02

50 13 3
                                    


"ANTI- TI TI TI FRANGILE FRANGILE!" Terlihat seorang lelaki berdarah cina sedang menari sakan didalam bilik nya.

Seorang lelaki berkaca mata yang berada dibilik yang sama memandang datar kearah lelaki cina itu "Woi! Diam sikit boleh tak, asyik memekak je! Ingat cantik sangat ke bontot kau tu, duk goyang-goyang dari tadi!"

Lelaki cina itu menekan butang stop video lalu memandang jengah kearah lelaki berkaca mata "Suka hati aku lah! Kau sibuk kenapa, aku tahu lah kau jeles sebab tak pandai menari."

Lelaki berkaca mata itu menjeling lelaki cina "Kalau kau menari macam Minghao atau Chan tak apa gak, ini macam ulat bulu terkena garam je aku tengok."

"Apa kau cakap! Muka se handsome aku dan body goals aku ni menari macam ulat bulu kena garam?! Tolong sikit ek, aku dapat banyak piala dengan sijil pertandingan menari antarabangsa tau! Kau jangan main-main."

"Hilih! Diorang bagi kau semua tu sebab terpaksa je, takut kau malu, dah menari buruk-buruk atas pentas lepastu tak dapat hadiah, hmm.. sadis."

Hidung lelaki cina kembang kempis menahan amarah "Sabar Jun sabar, orang handsome tak boleh marah."

Lelaki cina yang bernama Wen Junhui itu hanya mengedahkan lelaki berkaca mata.

Lelaki berkaca mata tersenyum senget "Diam bermakna iya."

"Kau ni kan Won! Kalau sehari tak cari masalah tak sah! Aku sleding satgi seliuh tengkuk kau!"

Lelaki berkaca mata yang bernama Jeon Wonwoo itu terkekeh perlahan. Memang hobby nya untuk menggangu emosi Jun.

Dihujung kota Busan terdapat satu gudang yang sudah lama ditinggalkan. Ada khabar angin yang mengatakan gudang lama itu dulunya adalah sebuah tempat dimana uji kaji haram milik Profesor Shim Mireum berlangsung dan khabar angin itu adalah betul.

Uji kaji itu dihentikan apabila adik kandung kepada prof.shim memberitahu pihak polis tentang kegiatan haramnya. Pada 20 Ogos tepat jam sembilan pagi gudang itu dikepung polis dan semua pekerja prof.shim dan beberapa prof lain ditangkap dan dijatuhkan hukuman penjara sampai mati. Kecuali prof.shim kerana ia tidak ada di gudang pada masa itu.

Pihak polis mencuba untuk jejaki prof.Shim tapi sampai sekarang tidak ada tanda-tanda kehidupan dari prof.Shim.

Ada yang mengatakan bahawa prof.shim melarikan diri keluar negara dan ada juga yang mengatakan prof.Shim mati membunuh diri. Tapi itu semua hanya hoax.

Operasi haram yang dilakukan oleh Prof.Shim adalah membuat satu ramuan yang boleh menukar manusia kepada haiwan entah itu dalam jangka hayat panjang atau pendek, saya tidak tahu.

Yang penting dalam surat ini mengatakan bahawa efek ramuan itu tidak terlalu kuat jadi mungkin dalam jangka hayat pendek.

Tapi ramuan ini ada efek sampingan yang tidak diketahui.

Jadi itu sahaja dari saya, Iris si pemberita handsome neomu HANDSOME!

Bye!

"Ihhh, jahatnya prof tu." Kata Seorang lelaki berhidung mancung yang sedang fokus mengadap kearah screen tv.

Lelaki bermata kucing yang berada disebelahnya menganguk setuju "Sampai hati dia buat ramuan untuk tukarkan manusia jadi binatang."

"No wonder lah sebab dia pun lebih kurang macam binatang, mungkin dia nak buat manusia lain jadi macam dia." Kata seorang lelaki berketinggian pendek.

"Hyung."

"Ini kalau aku jumpa dia ni memang aku lenyek-lenyek dia buat sambal belacan bagi dugong makan!"

"Hoi, tak dengar ke aku panggil?"

"Heleh kau, cakap lebih. Tengok lipas pun dah menjerit macam nak arwah."  Lelaki berhidung mancung menjeling lelaki pendek "Diam, diam sudahlah. Jangan lah mention fasal tu, Seok masih trauma tau dengan kejadian tu."

Lelaki berhidung mancung yang bernama Lee Seokmin itu masih lagi tidak dapat melupakan kenangan sadisnya bersama encik lipas.

Kenangan dimana Seokmin bangun dari tidur terdapat encik lipas ber-size besar berada dibajunya. Ah! Sudahlah, tak perlu diperjelaskan lagi! Itu sangat menjijikkan EUIWWWW!

[ INI ADALAH PERGALAMAN AUTHOR GUYS, HISK HAKUH TERNODAI!! ]

"Sudahlah, tak perlu dikenang kan lagi." Seokmin memandang kearah lelaki bermata kucing dengan pandangan terharu lalu memeluk lengan lelaki itu "Jisoo hyung the best! Bukan macam Jihoon hyung mengejek Seok je kerjanya."

Lelaki pendek yang bernama Lee Jihoon itu menjegilkan mata kearah Seokmin manakala lelaki bermata kucing bernama Hong Jisoo itu hanya tersenyum tipis.

"HOI! TAK DENGAR KE AKU PANGGIL DARI TADI!" Mereka bertiga tersentak lalu menoleh kearah belakang dan ada seorang lelaki tinggi berkulit tan memandang mereka dengan tatapan kesal.

Sudah beberapa kali ia memanggil mereka tapi tak ada sorang pun notice dia. Sakit tau rasanya kena palau huhuhu.

Seokmin mendengus kecil "Kau nak apa, Mingyu?"

Lelaki tinggi itu bernama Kim Mingyu "Aku nak tanya, Seungcheol hyung dengan Minghao dah balik ke belum? Aku nak masak tapi barang dapur tak ada."

"Diorang tak balik lagi, mungkin diorang pergi mengorat acik cleaner supermarket  kat situ sebab tu lambat balik." Mingyu poker face.

"Aku cakap betul-betul ni, kang ada yang makan selipar goreng petang ni!" Seokmin tersengih "Memang betul pun diorang tak balik lagi, kau sendiri nampak kan kat luar tu tak ada kereta cheol hyung." Sahut Jihoon dan diangguki oleh Jisoo dan Seokmin.

Mingyu mengeluh perlahan "Aku lapar hiks! Cacing kat dalam perut aku ni dah meraung-raung minta makanan." Jihoon membuat muka judge "Cacing konon, kau sendiri yang meraung-raung 'lapar~ lapar~' dekat dalam bilik tadi lepastu kau tuduh cacing kau pula yang meraung minta makan."

Mingyu tersengih malu. Tak sangka pula rengekan seakan-akan meraung nya terdengar oleh penghuni rumah.

Jatuh saham dia kalau macam ni!

BRAK!

Jisoo menjegilkan mata nya "WOI! PINTU RUMAH AKU!!















867
Re-edit






HYBRID TERSESAT:Season OneWhere stories live. Discover now