag gnuggar mig irriterat i pannan. "Visst, whatever. Men nu måste jag till skolan."
Jag gör det här för att få köra...
"Sunshine!" Han vänder sig om. "Vad heter hon?" Han rynkar på ögonbrynen och ser allmänt förvirrad ut. Ashtons favorituttryck verkar vara obekväm, förvirrad och överlägsen.
"Bilen!" Han ser ännu mer förvirrad ut, innan han flinar.
Överlägset.
Sa ju att det var hans favorituttryck.
"Du gillar att saker ska ha namn, eller hur?" Jag stampar otåligt med foten och nickar.
"Du kan få bestämma." Jag kan inte låta bli att skina upp.
Nu är frågan bara vad jag ska döpa henne till.
"Dolores Umbridge*.", säger jag bara för att han inte vet vem hon är.
*Den jobbiga bitch-tanten i Harry Potter som bara klädde sig i rosa och alla hatar.
"Det är någon ond och ful eller hur?" Ashton har genomskådat mitt onda flin, vilket förresten inte kan ha varit så svårt, och tittar nu misstänksamt på mig. Vad är fel ned Dolores!? Okej... Mycket. Men det var hans val att låta mig döpa henne. Egentligen tycker jag att hon borde heta Helena, som i sköna Helena i grekisk mytologi eftersom att bilen är en riktig skönhet. Men varför döpa henne till något fint när det är Ashtons bil?
"Du sa att jag fick välja. Det finns ingen återvändo nu." Jag bryr mig inte om att förneka att hon är ond.
"Varför kunde du inta bara döpt den till 'Bettan'?"
"Hon! Det är en hon. Inte en den.", säger jag och spatserar nöjt bort till Percy.
☙❦❧☙❦❧☙❦❧☙❦❧☙❦❧☙❦❧☙❦❧☙❦❧☙❦❧
YOU ARE READING
Dear Mr. Asshole (Wattys2016Winner)
Teen FictionVissa människor borde ruttna i små, små hål. Att jag skulle behöva ha missödet att vara släkt med en av dessa personer är slumpen. Att jag skulle behöva gå på samma skola som flera av dessa personer är ett hemskt sammanträffande. Men att jag skulle...