Apa túlságosan beleélte magát a néző szerepébe, ezért kissé kínossá vált számomra az egész. Minden hangpróba után taps? Kicsit ciki... De szerencsére ki tudtam zárni őt, és belefeledkezhettem a zenébe. Először bemelegítettünk, mindenki játszott kicsit a hangszerén, aztán megmutatták a számot, amibe segítenem kéne. Még nem írtuk meg az egész csellószólamot, de néhány alapot már sikerült lefektetni. Élveztem minden pillanatát a közös munkának, arcomon levakarhatatlan mosoly ült.
Csak akkor jöttem rá mennyire elszaladt az idő, mikor kipillantottam az ablakon, és láttam, hogy besötétedett. Az összepakolás sokkal lassabban ment, mint a ki, talán azért is, mert maradtam volna még. Mikor kész lettem, lopva körbepillantottam, Dia és Geri egymással beszélgettek, Feri telefonált, hogy valaki jöjjön érte, Bence pedig csendben ült a dobok mögött, és a kottáit rendezgette. Elnéztem őt egy ideig, ahogy koncentrált, összeráncolta a homlokát, résnyire húzta szemeit. Egy mély lélegzetvétel után úgy döntöttem megpróbálom még egyszer a kommunikációt, ezért odaléptem hozzá. Végül is, csak egyszer élünk...
- Szia - köszöntem kedves mosollyal.
- Mesi! Szia - kapta fel a fejét meglepetten, a könyökét bele is ütötte az egyik cintányérba, mire szégyenében elnevette magát.
Elmosolyodtam, miközben lefoglalva a kezét, megvakarta a tarkóját. Nem ismertem régóta, de az már feltűnt, hogy mindig ezt csinálja, ha zavarban van. Egy rövid csend állt be közénk, hirtelen nem is tudtam, minek jöttem ide. Mi a fenét mondjak? Lesütöttem a szemem, éreztem, hogy mélyen elvörösödök, de nem jöttek szavak a számra.
- Szóval... Hogy vagy? Minden oké veled? - szakította meg a hallgatást.
- Igen, köszi, jól vagyok. És te?
- Én is - újabb szünet következett. - Én... ö... nem akarok beleszólni semmibe sem, de... ki volt az a fiú veled? És milyen balesetről beszéltél?
- Hát... - lassan elvigyorodtam. - Tesi órán fejbe rúgtak, és enyhe agyrázkódásom lett. Kristóf meg elkísért, mert a tanár őt kérte meg, hogy figyeljen rám - oké, talán nem ez volt a teljes igazság, de most mit mondhattam volna Bencének? - Szóval idáig eljött velem.
- Ó, értem... vagyis... fáj még a fejed? - a fiú felpattant a székéről, és óvatosan a homlokomhoz nyúlt. Ám ekkor valamilyen ellentmondó gondolat futhatott át az agyán, mert megállította a kezét, és úgy tett, mintha a saját hajába akart volna beletúrni.
- Már nem - szinte suttogtam a szavakat. Szelíd mosollyal pillantott rám, erre én elpirulva elkaptam róla a tekintetem.
- Akkor jó... - a hangja kedvesen csengett, de nem mertem az arcára nézni.
- Ja. Ilyen is csak velem történhet...
- És miért ezt a srácot kérték meg? Ő rúgott meg?
- Jaj, nem, dehogy.
Ám ekkor Apa lépett mellém, és tette a tenyerét a vállamra. Kivételesen nem haragudtam rá amiatt, hogy félbeszakít minket, mert kezdett kellemetlenné válni a beszélgetésünk. De az mindenképpen pozitívum, hogy egyáltalán kommunikáltunk. Csak nem tudom, hogyan sikerül magamat mindig egy ilyen zavarba ejtő helyzetbe kevernem.
- Mehetünk, Emese? - kérdezte Apa.
- Persze - mondtam könnyedén. - Szia Bence! Majd találkozunk - egy utolsó mosoly, aztán hátat fordítottam.
Amint nem láttam már őt, kifújtam az eddig benntartott levegőt. Elköszöntem a többiektől is, lefixáltuk, hogy egy hét múlva ugyanitt, aztán hazaindultunk. Jóleső melegség uralkodott a mellkasomban, ahogy nekivágtunk a sötét utcáknak. Olyannyira a gondolataimba merültem, hogy észre sem vettem milyen gyorsan haladunk. Az autónk sárga fénye tűzjelzőként világított a ködös éjszakába, a város összes házőrző kutyáját felvertük.
YOU ARE READING
Szívünk ritmusa...
Teen FictionEmese egy félénk, átlagos lány, aki nem vár sokat az élettől, csupán boldogságot. Sosem kért semmit, nem reklamált, meghúzta magát a háttérben, de mikor barátnője elrángatja egy koncertre a közeli klubba, ahol minden a lehető legrosszabbul alakul, a...