Jag sätter mig långsamt upp i sängen och gnuggar mig i pannan. Jag rullar på axlarna och sträcker på mig samtidigt som jag gäspar. Jag tror inte att jag har sovit så bra sedan jag flyttade hit. Jag ska precis kliva ur sängen när jag nuddar någonting hårt och varmt med foten.
Jag skriker till, och är plötsligt klarvaken. Bredvid mig ligger Ashton och snosar sött. Eller låg och snosade sött. Han sätter sig upp, blinkar några gånger och håller sig för pannan.
"Vad fan är det nu d..."Han hinner inte fortsätta meningen, eftersom att han ser mig. Han skriker också till och ser förfärad ut.
"Vad gör du här?,"säger han och ser skärrad ut.
"Jag vet väl inte!" Hans ögon glider ner till vad jag har på mig, vilket är en alldeles för stor T-shirt från okänd källa, och fortsätter sedan till honom själv, vilket är... Inget förutom ett par boxers. Hans ögon blir stora och skärrade, och är troligtvis en spegelbild av mina.
Nejnejnejnejnejnejnejnej...
Jag försöker frenetiskt framkalla minnen från gårdagen, men jag är alldeles för panikslagen för att komma ihåg något.
"Hade vi..." Ashton låter precis lika panikslagen som jag känner mig, och jag vill bara börja gråta.
"Jag vet inte!"
"Kayla, det var ju för fan du som var nykter!"
"Jag kommer inte ihåg!" Vi båda låter skräckslagna nu.
"Tänk Kayla, tänk!" Ashton ruskar frenetiskt mina axlar.
Sakta men säkert börjar minnena komma tillbaka.
Ashton ringde mig och pratade om pandor. Jag hämtade upp honom i Dolores. Ashton ville gifta sig med Dolores och skaffa hundra bebisar. Ashton ville inte sova själv. Ashton bestämde sig för att spontant sova utan kläder, men inte innan han spillde vatten på min tröja, och jag var tvungen att ta en ny. Sedan tvingade han ner mig i sängen med honom trots mina protester, och vi somnade.
Jag ger ifrån mig en lättad suck.
"Kayla!" Ashton tittar fortfarande intensivt på mig.
Jag skakar lätt på huvudet, alldeles för trött, lättad och fortfarande lite skräckslagen för att orka säga något.
Ashton andas lättat ut.
"Shit. Jag fick nästan en hjärtattack," säger han tyst, och håller sig för huvudet. Den baksmällan kan inte vara rolig att ha att göra med.
"Aj,"säger jag smått sårat.
"Vadå?"
"Skulle det verkligen vara så hemskt om vi hade... Du vet..," säger jag sårat och lägger armarna i kors.
"Ja." Säger han och gnuggar tinningarna.
"ASH-HOLE!," skriker jag och kastar en kudde på honom. Tyvärr blockar han den utan att ens titta och jag fnyser irriterat.
"Asså, du ser ju helt okej ut, men jag tror inte att du är så bra i sängen,"säger han som om han pratar om hur fint väder det är idag. Vilket det inte ens är. Regnet öser ner och himlen är täckt av gråa moln som ligger över jorden som ett tätt lager av damm.
"Din lilla jävel!" Jag hoppar genast på honom och börjar slå honom upprepade gånger med en kudde. Hans baksmälla är bara till min fördel, och han verkar alldeles för trött, irriterad och utmattad för att göra något motstånd.
"Här går det vilt till." Jag vänder mig hastigt om där jag sitter på Ash-hole, och lyckas i processen köra ena armbågen i hans panna. Han stönar högt, och ploppar genast ner på sängen igen.
ESTÁS LEYENDO
Dear Mr. Asshole (Wattys2016Winner)
Novela JuvenilVissa människor borde ruttna i små, små hål. Att jag skulle behöva ha missödet att vara släkt med en av dessa personer är slumpen. Att jag skulle behöva gå på samma skola som flera av dessa personer är ett hemskt sammanträffande. Men att jag skulle...