~5.~

40 5 0
                                    

Elővettem a telefonomat, majd bekapcsoltam rajta az elemlámpa funkciót, ezzel világítva meg a táblát. A fehér fény kettévágta a feketeséget, amely beburkolt minket. Jó pár percig böngésztem a járatokat, és az időpontokat, míg meg nem találtam azt, amit kerestem. Egy busz jött erre 22:30-kor, és az órára nézve láttam, hogy még csak 22:01 van. Ez teljesen megfelelt nekem, már csak azzal az egy problémával kellett megbirkóznom, hogy nem volt semmi pénzem, így hát a buszjegyre sem tellett. Csak egy megoldás létezett, Bencétől kellett kölcsön kérnem.

- Na? - kérdezte a fiú, miközben mögém lépett, és a vállam fölött lesett rá a papírra. A fülemen éreztem enyhe, meleg leheletét, ettől pedig bizsergés futott végig az egész testemen. A szívem heves zakatolásba kezdett, azt hittem kiugrik a helyéről.

- Majd jön egy busz, nemsokára, csakhogy... - szóltam, de a végére elakadtam. Szembe fordultam vele, és mikor rájöttem, hogy tényleg nagyon közel állunk egymáshoz, teljesen elpirultam. Egy apró lépést hátráltam, miközben próbáltam kitalálni, hogy mit kéne mondanom.

- Csakhogy? - emelte föl a szemöldökeit, választ várva.

- Nos, hát... öhm... igazából nincs nálam elég apró buszjegyre. Sőt, őszintén, semmi pénz nincsen nálam - hajtottam le a fejem szégyenemben, és a lábam körül levő apró kavicsokat kezdtem el fürkészni.

- Oh! - mosolyodott el. - És meg szabad kérdezni, hogy hogy-hogy? Végülis egy buliba jöttél! - élvezte ki vigyorogva a számomra kínos helyzetet. 

- Azért, mert senki nem közölte velem, hogy ilyen drága a belépő, és minden forintom ráment - vallottam be, mire halkan felnevetett. - Tudsz kölcsönadni? - tettem fel a kérdést kissé félve.

- Természetesen! - mosolygott, majd a farmernadrágja zsebéből előkeresett egy százast és egy kétszázast. - Ennyi elég? 

- Igen, nagyon köszönöm! - bólogattam hevesen. 

- Tessék! - szólt kedvesen, majd felém nyújtotta. Kitártam a tenyerem, mire ő úgy tette bele az érmét, hogy kezeink összeértek. Mintha egy villám csapott volna végig rajtam, amely abból a pontból indult ki, ahol ujja találkozott a bőrömmel.

- Köszi! - a buszjegy árát a kabátzsebembe süllyesztettem. - És amúgy... - kezdtem bele egy új témába, mert hirtelen mély csend telepedett közénk. -, neked ilyenkor mi a terved estére? Vagy mit szoktál csinálni, míg a társaid isznak?

- Legtöbbször hazamegyek. Aztán otthon... hát, estefelé szeretek sorozatokat, vagy filmeket nézni. És te? Miket szeretsz csinálni a szabadidődben?

- Olvasni, zenét hallgatni... de én is szeretem a tévé műsorokat, vagy a Netflix-et, ilyenek - vontam meg a vállam. - Mondtam, hogy nagyon unalmas vagyok! - nevettem fel kissé kényszeredetten.

- Ez egyáltalán nem igaz! - csóválta a fejét, miközben rám villantotta fehér fogsorát. - Nagyon is érdekes. És miket olvasol?

- Mindenfélét. Sok kedvencem van - megvontam a vállamat, mire Bence lágyan elmosolyodott, szemében a kedvesség sajátosan izzó tüze csillant meg. 

- Nem túl konkrét. De persze, ha pontosabban mondanád akkor sem tudnám, hogy miről beszélsz - vigyorgott továbbra is kitartóan, amit szinte azonnal viszonoztam. 

- Te nem szoktál olvasni? - kérdeztem. 

- Nem szeretek túlzottan. Nem tudok olyan sokáig egy dologra fókuszálni. 

- Ja, értem. Azt hiszem sokan vannak így manapság, nem csak te. Főként talán a fiatalság. 

- Ja, igen. Sajnos, ebbe én is beletartozom - mondta szégyenlősen, és erre muszáj volt felkuncognom.

Szívünk ritmusa...Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang