08: Kejadian Hitam

42 12 6
                                    

2 January 2020
8:24 Malam




" SOONYOUNG OH SOONYOUNG " laung Eomma Kwon dari bawah .

" IYA SAYA " Balas Soonyoung sambil menuruni tangga menuju kearah Eomma Kwon .

Contohilah insan bernama soonyoung ini sekali panggil terus turun.

" Tolong belikan garam sekejap, Eomma nak masak makan malam ni " Soonyoung cemberut .

" Alah eomma, youngie malaslah, suruh Soomin je lah " Soomin yang kebetulan berada berdekatan dengan eomma Kwon dan Soonyoung pun menggeleng kan kepalanya ribut .

" Taknak, Soomin taknak " Soonyoung facepalm .

" Sudahlah Soonyoung, pergi jela, bukannya jauh pun kedainya " Soonyoung menghela kan nafas panjang .

" Tapi Soonyoung malas, lagipun sekarang kan dah malam, macam mana kalau ada yang nak culik Soonyoung, eomma tak takut ke kalau anak handsome eomma ni kena culik dengan orang jahat " Eomma Kwon membuat muka datar, Soomin terkekeh perlahan .

" Sudahlah hyung, tiada siapa yang nak culik hamster lagak harimau macam Hyung ni "

" Kau diam budak "

" Apa-apa jela " Soomin berjalan kearah Ruang tamu, menyertai ayahnya yang sedang menonton drama bersiri .

" Nah duit, pergi sana, shuh shuh " Eomma Kwon segera bergerak menuju kearah dapur meninggalkan Soonyoung yang sedang mengerucutkan bibirnya .

Nak ke taknak, dia terpaksa pergi ke kedai.

Kalau tak pergi nanti, tak makan pula dia.




•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°

Sedang Soonyoung berjalan menuju ke kedai ahcey dia merasa seperti diperhatikan .

" Perasaan aku je kot " batin Soonyoung mencuba untuk menepis perasaan kurang senang baginya .

" Kita culik budak tu saja lah, memandangkan dia seorang sahaja yang ada dimalam ini "

" Baiklah, aku datang dari depan, kau datang dari belakang okay "

" Okay "

Lalu kedua lelaki yang memperhatikan Soonyoung tadi mencuba untuk mengepung Soonyoung dari arah belakang dan depan .






" Terima kasih bang "

" Sama-sama "

Selepas selesai membeli garam Soonyoung berjalan menuju kearah rumahnya yang terletak tidak jauh dari situ .

" Okay sekarang "






" Mpptt mpttt " Ronta Soonyoung apabila ada seorang lelaki menekup mulutnya menggunakan kain berwarna pink yang sudah disapukan ubat tidur .

Asyik warna putih je, warna pink lah pula.

Soonyoung menahan nafasnya.

Kerana dia tahu, kain yang digunakan untuk menekup mulut dan hidungnya itu telah diletakkan ubat tidur .

" Weh cepatlah tolong aku, budak ni tahan nafas nok "  Lelaki itu kewalahan kerana Soonyoung meronta-ronta dengan kuat .

HYBRID TERSESAT:Season OneWhere stories live. Discover now