01

97 14 7
                                    

03:20 petang.

Seorang lelaki bermata bulat memandang kearah kertas yang menuliskan senarai barang yang nak dibeli "Ayam, lada hitam, cili hijau sekilo."

"Seungcheol hyung!" Lelaki bermata bulat yang bernama Choi Seungcheol itu memandang kearah orang yang memanggil nama nya.

"Kenapa hao?" Orang yang memanggil nama Seungcheol tadi ialah Xu Minghao.

Mereka sekarang berada di super market untuk membeli beberapa barang dapur dan keperluan.

"Serbuk lada cap ayam dah habis lah, kita beli dekat kedai lain je la nanti." Seungcheol menganguk "Kau pergi ambilkan cili hijau sekilo."

"Okay!"

Setelah habis membeli kesemua barang yang ada disenarai mereka berdua pergi ke kaunter pembayaran "Kau pergi simpan troli ni, aku nak bayar sekejap."

Minghao menurut.

Ia pergi kearah tempat menyimpan troli lalu diletakkan begitu sahaja ditengah tanpa memasukkan nya kedalam.

Setelah habis pembayaran Seungcheol dan Minghao pun pergi kearah kereta lalu menyimpan kesemua barang didalam bonet kereta.

"Jom." Seungcheol masuk terlebih dahulu kedalam kereta. Minghao pada awalnya ingin masuk kedalam kereta tak terbatal kerana Atensi pandangan nya tertuju pada satu figura berbentuk kucing berbulu belang seperti harimau.

"Binatang ke patung tu?" Batin Minghao.

Akibat perasaan ingin tahu nya bergelojak dihati ia mengambil keputusan untuk mendekati figura yang berada ditepi tong sampah itu.

Seungcheol mengerutkan dahi apabila Minghao masih lagi tidak masuk kedalam kereta.

"Budak ni buat apa dekat luar." Seungcheol membuka tingkap kereta lalu mengeluarkan kepala melalui tingkap untuk melihat Minghao berada dimana.

Sekali lagi ia mengerutkan dahi "Hilang? Haih dia ni, aku nak balik cepat boleh pula dia hilang. Dahlah tengah hujan."

Cuaca sekarang tak seberapa baik. Hujan mula turun membasahi seluruh kota Seoul.

Seungcheol memasukkan kepala nya kembali lalu menutup tingkap kereta bagi menghalangi hujan masuk kedalam kereta.

Clek! Pok!

Seungcheol memandang kearah Minghao yang baru masuk kedalam kereta dengan keadaan tergesa-gesa "Kau kenapa?"

Minghao tersengih "Aku ada terjumpa hal rare lah hyung."

"Benda apa pula yang jumpa kali ni? Kau jangan cakap yang kau jumpa katak dekat sini ek, memang aku lempar katak tu keluar kalau kau bawa masuk haiwan tu dalam kereta aku."

Minghao cemberut "Kali ni bukan katak, kali ni haiwan terlebih rare yang hanya diboleh dilihat di zoo ataupun hutan."

Seungcheol mengaru kepala yang tidak gatal "Maksud kau?"

Minghao mengeluarkan sesuatu figura bersize kecil dari dalam baju nya lalu menunjukkan kearah Seungcheol.

Seungcheol membulatkan mata "Dekat mana kau jumpa binatang ni!"

Minghao masih lagi tersengih "Tepi tong sampah dekat dengan kereta proton saga merah kat tengah tu."

Seungcheol menggeleng kepala nya perlahan "Kau pergi lepaskan dia balik." Minghao membuat riak wajah sedih "Ala hyung.. dia terlalu comel untuk dilepaskan."

"Tapi Minghao, dia tu harimau kalau polis tahu kita simpan haiwan berbahaya tanpa lesen macam mana? Tak ke naya kita nanti."

Haiwan yang dibawa Minghao itu adalah harimau.

Minghao mengeluh perlahan "Please hyung, kali je. Hao tengok dekat google dia kata haiwan kanival ni boleh jinak dengan manusia bila dijaga dari kecil."

Seungcheol agak ragu-ragu dengan Minghao yang memujuk nya untuk membenarkan ia menjaga binatang buas tersebut.

"Ta--"

Minghao membuat muka kesian lalu mengelus bulu basah haiwan itu dengan lembut "Maafkan haohao ek, haohao tak boleh jaga awak sebab Seungcheol hyung bagi hiks, jahatkan dia."

Harimau itu menganguk kepala lalu menduselkan kepalanya diperut Minghao. Seungcheol menghela nafas perlahan.

"Iyalah-iyalah. Aku benarkan tapi tak tahu lah yang lain nak benarkan ke tidak."

Minghao tersenyum sumrigah "Takpa! Hao yakin diorang mesti benarkan Hao jaga Hoshi!"

Seungcheol mengerutkan dahi "Hoshi?" Minghao menganguk "Minghao namakan dia Hoshi sebab dalam bahasa Jepun, Hoshi bermaksud bintang. Mata dia memancarkan cahaya macam bintang sebab tu Hao letak nama dia Hoshi." Jelas Minghao. Seungcheol menganguk faham lalu tersenyum tipis.

Ia mengambil Hoshi yang berada pangkuan Minghao lalu memeluk layaknya bayi "Kalau ditengok-tengok nampak comel lah dia ni."

"Kan!" Setuju Minghao.

"Mulai sekarang Hoshi anak aku." Minghao membuat riak wajah tidak suka "Kenapa pula, dia anak Hao lah sebab hao yang jumpa dia."

Seungcheol memutarkan mata nya malas "Anak kita berdua sebab hao jumpa dia, hyung jaga dia."

Minghao mendiamkan diri lalu menganguk faham "Mulai sekarang Hoshi anak terangkat kita."

"That rigth."

Dringg! Dringg!

Telefon milik Seungcheol berbunyi menanda kan seperti ada yang menelefon.

Seungcheol membagi Hoshi kepada Minghao lalu menjawab panggilan tersebut "Bila nak balik woi! Seungkwan dah kebulur dah ni."

Ah, Jeonghan yang telefon.

"Eh! Nama Kwan pula yang kena petik! Seokmin yang kebulur dari tadi sampai ingatkan Jihoon Hyung tu Mochi!!" Sahut Seungkwan dari seberang sana.

Jeonghan berdecit tidak suka "Aku tengah on the way balik, sabar jap."

"Hm iyalah."

"Baidaiweh han, bagitahu semua orang yang aku akan bawa sesuatu yang rare untuk kita bela."

Jeonghan mengerutkan dahi. Sesuatu rare? Apatu?

"Benda rare apa yang cakap ni?"

Seungcheol terkekeh perlahan "Adalah ~"

Panggilan diputuskan sepihak oleh Seungcheol. Jeonghan mengaru kepalanya mengunakan telefon "Apa maksud dia?"

Jeonghan mengedik bahu tanda tidak peduli lalu berjalan naik ke tangga tanpa memberitahu ahli sebongs yang lain bahawa Seungcheol akan membawa barang rare.
























809
RE-EDIT








HYBRID TERSESAT:Season OneWhere stories live. Discover now