Safirin tüyleri diken diken olmuştu , böyle bir şeyin rüyasında görse inanamyacağını biliyor ve bu olanları kabulenemiyordu . 'Ruh eşi mi dalga mı geçiyorlar? Hayır bu çok saçma. Tamam adamdan etkilendim tamam fantastik şeyler yaşıyoruz şuan ama bu kadar da değil!' kendi kendine girmiş olduğu tartışmada bir yere varamacağının bilincinde olmasına rağmen devam ettiriyordu . Gözleri bir Uygura bir Hasan dedeye gidiyor , ne tepki vereceğini bilmiyordu . Nisa bir yandan şaşkın bir ifadeyle ortama bakıyor anlandıramıyor ve olayların bu duruma geleceğini kestirmiyordu . 'yok anasını' diye geçirdi içinden Nisan.' Hasan dede konuşmasına devam ettirdi.
" Buna inanmak zor olduğunu biliyorum kızım ama durum bu malesef " hasan dede Uygura bakıp derin nefes alarak tekrar safire baktı
" Şuan için sizin ruh eşi mi yada başka bir amaç için belkide ,bunu bilmiyoruz ama bir arada olmanız gereken bir durum var ." Safir Hasan dedeye bakıp elini başına getirdi yavaşça ,fazla geliyordu her şey ona .derin nefes alıyor ve sakinleşmeye çalışıyordu .
" Dede bunun hakkında bilgi edineceğimiz bir şey yada biri olmalı "
Uygarın sesini duyduğu vakit eleri onun elinde olmadan titremeye başlamıştı gene .' Bu nasıl bir tını sakin ol safir sakin ol'
Hasan dede uygara bakıp bastonunu eline alıp yere hafifçe yere vurdu .
" Var ,kardeşim meyreme sordum bu konularda benden daha bilgili hatta yolda şuan . Bana söylediği tek şey sizi yan yana tutmam gerektiği çocuklarım . Birbirinizden ne kadar uzak kalırsanız o kadar vücudunuzun verdiği tepki, farklı acılar olucak . " Safire gözlerini dikip " bak kızım senden bunu istemek zor ama kardeşim gelene kadar burda torunumun yanında kalman "
" Yok devenin nalı " nisa elinde olmadan bu cümleyi kurduğu vakit tüm gözler ona dönmüştü . Safir ellerinin titremesini engel olarak ayağa kalktı . Bir sola bir sağa giderek kafasında bir şeyler tartmaya mantıklı bir cümle kurmaya çalıştı. Durup hasan dedeye bakıp tekrar oturdu . " Özür dilerim hasan dede ama bu söylediklerinize inanmak o kadar zor ki ! Doğru şuan yaşadığımız şey normal değil ama bu kadarına inanmak, bilemiyorum . Bunun mantıklı bir açıklaması olmalı . Belkide " uygara bakıp derin bir nefes alıp ,ismini ilk kez ağzına alıcaktı bu terlemesine sebep oldu . "Uygar Bey le karşılaştığımızda yere düştük ikimizde , o ara bir şeye temas etmiş olabiliriz yada farklı bir şey " gözleri dolduğunda uygardan çekti gözlerini hasan dedeye bakıp göz yaşlarını bıraktı , daha fazla dayanamamıştı . Mantıklı bir durum olmasını istiyor ve kurtulmak istiyordu bu tuaf olaydan . Nisan safiri kendine çekip sarıldı .elleri saçlarını okşayıp hasan dedeye döndü .
" Hasan dede bende çok inanamadım bu duruma . Görüyorsunuz o kadar duygusal oldu ki ben arkadaşıma bakıp inanmakta güçlük çekiyorum . Ben safiri en son ne zaman ağladığını bile hatırlamıyorken şuan her an ağlaması ? ! " Uygar kaşları çatık elleri yumruk olmuş bir şekilde safire odaklanmıştı . Kızın her gözyaşında kendini zor tutuyor ve o göz yaşlarını silememek ve sarılamamak acı vermeye başlamıştı . Hasan dede üzgün gözlerle " biliyorum torunum da malesef aynı durumda . Bakmayın öyle şaşkın bir şekilde , sadece farklı bir şekilde gösteriyor . " Nisan bir uygara bakıp şaşkın bir ifadeyle hasan dedeye bakmıştı ' adam demir gibi neyin duygusallığını gösteriyor , enişte mi desem acaba . ' gözlerini safire çevirip arkadaşının göz yaşı dökerken çaktırmadan genç adama baktığını fark etmişti .
' olaylar tuaf olsa da enişte Yolunda gidiyor şaka bir yana . Sonunda be!! Bizim kız yoksa evde kalıcaktı.'
Nisa bir yandan şaşkın olsa da bir yandan mutlu olmuştu .safir aniden ayağa kalkarak safirin elinden tutup kaldırdı . Duran gözyaşlarının izini eliyle silip
" Kusura bakma hasan dede ama böyle bir şeye inanmıyorum . Nisa hadi gidiyoruz .iyi günler dilerim sizlere " hasan dede şaşkın bir ifadeyle safirin arkasına bakarken uygar da kafasını koltuğa yaslayıp sıkıntılı bir nefes aldı. Ardından torununa dönüp
" İşin zor torunum ama sevdim gelinimi " keyifli bir sesle ayağa kalkarak mutfağa doğru yürüdü .•••
" Safir kalsamıydık acaba " tetirgin bir şekilde yürüyordu safir . Kendinden emin yürüyüşü birdaha dönmem buraya tavrından vazgeçmek istemiyor ama nisanın konuşmasıyla da yanlış mı yaptım diye kendini sorguya alıyordu .
" Nisa saçmalık anladın mı ? Hemen eve gidelim buraya gelmekle iyi etmedik . Toparlanıp dönücez " nisa şaşkın bir sesle " cidimisin eve mi dönüyoruz . Kuzucuk hani seviyordun burayı " keyifli bir sesle devam etti" hem ben sevdim eniştemi " diyip kıkırdadı . Safir gözlerini kısıp nisaya baktı ,bu sus yoksa tüm hıncımı senden çıkararım bakışıydı . Nisa da sanki anlamış gibi dudağına zinciri çekmişti bile .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İP
FantasiSessiz genç kız huzuru bulmak için Ilgaz dağlarında olan bir dağ evinde kalmaktadır . Ormanda yürüyüş yaparken kızıla yatkın ela gözlere takılıp kalır ... °°°°°° Adam durup önüne döndü . " Senin bana geleceğini biliyordum gene geliceksin " safir şo...