16

31 7 0
                                    


"Patut ke kita buat macam ni?" Kata Seungcheol pada Junhui yang berada disebelah nya "Patut hyung  kalau kita tak buat macam ni, mesti kita tak akan dapat selamatkan Hoshi."

"Masalahnya ini macam nak tempah maut je! Kita datang balai polis semata-mata untuk minta senjata api?!!" Pekik Seungkwan tidak percaya.

"Sudahlah! Korang tunggu sini, biar aku yang masuk."

Junhui keluar dari kereta lalu masuk kedalam balai polis dengan penuh confident.

"Hyung rasa Jun hyung dapat ke senjata api tu?" Tanya Chan pada Seokmin.

Seokmin mengedikan bahu nya tidak tahu "Entahlah Chan, kita tunggu dan tengok je lah."

Selang beberapa minit Junhui keluar dari balai polis tersebut dengan beg sandang ditangan nya.

Junhui masuk kedalam kereta lalu meletak beg sandang tersebut diatas peha nya.

"Beg apa tu?" Tanya Jisoo . Junhui tersengih "Beg berbahaya."

Mereka semua mengerutkan dahi, bingung "Jom balik dulu, esok kita terjah gudang tu."

Seungcheol menganguk lalu menghidup kan enjin kereta dan terus melaju kerumah.

Junhui mengeluarkan beberapa pistol yang berada di beg tersebut sekali dengan bom.

Mereka ber-sebelas ternganga.

"Macam mana kau boleh dapat!" Tanya Jihoon .

"Bapak aku polis, jadi aku pakai nama bapak aku untuk dapatkan kejadah ni." Kata Junhui penuh bangga.

"Jadi sekarang kita nak buat apa?" Tanya Wonwoo.

"Entah." Yang lain poker face .

"Macam ni lah, hari ni kita siapkan rancangan lepastu esok!" Seungcheol menggantungkan ayat nya. Mereka semua memandang kearah Seungcheol dengan tatapan bertanya.

"Esok kita pergi gudang tu selamat kan Hoshi." Sambung Seungcheol.

"Setuju!" Sahur mereka semua.

Jihoon memandang kearah luar rumah. Ia sekarang berada dibalkoni tingkat atas.

"Kau buat apa dekat sini?" Tanya Wonwoo sambil mendekati Jihoon.

Jihoon menggeleng perlahan "Saja termenung."

Wonwoo menganguk faham.

"Kau.... risau tentang Hoshi ke?"

Jihoon memandang kearah Wonwoo dengan kening belah kiri nya terangkat.

"Tsk! buat apa aku risau fasal dia." Wonwoo tersenyum sinis.

"Tak payah nak menipu lah, macam lah aku baru kenal selama sebulan." Jihoon menghela nafas perlahan "Aku just risau apa yang akan jadi nanti."

Wonwoo menganguk faham ia merangkul bahu Jihoon "Jangan risau lah, semuanya akan berjalan dengan lancar."

Jihoon tersenyum segaris  "I hope it's true."

"Gege." Junhui memandang kearah Minghao dengan tatapan bertanya.

"Gege rasa, semua ni akan berjalan sesuai harapan kita ke?" Junhui menghela nafas nya perlahan.

"Entahlah hao, berdoa sajalah yang kita mampu bawa balik Hoshi dengan cara selamat."

Minghao menganguk faham lalu duduk disebelah Junhui.

Junhui tersenyum tipis lalu mengusap belakang Minghao dengan lembut "Jangan risau lah, semuanya akan okay."

Minghao menyandarkan kepala nya diatas bahu Junhui "Harap Hoshi okay sekarang ni."

HYBRID TERSESAT:Season OneWhere stories live. Discover now