A jármű monoton zötyögéssel terelt az álmok édes mezejére. A szemhéjaim egyre nehezebbek lettek, de teljes erőbedobással küzdöttem a fáradtság ellen. Hiszen annyi minden történt a nap folyamán, olyan sok dolgot kellett végig gondolnom... De az agysejtjeim fellázadtak ellenem, és úgy döntöttek, hogy felmondják a szolgálatot. Úgyhogy maradt az üres bambulás a semmibe, ám az elég unalmas volt... A fejem félpercenként a mellkasomra csuklott, de szerencsére a fájdalom miatt, amely a nyakamba hatolt a mozdulat során, sikerült ébren maradnom. Szerintem minimum egy oklevelet érdemlek.
Ismerős házak suhantak el kifejezéstelen tekintetem előtt, mikoris rájöttem, hogy fel kéne állnom, és elbotorkálnom a busz hátsó ajtajához. Akár egy lassított felvétel, úgy mozogtam. A sötétség az éj fekete palástjaként borult rám. A sofőr egy hirtelen fékezéssel parkolt be a megállóba, mire egy nagyot borultam, és a térdemre estem.
- Au, a fenébe! - suttogtam fájdalmasan. De nem nyavalyoghattam sokáig, ugyanis a nyílászáró kicsapódott, vagyis le kellett szállnom. Nagy nehezen feltápászkodtam, majd lesiettem a busz nyikorgó lépcsőjén. A csípős éjszakai hideg egy pillanat alatt átjárt, és azon nyomban dideregni kezdtem. Most vagy eddig nem volt ilyen hűvös, vagy Bence teljesen elterelte a figyelmemet erről is. Egy nagy levegővétel után nekivágtam a gyászszínbe öltözött utcáknak, remélve, hogy épségben haza juthatok.
Futó lépésben haladtam végig a kihalt településen, cipőm sarkai a betonon enyhén kopogtak. Minden méterrel egyre közelebb értem az otthonom felé, és ez ösztönző erőként hatott rám. Az utcalámpák gyér fénye nem világította ki a késői este összes részletét, ezért a homályba veszett árnyak társként szegődtek a nyomomba. Most, hogy teljesen magamra maradtam, kezdtem kicsit félni is. Minél előbb a házunkhoz akartam érni, és a meleg takaróm alá bújni.
- Már csak egy éles jobb fordulat és pár ház... - mormogtam reménykedve. A kifújt levegő halvány ezüstfelhővé alakult a szám előtt, majd szertefoszlott. Ezt a csodát felfedezve leheltem még néhányat, csakhogy a gyerekes énem is érvényesülhessen.
A kerítésünk előtt megállva végre megnyugodtam, és pihenhettem egy kicsit. Megérkeztem, már nem volt mitől tartani. Előhalásztam a kulcsomat a táskámból, majd, mint egy betörő úgy surrantam be a kertünkbe, aztán a házba is. Visszazártam az ajtókat, ezután halkan kibújva a szandálomból a szobám felé igyekeztem. Hülyeség, ám mégis azt hittem, hogy senki nem fog észre venni. Nos, tévedtem.
- Ki az? - kattintotta fel anyukám a hálószobáinkat összekötő folyosón a lámpát. Ekkor már a szobámban voltam, de egy sóhaj után kiléptem anya elé.
- Én vagyok! - szóltam vissza enyhén remegő hangon. Izgatottságomban kiejtettem a kezemből a táskámat. Gyorsan felkaptam, és magamhoz szorítottam.
- Emese? Mit keresel te itt, ilyenkor? Nem Hannáéknál kéne lenned? - sétált anya oda hozzám, majd gyengéden átkarolva az ágyamhoz vezetett. Leültünk, majd hunyorogva fürkészni kezdte az arcomat.
- Nos, öhm... ez egy hosszú történet - hebegtem.
- Már felébredtem, szóval mesélhetsz - mosolyodott el anya, miközben kisimított egy hajtincset a homlokomból.
Néhány másodperc után belekezdtem a történetembe. A legelejéről indítottam, onnan, amikor kiszálltam Hannáék kocsijából. Már ekkor könnyes volt a szemem, pedig még sehol sem jártam. Mindent elmeséltem neki, a lehető legapróbb részletekig. Ő pedig szó nélkül, belekérdezés nélkül meghallgatott. A könnyeim megállás nélkül peregtek végig a bőrömön, ahogy visszaidéztem a Hannáról kiderült dolgokat. Mintha gyomorszájon vágtak volna, úgy hasítottak belém az emlékek. Anya komoran nézett maga elé, ő is ugyanakkorát csalódott a lányban, mint én. Együtt nőttünk fel, mintha testvérek lettünk volna. Megszorította a kezem, és átölelt. Tudta, hogy ez mekkora fájdalom számomra.
YOU ARE READING
Szívünk ritmusa...
Teen FictionEmese egy félénk, átlagos lány, aki nem vár sokat az élettől, csupán boldogságot. Sosem kért semmit, nem reklamált, meghúzta magát a háttérben, de mikor barátnője elrángatja egy koncertre a közeli klubba, ahol minden a lehető legrosszabbul alakul, a...