POV Jake
'Jake en Tessa' meldde Tessa ons aan. De vrouw achter de balie knikte 'Hier naar rechts studio 12' ze wees met haar rood gelakte vingers naar rechts. Wij knikte allebei en liepen de gang in. Tessa's bruine haren zwier om haar schouders, haar heupen die heen en wier wiegden als ze liep wat haar heel sexy maakten. Ik pakte haar smalle hand, ze schrok even maar ik zag dat ze ook heel zenuwachtig was. Er kwam een man naar ons toe 'Jake en Tessa, kleed jullie snel om jullie beginnen over drie minuten'. De man was in he net gekleed en leek ongeveer even oud als mijn ouders. Gelukkig waren wij al omgekleed dus dat was handig. Tessa gaf een kneepje in me hand ik keek haar en ze keek me ook aan. 'Hoe kan dat je niet zenuwachtig bent?' Vroeg ze terwijl ze me hand los liet. 'Nou kijk,' begon ik maar ik vergat weer wat ik wilde zeggen. '..... ik weet het niet ik ben nooit zenuwachtig' ze knikte begrijpelijk. We liepen naar de coulisse
'JAKE EN TESSA ZIJN HIERNA WE NEMEN NU EEN PAUZE VAN 2 MINUTEN'
'Jake?' Piept Tessa.
Ik kijk haar vragend aan. 'Ik ben heel zenuwachtig' zegt ze en wipt op haar ene been op de anderen. Zonder bij na te denken sla ik me armen over haar heen, ik voelt dat ze zich ontspant en haar armen ook om mij slaat. Ik voel dat ze zich grinnikt in me shirt ondanks dat ze kleiner is dan mij.
"Jake en Tessa mogen opkomen" horen we iemand zeggen. Ze laat me rustig los en pakt me hand. Ik grijns oor tot oor ze schenkt me een zenuwachtige lach en we gaan de podium op.-------------------------
Met een buiging lopen we de podium af. 'Jake we waren geweldig' Tessa glimlacht en vliegt me om de hals. Ik sla grijnzend me armen om haar heen. Als ze me los laat en ik diep in haar bruine ogen kijk, begint ze schattig te blozen. 'denk je dat we gaan winnen?' Vraagt ze en kijkt me vragend aan.
'Nou de concurrenten zijn best we goed' geef ik eerlijk toe. Ze knikt en er valt een ongemakkelijke stilte, ik kijk uit de coulisse naar de podium de andere finalisten staan daar. 'ik ga drinken wil je ook?'
'Ja lekker cola is oke' zegt ze en glimlacht lief. Ik ga naar de automaat en stop twee muntjes in. Er komen twee cola flesjes uitrollen. ik pak ze allebei en geef het aan Tessa ze bedankt me en neemt een grote slok. Ik grinnik omdat ze zulke dorst heeft."ALLE KANDIDATEN NAAR VOREN"
Word er door de luidsprekers geroepen, Tessa kijkt me zenuwachtig aan. Ik pak de cola flesjes en gooi ze snel in de prullenbak. Ik pak haar hand en sleur haar de coulisse in zo de podium op. Ik zie dat alle kandidaten al op de podium staan. Iedereen staat met een beangstigende uitdrukking op hun gezichten. De lampen gaan aan en ik voel het branden, dan komen er allemaal fotoflitsen voor bij. Ik zucht eens een geef een knijpje im Tessa haar hand.
De presentator komt naar voren en zegt 'eerst jullie waren allemaal perfect, jullie moeten trots zijn dat jullie zover zijn gekomen maar er kan er maar een winnen jammer genoeg kan er een duo winnen'Er komt een man opgelopen met een goeden envelop. Zo cliché
De presentator neemt de envelop aan 'de gene die zich op de MTV awards mag vertonen is......' hij maakt de envelop open spanning stijgt in me op, god wat ben ik zenuwachtig. 'de winnaar is Jake en Tessa' het lijkt wel alsof een last van me schouders af valt. De zaal begint hard te juichen. Dan voel ik Tessa die me op me af springt en haar benen om me middel slaat. Ik draai haar een keer in het rond. Tot ik het me echt realiseer, ik mag samen met Tessa MTV awards vertegenwoordigen!2 weken later....
"Helplessly for you, for you"
"Tring, tring" hoor ik me telefoon afgaan, ik leg me gitaar neer en stop met zingen. Tessa staat erop. Ik neem op en gelijk hoor ik haar zeggen "Jake zet je televisie aan"
Ik frons me voorhoofd "Doe maar gewoon, op RTL 4" zegt ze opgewonden. Ik sta op en pak de afstandsbediening van me televisie en zet hem aan. Ik druk op 4 en rtl late night komt op me beeldscherm."Ja en nu gaan we het hebben over de duo Tessa en Jake, die zich mogen vertonen op de MTV awards in Amerika" zegt de presentator. Uit reactie laat ik me telefoon uit me handen vallen.
"Ja ik denk dat iedereen hun auditie al heeft gezien, zo niet laten we dat nu even zien"
Dan komt er een filmpje van onze auditie automatisch begin ik te glimlachen, ik pak telefoon van de grond en zeg 'Tessa dit is geweldig'
'Jaa he?'"Als toevallig Tessa en Jake dit zitten te kijken, jullie zijn hartelijk welkom"
"En nu over iets anders wat er is gebeurd dit week......" Ik zet de tv uit en pak me telefoon weer beet. 'Tessa we zijn uitgenodigd!'
'Ja dat weet ik!' Hoor ik haar hysterisch zeggen en daarna een gilletje. Ik schud zachtjes me hoofd en begin te grinniken.
'Dit moeten we vieren, over een uur bij cafe Grande?'
'Hmmm' hoor ik haar twijfelen. Ik grijns ze gaat zeker toch ja zeggen.
'Oké'
hoor ik door de telefoon, me grijns begin breder te worden. 'zie je dan' ik hang op en gooi me telefoon op het bed.De plan loopt op rolletjes.
JE LEEST
Goodgirls loves badboys
RomanceTessa is een meisje die op een dans en zang college zit. Ze heeft duidelijk talent, maar soms wilt ze dat zelf niet inzien. Ze heeft een knus en gezellig vriendengroepje, niet populair, maar ook geen nerd. Gewoon normaal. Tot de Badboy Jake opeens a...