13

33 7 6
                                    

"YEAHHH PANTAT!" Mereka ber-11 memandang kearah Junhui dengan tatapan tajam.

"Pantai bodoh, bukan pan-" Jisoo menengkup mulut Jihoon.

"Jangan sebut, berdosa." Jihoon meronta minta dilepaskan.

"Lepaskan lah si Jihoon tu, terseksa aku tengok muka dia." Jisoo melepaskan tangannya dari mulut Jihoon.

"Bau Hoshi sia." Jisoo tersengih" Tadi aku pegang Hoshi, sebab tu tangan aku bau dia."

"Nasib wangi." Gumam Jihoon.

"KWAN NAK MAKAN, KWAN NAK MAKAN!"

"KAU DAH MAKAN MASA DEKAT RUMAH TADI KAN!" Seungkwan mengcebik "Kat rumah, rumah punya cerita lah, ini dekat pantai, lain cerita." Hansol menjeling Seungkwan.

"Dasar buntal."

"KAU DIAM BULE CELUP!"

"Sudah-sudah, sebelum kasut puma aku melekat dekat kepala korang, baik korang diam
" Ugut Jeonghan.

Vernon dan Seungkwan saling menjeling.

"Tak payah nak menjeling-jeling, aku khawinkan satgi baru tau." Seungkwan dan Vernon memandang kearah Seungcheol.

"NAURR, KWAN TAK HINGIN NAK KHAWIN DENGAN MAMAT CELUP TEPUNG NI!"

"AKU PUN TAKNAK KHAWIN DENGAN BUNTAL TERSASAR MACAM KAU!!"

"SUDAH ANJINK, AKU LEMPAR SATGI!" Seungkwan dan Vernkn terdiam apabila ditengking oleh Wonwoo.

"Sudah-sudah, jom tolong aku bentang tikar." Wonwoo, Mingyu membentangkan tikar manakala Seungkwan dan Hansol pergi membawa turun segala barang yang mereka bawa.

"JOM MAIN AIR!"

"JOM!!"

Junhui, Minghao, Seokmin pergi bermain air.

Manakala Jihoon Dan Seungcheol duduk dibawah pokok yang sedikit redup daripada cahaya matahari.

"Menyesal pula aku ikut." Seungcheol memandang kearah Jihoon dengan tatapan bertanya.

"Asal?"

"Panas."

Jjtak

"Sakitlah!" Jihoon mengusap dahi nya yang baru sahaja dijentik oleh Seungcheol "Ada nampak muka aku ni macam kesah ke sakit ke tak?"

"Tsk!"

"WOI MANUSIA SEKALIAN, JOM MAKAN!" Laung Jeonghan.

Jihoon dan Seungcheol bangun dari duduk mereka lalu berjalan menuju kearah yang lain.

"Nah Hoshi." Jisoo menghulurkan secebis daging yang sudah dipanggang dirumah.

Hoshi mengigit daging itu lalu berlari anak kearah Jihoon yang baru sahaja duduk berdekatan dengan Hoshi dan Jisoo.

Hoshi makan disebelah Jihoon.

Jihoon mengusak bulu-bulu lembut milik Hoshi.

Selesai sahaja acara makan mereka semua berpecah kepada enam.

Enam bermain bola tampar .
Lima lagi bermain air .
Yang seorang lagi duduk memandang alam sekitar dalam mimpi.

Jihoon tidur.

"KWAN TAMPAR BOLA TU DEKAT SEOKMIN HYUNG!" Seungkwan menganguk lalu menampar bola itu dengan kuat.

"SEUNGCHEOL HYUNG!, JAGA DEPAN! JAGA DEPAN!" Seungcheol mara kedepan.

Belum sempat Seungcheol menghayunkan tangan nya untuk membuat relay, bola jatuh berhadapan dengan net.

"YEAHHH MENANG!" Seungkwan, Hansol, Chan berpelukan sambil berlompat-lompat riang.

HYBRID TERSESAT:Season OneWhere stories live. Discover now