Selim'i arayıp akrabası ile bir an evvel konuşmak istediğimi söylediğim zaman kısa bir süre şaşkınlık yaşadı. Neden bu kadar şaşırdığını düşünüp durdum. Ona bu isteğimi daha önce söyledim diye hatırlıyorum. Peki ya neden bu kadar şaşırdı?
Selim'in ses tonundan bir şeylerin ters gittiğini anlayınca ona daha fazla sorular sordum. Sanki bana beni üzecek bir şey söyleyecek miş gibiydi. Onu ilk defa böyle görünce derin bir nefes alıp onu sakin sakin dinlemeye başladım.
Benimle yüz yüze konuşacağını söylediği zaman hemen onun yanına gittim. Böyle bir şey istediğine göre çok önemli bir durum vardır diye düşünmeye başladım. Evden dışarı çıkarken de aklımda bir çok soru vardı.
Selim'in yanına gittiğim de neler olduğunu hemen anlamasını istediğim zaman hızlıca konuya girdiğinde onu dikkatli bir şekilde dinlemeye başladım.
"Ben onunla konuşmak için onların evine gittim. Evlerini bulmak düşündüğümden de zor oldu. İnan bana bu kadar zor olacağını tahmin etmemiştim."
Neden bana bundan bahsetmedi diye düşününce kendimi kötü hissettim. Onun da benden bir şey sakladığı düşüncesi ile başa çıkmak o kadar kolay değildi. Son zamanlarda yaşadıklarımı düşününce bir daha hayal kırıklığı yaşamak istemiyorum.
"Peki bana neden böyle bir şeyden bahsetmedin? Bunun benim için ne kadar önemli olduğunu biliyor olmam gerekiyor. Bu beni hayal kırıklığına uğrattı, biliyor musun? Yani senden böyle bir şeyi beklemedim."
Benim bu sözlerimden sonra kısa bir süre sessiz kaldı. Sanki bana ne söyleyeceğini düşünüyor gibi bir hali vardı. Yüzüne dikkatli bir şekilde baktığım daha önce hiç görmediğim bir ifade vardı. O an bir şeyler olduğunu düşününce içimde tarifsiz bir duygu oldu. Daha fazla ne olabilir ki diye düşününce annem ve babamın benden ciddi bir şey sakladığı fikri ile başa çıkmak zorunda kaldım.
"Kesin onu bulduğum zaman sana söylemenin daha iyi olacağını düşündüm. Onun için sana bir şey söylemedim. Ne olur beni yanlış anlama. Eğer sen beni yanlış anlarsan ben ne yaparım bilmiyorum."
Şimdi de bana bir şey söylemiyordu. Benim bilmemi istemediği bir şey mi vardı? Annem ile babam hakkında ciddi bir şey öğrendiğini ve bunu bana söylemek istemediğini düşünüyorum. Ne olursa olsun her şeyi öğrenmek istiyorum. Yalan bir hayatı yaşamaktansa acı gerçekleri öğrenmenin daha iyi ve doğru olduğunu düşünüyorum.
Selim için doğruları söylemenin zor bir şey olduğunu tahmin edebiliyorum. Onun için de onu çok iyi anlıyorum. Kendimi bir an onun yerine koyduğum da bende aynı onun gibi yapardım diye düşünüp duruyorum. Yine insan gerçekleri öğrenmek ister diye düşününce iki kararında zor olduğuna karar verdim.
"İyi de her şeyi öğrendikten sonra da bana bir şey söylemiyorsun. Ben sana bunları sormamış olsaydım yine de bana bir şey söylemeyecektin değil mi? Yoksa sen de benden bir şey mi saklıyorsun? Eğer böyle bir şey varsa bununla nasıl başa çıkarım inan hiç bilmiyorum."
Benim yüzüme kısa bir süre baktıktan sonra tekrar gözlerini yere çevirdi. Benim ile göz teması kurmaktan bile çekiyordu. Kötü şeyler düşünmek istemesem de yine de içimde kötü bir his vardı. Sanki nefes alamıyor gibi hissediyor ve bunun ne zaman sona ereceğini düşünüyordum.
"Ne olur böyle düşünme. Sadece ben sana böyle bir şeyi nasıl söylerim hiç bilmiyorum. Benim için bunları söylemek çok zor. Onun için böyle sessiz kaldım."
Neden böyle bir şey söyledi? Az önce düşündüğüm gibi ailem hakkında beni üzecek bir şey öğrenmiş olabilir mi? Bunca şeyden sonra eskisi gibi hayatıma nasıl devam edeceğimi bilmiyorum. Sanki çıkmaz sokağın ortasında düştüm ve nasıl çıkacağımı bilmiyorum.